Concurența din domeniul HoReCa este una acerbă și diferența se face în ceea ce privește strategiile, dar și uneltele (de exemplu softul de gestiune hotel Freya) pe care le folosești. Noi îți sugerăm să urmezi sfaturile de mai jos!
Pune pe primul plan siguranța oaspeților
Sigur, confortul și designul sunt deosebit de importante, dar un oaspete trebuie să se simtă în primul rând în siguranță la hotelul tău. Așadar, pune la punct un plan meticulos care să includă măsuri de siguranță precum sisteme de detectare a fumului și sisteme de stingere a incendiilor sau un seif în care oaspeții să-și depoziteze cele mai importante bunuri.
Tot de siguranță ține și curățenia, așadar asigură-te că bucătăria hotelului este impecabilă, camerele sunt ireproșabile, piscina este curățată regulat, iar serviciul de room service este pus la punct. Orice tip de plângere va fi tratată cu prioritate.
Analizează cu atenție sarcinile personalului
Un manager cu adevărat competent poate să dea indicații tuturor angajaților doar dacă știe cu exactitate cu ce se ocupă fiecare. Așadar, înainte de a începe să dai ordine, acordă-ți ceva timp să te familiarizezi cu fiecare sarcină în parte. De exemplu, încearcă să cureți singur o cameră pentru a vedea cu adevărat cât durează o curățenie serioasă, petrece o zi întreagă la recepție pentru a descoperi câte probleme sunt cu adevărat rezolvate acolo sau lucrează măcar o tură în restaurantul hotelului pentru a descoperi de ce apar întârzierile.
Această activitate nu doar că-ți va oferi o perspectivă nouă asupra operațiunilor din hotel, ci te va face și mai respectat de către angajații tăi.
Află cât mai multe despre părerile clienților
După ce ai rezolvat cu personalul, vine și momentul să acorzi atenție deplină clienților. E adevărat, aceștia vor răspunde la formularele de feedback, dar foarte mulți dintre ei le vor ignora sau vor oferi feedback și pe alte canale, de exemplu pe rețelele sociale sau pe site-urile de profil.
Sfatul nostru va fi să citești cât mai multe opinii legate de hotelul tău și să-ți faci timp pe cât posibil (sau să angajezi special pe cineva pentru asta) pentru a le răspunde la comentarii pe un ton cât mai calm și profesionist. O astfel de abordare se poate dovedi o unealtă excepțională de marketing. De asemenea, nu te limita la părerile legate de propriul hotel, ci analizează și laudele și plângerile cu care se confruntă alte afaceri. Nu așteaptă să te confrunți cu situațiile din ograda competiției, ci asigură-te că ai cum să le previi.
În final mai trebuie să-ți spunem un singur lucru: nu încerca să le faci singur pe toate. Dacă ai angajat oameni competenți și ai încredere în ei, deleagă! Acest lucru îi va ajuta pe ei să crească din punct de vedere profesional, iar tu te vei degrava și te vei ocupa de activitățile cu adevărat importante. Și afacerea va avea doar de câștigat!