Deja e arhicunoscut cât de mult face parte tehnologia din viețile noastre – de la comunicarea la distanță până la plățile digitale, utilizăm device-uri inteligente zi de zi. După cum era de așteptat, acestea influențează și evoluția businessurilor, incluzând plasarea comenzilor la distanță, și transmiterea automată a informațiilor despre comenzi prin aplicații de tip SFA folosite de agenții de vânzări.

Instrumentele digitale sunt de mare ajutor în vânzări, mai ales când companiile trebuie să gestioneze un volum mare de date, deoarece elimină șansele de apariție a erorilor umane și contribuie la economisirea timpului și a resurselor.

Progresul vânzărilor prin tehnologie – cele mai recente date

Companiile din diverse industrii, printre care FMCG și Retail, își adaptează continuu procesele interne pentru a face față schimbărilor de pe piață și obiceiurilor de consum. Adaptarea înseamnă și implementarea noilor instrumente care sunt benefice pentru productivitatea angajaților și permit onorarea rapidă a comenzilor plasate de colaboratori și clienți.

Conform uneia din cele mai renumite reviste în lumea afacerilor, Harvard Business Review, cumpărătorii folosesc ca sursă de informare internetul și agenții de vânzări în egală măsură. În domeniul B2B, sursele online preferate de consumatori sunt chiar website-urile distribuitorilor. Așadar, dacă încă nu folosești o platformă de e-commerce, ai putea să incluzi asta în viitoarele planuri de dezvoltare a afacerii.

Ține minte – tranzacțiile semnificative pot fi făcute și la distanță. Spre exemplu, un studiu desfășurat recent în SUA a arătat că vânzările remote sunt extrem de productive. 40% dintre specialiștii în vânzări incluși în LinkedIn State of Sales Report 2022 au declarat că au încheiat tranzacții ce depășesc 500.000$ fără să se întâlnească vreodată față în față cu clientul.

Tehnologia nu va lua locul oamenilor, ci doar le va crește performanțele

Poate că te întrebi dacă vom ajunge în punctul în care vânzările B2B vor fi exclusive online sau remote. Probabil că da, dar acest lucru nu se va întâmpla în următorii ani. În prezent, interacțiunile directe prin agenții de vânzări încă sunt preferate de numeroase companii, așa că e recomandată o îmbinare a acestora cu vânzările online. Acum, consumatorii preferă să aleagă modalitatea prin care să plaseze comenzi și să realizeze plăți. Tu doar trebuie să te asiguri că ai toate mijloacele de comunicare la dispoziție.

Așadar, pentru echipele de agenți de vânzări există softul SFA furnizat de Optimall by AROBS, care permite prezentarea rapidă a ofertelor către client și transmiterea imediată a comenzilor către sistemul de gestiune și contabilitate. Pentru a beneficia de automatizare și în vânzările online, ai la dispoziție serviciul Optimall ConnectoR, cu ajutorul căruia vei integra magazinul online cu sistemul ERP. În acest fel, indiferent de canalul de vânzare preferat de clienții tăi, te asiguri că ai informațiile organizate și actualizate în timp real, pentru ca businessul tău să atingă performanțe maxime!

Source