Cursul de formator, cod COR 242401, autorizat de Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale si Ministerul Educatiei, organizat de Schultz Development este construit după o experienţă de 30 ani de training în ştiinţe comportamentale aplicate prin metoda experienţială, atât în România cât şi la nivel international.

Cursul este interactiv si practic dureaza 6 zile in sala in Bucuresti.

În final, fiecare participant va avea oportunitatea de a planifica şi susţine o sesiune de training interactiva, de 20 minute, pentru colegii săi, după care va primi feed-back de la colegi referitor la impactul acestei sesiuni. De asemenea va primi feed-back constructiv de la trainer.
Această sesiune este foarte utilă pentru participant deoarece îi oferă o imagine a propriului stil de abordare a training-ului.

Cursul cuprinde următoarele module:
• Modul 1. Introducere in formarea adultilor: Legislatia formarii profesionale, Autoritati de reglementare, procedure de acreditare si certificare.
• Modul 2. Fundamentele invatarii: Definiția învăţării, tipuri de învăţare, mediul de învăţare, analiza unei experienţe de învăţare, identificarea propriului stil de învăţare, dinamica interactiunilor in invatare, Diagrama constient competent, Modelul de incredere si valori a lui Berne, Modelul intentionalitate atractivitate a lui Purkey, Mind style model, Modelul X si Y McGregor, 12 principii semnificative in invatare. Disonanta cognitiva, Influentarea procesului de invatare in format digital folosind Teoria Nudge, Nivele cognitive Bloom, Fereastra cunoasterii JoHari, Comunicare interpersonala, Lucru in echipa in formarea profesionala.
• Modul 3. Metode şi tehnici de învăţare: Metode axate pe participant, metode axate pe formator, promovarea învăţării prin dinamica de grup, tehnici de prezentare în care folosim tehnologia pentru a pune în evidență mesajele cheie. Vor fi abordate următoarele metode interactive: brainstorming, studiu de caz, joc de rol, simulare, debate, puzzle, workshop, open space, fishbowl, quiz, games, storytelling, storyboard etc.
• Modul 4. Planificarea învăţării: Modelul obiectivelor rationale Tyler, Modelul ciclului rational Wheeler, Definirea obiectivelor formării, Negocierea obiectivelor de invatare, Proiectarea activităţilor de formare, Construirea situaţiilor de învăţare, Pregătirea suportului de curs şi a materialelor auxiliare, Analiza nevoilor de formare, Stabilirea profilului participantului, Pregătirea planului de învăţare, Redactarea ofertei de formare, Promovarea ofertei de formare, Structura programului de formare. În cadrul sesiunii de realizare a conținuturilor se vor aborda tehnici de creare a unei paradigme, instrumente de proiectare a conținuturilor (mind maping, etc., utilizând software educațional gratuit), construirea unei situatii de invatare in sala, construirea unei situatii de invatare in format digital.
• Modul 5. Realizarea activităţilor de formare: Informarea participanţilor privind activităţile de formare, Utilizarea softurilor de prezentare, Tehnici de motivare extrinseca Reece& Walker, Teoria nevoilor McClelland, Teoria asteptarilor Vroom, Motivarea participanţilor la formare, Modelul de facilitare Rogers, Facilitarea activităţilor de învăţare, Rezolvarea conflictelor, Oferirea de feed-back participanţilor la formare, Adresarea întrebărilor pentru reflecţie, Includerea participanţilor în procesul de învăţare, Gestionarea controlului în învăţarea interactivă. Livrarea unei sesiuni de invatare in sistem on-line,
• Modul 6. Organizarea sesiunii de instruire: Organizarea activităţilor de formare, Organizarea spaţiului în care are loc formarea, Negocierea programului de formare, Constituirea unităţilor de lucru, Asigurarea facilităţilor suplimentare, Constituirea şi gestionarea echipelor de formatori.
• Modul 7. Evaluarea formării: Evaluarea sumativa, formativa, inductiva, deductiva, Aplicarea probelor şi instrumentelor de evaluare, Metode de evaluare, Obiectivele evaluării, Evaluarea sesiunii de formare, Elaborarea portofoliului de evaluare, Evaluarea eficienţei programelor de formare, Revizuirea programelor de formare, Promovarea criteriilor şi sistemelor de asigurare a calităţii.
• Modul 8. Imbunatatirea programelor de formare: Standarde de formare, Etica in formare, Planul de dezvoltare a formatorului, Asigurarea calitatii programelor de formare;

Source