Trăind în secolului vitezei și al digitalizării, putem observa cum diferite aspecte ale economiei sunt transferate rapid în spațiul virtual. Comerțul tradițional este redirecționat către comerțul online, iar acesta, la rândul său, se extinde constant, incluzând atât produse perene, cât și perisabile.

Un exemplu de succes al afacerilor online cu produse al căror termen de valabilitate este redus îl reprezintă florăria online. Deși într-o florărie tradițională prospețimea florilor și profesionalismul aranjamentului floral pot fi verificate de către client în mod direct, aceasta afacere online câștigă încrederea unui  număr tot mai mare de clienți datorită unor avantaje exclusive.

În primul rând prestarea unor servicii în spațiu virtual mărește exponențial accesibilitatea și numărul clienților potențiali. În timp ce o florărie tradițională depinde de traficul din proximitatea acesteia, o florărie online poate viza toți locuitorii unui oraș sau chiar al unui județ. Limita geografică a clientelei este dată doar de capacitatea de livrare a angajaților.

Având în vedere competiția ridicată, florăriile online oferă de multe ori și servicii extra gratuite, precum livrare la domiciliu sau felicitări cu mesaje personalizate. Prin intermediul acestora, o florărie online își depășește natura comercială și devine un intermediar în aducerea zâmbetelor pe chipurile celor dragi.

Mai mult decât atât, serviciile de livrare a florilor sunt un avantaj decisiv pentru clienții cu un program încărcat ce nu își permit deplasarea în timp util la o florărie tradițională, dar și clienților din zonele rurale sau limitrofe spațiilor urbane unde oferta florală este redusă.

Nu în ultimul rând, o florărie online poate fi preferată în detrimentul uneia tradiționale datorită evaluării transparente din partea clienților. În spațiul virtual, clienții își pot împărtășii ușor experiența pozitivă sau negativă avută cu un anumit magazin. Astfel, potențialii clienți își pot crea o părere despre produse comercializate și se pot decide înainte de cumpărare dacă florăria vizată se ridică la nivelul așteptării lor. Feedback-ul în timp real din partea foștilor clienți este mult mai dificil de obținut atunci când este implicată o florărie stradală, ce nu deține un website. În acest caz, potențialii clienți ar trebui să cunoască persoane care au mai cumpărat aranjamente florale de la aceasta sau care au interacționat cu personalul. 

Având în vedere aceste avantaje, este probabil ca, treptat, florăriile online să câștige cât mai mult teren în fața celor tradiționale. Așadar, rămâne de văzut dacă în viitorul nu foarte îndepărtat, acestea vor deveni principalul mediu pentru comercializarea buchetelor și a aranjamentelor florale, alături de multe alte servicii și produse ce au migrat deja spațiul virtual pentru comercializare.

Source