Uleiul de motor este important pentru toate componentele auto, deoarece realizează o peliculă de protecție pe suprafața pieselor și astfel previne uzura cauzată de funcționarea intensivă. În plus, atenuează căldura din elementele mobile ale motorului și are efect anticoroziv. Lubrifierea motorului reprezintă o prioritate pentru rularea mașinii în parametri optimi și calibrarea turbosuflantei conform rigorilor impuse de fabricantul auto.

Când se observă uzarea garniturilor de etanșare trebuie verificată chiuloasa și înlocuite elementele compromise. Inspectarea filtrului de ulei se impune de fiecare dată când se realizează reviziile periodice, de asemenea este necesară verificarea simeringurilor de la arborele cotit.

Când se înregistrează presiune ridicată în sistem, înseamnă că s-au acumulat impurități ori s-au blocat componentele de ventilație. Există riscul ca gazele de eșapament să intre în sistemul de ungere, ceea ce duce la stoarcerea uleiului prin îmbinări și garnituri. Este important ca nivelul de lubrifiere să fie optim, fără aplicări excesive care să provoace o vâscozitate ridicată.

Sunt necesare operațiuni de prevenție precum măsurarea presiunii în sistemul de lubrifiere, cu ajutorul unui manometru, înlocuirea periodică a lubrifiantului și a filtrului de ulei și spălarea sistemului de lubrifiere cu aditivi speciali. 

O etapă importantă în depistarea defecțiunilor de acest tip o reprezintă verificarea presiunii în sistem prin încălzirea motorului la temperatura de funcționare și turarea lui, pentru a verifica dacă sistemul de ventilație funcționează în parametri sau apar semnele unei defecțiuni.

Acest diagnostic trebuie realizat la service-uri auto specializate, precum Robnec, cu peste 25 de ani experiență în recondiționarea turbinei și schimbarea uleiului. Cu ajutorul unor dispozitive profesionale de măsurare și control se va determina starea componentelor și, dacă este nevoie, se va realiza curățarea subansamblelor, înlocuirea supapelor de ventilare și a separatorului de ulei.

Lubrifierea defectuoasă reprezintă principala cauză de apariție a defecțiunilor la turbosuflante, de aceea trebuie asigurat un flux constant de ulei curat. Piesele turbinei sunt ansamblu rotativ, actuator mecanic vacuum, galerie evacuare, ax turbosuflantă, segment evacuare, scut protecție  foc, corp turbină, bucșă autosuflantă, colier bucșă, portsegment, platou, segment, star spring, segment admisie, capac admisie, rotor, piuliță ax și flanșă de aluminiu. Datorită complexității acestor componente, este esențială asamblarea lor corectă și lubrifierea riguroasă.

Acest lucru înseamnă verificarea turbinei pe MRV, unde axul se roteste pana la 160.000 RPM, pentru echilibrarea turbinei compresor și a kitului de reparație, verificarea  pierderilor de  ulei de la segmenți și purtători de segmenți. 

Asigurați-vă că respectații condițiile de mentenanță și datele planificate pentru schimbarea uleiului. Utilizați doar game premium de ulei auto și filtre originale, rulați autovehiculul într-un regim de viteză echilibrat și respectați instrucțiunile primite de la specialiștii în reparații și recondiționări turbine auto.

Source