Utilizatorii de telefoane inteligente au mai multe șanse să cumpere de la companiile care folosesc site-uri responsive și aplicații mobile. Astfel, optimizarea site-urilor pentru mobil este deja obligatorie.

Iată 10 tendințe și direcții de care să ții cont:

Social Media Marketing pe Mobil

SMS-urile – de la personal, la business

Notificări MultiChannel

Publicitatea Video pe Mobil

Căutări Vocale Geolocalizate

Telefoane Blockchain

Adopția rapidă a tehnologiei 5G

Realitate Augmentată

Conversații automate prin Chatbots

Social Media Marketing pe Mobil

Se consideră că 95% dintre utilizatorii Facebook ajung pe platformă folosind dispozitivele mobile. Mai mult, 89% dintre companiile B2B și 98% din companiile B2C sunt deja prezente pe Facebook.  Pe măsură ce piața devine tot mai saturată, se așteaptă ca în următorii ani să fie dezvoltate mai multe tehnici prin care companiile să își poată evidenția produsele și serviciile, adaptându-și landing page-urile, campaniile și comunicarea, în general, la aspectele caracteristice utilizatorilor de smartphone-uri.

SMS-urile – de la personal, la business

În 2020, cumpărăturile online s-au transformat din „convenabil” în „necesitate”. Acest lucru va rămâne valabil și în 2021, ceea ce face necesară utilizarea unor canale rapide pentru a ajunge la un public cât mai mare. SMS-urile sunt exact asta – cu adevărat toată lumea, de la GenX la Gen Alpha, comunică prin mesaje text. SMS-urile au făcut rapid trecerea de la comunicarea personală, la comunicarea business.

SMS-urile au o rată de deschidere de 98%. De regulă, un SMS e citit în mai puțin de 90 de secunde.  Rata de conversie a unei campanii SMS este cu 21% mai mare decât alte tipuri de campanii de marketing.

SMS-urile au evoluat rapid – de la a fi utilizate în primul rând de familie și prieteni pentru a comunica între ei, la o platformă de comunicare preferata de companii și clienții acestora, cuprinzând o porțiune din ce în ce mai mare a populației. Mai mult, pentru o perioadă foarte scurtă de timp, și-a revendicat locul printre fluxurile de venituri de top, generând un ROI de 45% și mai mult.

Și pe măsură ce eCommerce transformă tot mai mulți cumpărători offline în nomazi online, SMS-urile vor deveni canalul în care mărcile pot ajunge la cea mai largă gamă de clienți (din cele mai multe grupe de vârstă). Se aplică și opusul – în 2021, SMS-urile vor fi unul dintre principalele canale preferate pentru clienți pentru a contacta mărcile pe care le urmăresc.

Notificări MultiChannel

Fie că folosești un CRM, ERP, un integrator de soluții, notificarea clienților și colaboratorilor prin canale multiple se dovedește a fi o strategie bună pentru a te asigura că informația livrată este citită de destinatari.  

Notificările prin e-mail, notificările prin SMS, notificările prin aplicații tip chat (Viber, WhatsApp, Facebook Messenger, Google RCS, WeChat), notificările push web sau app pot fi setate acum dintr-un singur loc, folosind un integrator care conectează sute de aplicații, precum Integromat.

Publicitatea Video pe Mobil

În 2018, cheltuielile cu publicitatea video mobilă au ajuns la 30 de miliarde de dolari la nivel mondial. Experții se așteaptă ca acest număr să crească și în anii următori – interesul pentru vizionarea videoclipurilor pentru divertisment și în scop educativ alimentând această creștere. De asemenea, marketingul video evoluează în ceea ce privește conținutul. Prezentările de produse sunt concepute sub forma unor filme care, pe viitor, se așteaptă fie și mai interactive.

Căutări Vocale Geolocalizate

Se așteaptă de asemenea ca până în 2023, cheltuielile publicitare mobile orientate către locație să ajungă la 32,4 miliarde de dolari. În plus, consumatorii vor căuta tot mai mult informații comerciale locale folosind căutări vocale. În ceea ce privește căutarea geo localizată, în SUA 71% din utilizatorii de mobil folosesc deja căutarea vocală pentru a face lista de cumpărături, în timp ce 62% o folosesc pentru a face o achiziție. Astfel, marketerii de top au început deja să-și optimizeze site-urile pentru căutarea vocală.  

Telefoane Blockchain

Astăzi, multe companii testează telefoanele bazate pe tehnologia blockchain. Deoarece informațiile și aplicațiile sunt descentralizate în rețea, va fi însă nevoie de timp pentru marketeri să creeze tehnologii ingenioase și modalități de a ajunge la publicul țintă. Dar, cu siguranță vor fi multe companii interesate sa adopte aceste noi tehnologii.

Termenul Dapps – desemnează aplicații distribuite care rulează pe rețele peer-to-peer în loc de servere private mari. Atunci când se vor folosi la scara mare, dapps și celelalte servicii descentralizate vor perturba probabil piața la nivel mondial. De asemenea, se vor schimba și multe aspecte din industria de marketing și publicitate mobilă.

Adopția rapidă a tehnologiei 5G

5G este cel mai nou standard tehnologic pentru rețelele celulare în bandă largă. 5G permite specialiștilor în marketing să ofere experiențe captivante cu date mari, care anterior nu erau disponibile din cauza lățimii de bandă și a limitărilor de viteză.

5G oferă o lățime de bandă crescută pentru a permite experiențe VR de înaltă definiție și streaming video 4K, împreună cu livrarea de date de mare viteză.

Cursa este pornită pentru ca mărcile să valorifice puterea și oportunitățile pe care 5G le va crea, înainte ca cei din concurență să o facă.

Realitate Augmentată

Tehnologia 5G ar putea însemna adoptarea mai largă a realității augmentate pentru utilizări în magazin sau în mediul online. Realitatea Augmentată le permite clienților să încerce înainte de a cumpăra, simulând utilizarea produsului în casa lor sau în alte medii.

De exemplu, aplicația ColorSnap Visualizer a lui Sherwin Williams le permite clienților să „încerce” peste 1500 de culori de vopsea în casele lor înainte de a le achiziționa.  

Conversații automate prin Chatbots

Utilizarea ChatBot-urilor conversaționale este în creștere. Chatbot-urile răspund la întrebările frecvente ale clienților, imitând interacțiunea umană printr-o combinație de scripturi pre-programate și inteligență artificială (AI).

Chatbots-urile pot face (și anula) rezervări, pot efectua sondaje, pot plasa comenzi, pot răspunde la întrebări – iar lista continuă să crească.  

Capacitatea de a oferi servicii 24/7, îmbunătățește satisfacția clienților, reducând în același timp nevoia de personal suplimentar.

Ferestre de conversație prin SMS

Similare chatboturilor, ferestrele de conversație prin SMS ghidează rapid clienții rapid prin fluxul de  procese automatizate. Câteva exemple: contactul primește  prin SMS parole și/sau link pentru crearea unui cont; contactul se înscrie la newsletter și primești SMS cu link scurt de download sau un cod voucher prin SMS.  

 Varietatea tendințelor și strategiilor de marketing mobil poate crea confuzie. Sunt atâtea lucruri de făcut și prea puțin timp și bani. Cel mai simplu mod de a începe este prin a dezvolta un site adaptat dispozitivelor mobile, apoi prin a lansa o campanie de SMS marketing pentru a-ți fideliza clienții sau o campanie de mobile advertising pentru a atrage clienți. 

Fii în pas cu vremurile! Integrează Mobile Marketingul în strategia ta pentru 2021!  

Ai nevoie de ajutor? Trimite SMS la 072sendSMS și te vom contacta noi!

Source