Top Social Brands 2023 este  o analiză unică a peisajului social media din România, menită să evidențieze noile tendințe în domeniu, inovațiile realizate de branduri și cele mai eficiente campanii din online-ul românesc. Biz, prima revistă de business a României, prezintă ediția cu numărul 15 a Top Social Brands, clasamentul celor mai active branduri în social media din România. 

Pe primul loc în Top Social Brands 2023, la egalitate de puncte, se află Samsung și Lidl. Cele două branduri sunt urmate de Kaufland și Banca Transilvania. În top 10 se mai regăsesc Avon, Tazz, Orange, McDonald’s, KFC, Vodafone și BCR. 

Top Social Brands 2023

 

1             Samsung / Lidl
2             Kaufland
3             Banca Transilvania
4             Avon
5             Tazz
6             Orange
7             McDonald’s
8             KFC
9             Vodafone
10           BCR

13 branduri sunt nou intrate în clasamentul din acest an, comparativ cu ediția precedentă. În privința domeniilor, 8 dintre cele 50 de locuri sunt ocupate de branduri din Retail, 7 din FMCG, 6 de branduri din domeniul Cosmeticelor și 5 de branduri din Tehnologie.

Topul este rezultatul unei analize complexe realizate de echipa Biz, folosind parteneri si instrumente specializate de măsurare, dar și analize calitative. Înscrierile pentru includerea în Top Social Brands au fost deschise timp de două luni pentru companiile și agențiile care au dorit să participe la studiu.

“Brandurile care vor să se impună în social media au nevoie de o strategie clară, creativitate si inovații, dar mai ales să fie în pas cu trendurile care domină în online. Studiul nostru identifică branduri care reușesc să facă asta eficient, cu impact și originalitate.”, spune Gabriel Bârligă, redactor-șef Biz.

Analiza completă a topului din acest an o puteti gasi editia următoare a revistei Biz. Cu detalii despre campanii, numărul domeniilor prezente în top, dar și a evoluției brandurilor față de ediția precedentă.  Top 50 de branduri care fac performanță în digital intră în Top Social Brands 2023 și poate fi consultat integral exclusiv în numărul 375 al revistei Biz.

Top Social Brands 2023 a rezultat în urma ponderarii rezultatelor înregistrate de branduri în două clasamente preliminare: topul ZeList (apariții și viewership) – 30% și topul Biz pe baza chestionarelor completate de companii și a cercetării proprii asupra social media din România – 70%. Brandurile din clasamentul de anul trecut au fost incluse în mod automat în analiza pentru acest an. Nu au fost luate în calcul branduri de media sau activități de autopromovare desfășurate de agențiile de comunicare.

Despre Biz Agency

Businessul Biz Agency înglobează revistele Biz și  Haute Culture Magazine by Biz, Biz Events – o divizie puternică de organizare evenimente și conferințe, Biz Storymakers – servicii de content marketing pentru clienți, Biz Market View – o divizie dedicată studiilor de piață și portalul online revistabiz.ro.

Biz este brandul care reunește o comunitate puternică de oameni de afaceri, atât online, cât și offline.

Biz Market View: Divizia de market research s-a impus prin realizarea unor importante studii și topuri în parteneriat cu agenții de research, pe cele mai importante domenii de activitate din România: Top 50 companii performante, Anuarul directorilor de marketing, Top companii in IT pentru care merită să lucrezi, Topul agențiilor de PR din România, Brand Ro sau BizTech.

Biz Events: Divizia organizează anual zeci de conferințe de business și evenimente corporate sau gale, transmițând conținut relevant în formate inovatoare și atractive pentru publicurile țintă.

Revista Biz: Este o voce originală și profesionistă a presei de business românești. O revistă deschizătoare de drumuri, cu proiecte editoriale care aduc valoare cititorilor și comunităților de business.

Biz Storymakers: Divizia transformă mesajele corporate sau de marketing într-o poveste valoroasă din punct de vedere al formei și conținutului, punând la dispoziția brandurilor toate platformele de comunicare ale Biz Agency.

Source