Regula de aur pe care orice companie trebuie sa o cunoasca, este ca mai presus de orice, sunt clientii sai. Si, prin urmare, este esentiala comunicarea cu ei, o comunicare prin o mai buna apropiere si prin personalizare. Cum se poate face asta si ce beneficii aduce? Si mai ales, cum o fac companiile astazi?
Cand aveti dubii daca sa lucrati mai mult la servicii sau produse personalizate, trebuie pusa o intrebare foarte importanta: daca oamenii pentru care cream un produs sau un serviciu sunt scopul final al muncii noastre, de ce sa nu avem grija de ei?!
Realitatea este ca multe companii activeaza intr-un mediu extrem de competitiv, in care utilizatorii au din ce in ce mai multe optiuni, mai ales in perioade de aprovizionare mare, cum este cazul domeniului vanzari. Si cand vine vorba de increderea intr-un brand, oamenii tind sa fie mai inclinati catre cei care tin cont de profilul, interesele si opiniile lor in fiecare parte a procesului de comunicare.
Avantajele unor servicii sau produse personalizate sunt multiple si ajuta la stabilirea si consolidarea relatiei cu clientii. In linii mari, avantajele pe care ni le ofera ar putea fi rezumate astfel:
- Ii arati clientului ca il cunosti si ca il diferentiezi de restul.
- Ii arati consumatorului ca investesti timp si resurse in comunicarea cu acesta.
- Ii oferi un serviciu mai eficient adaptat nevoilor lui.
- Si, in cele din urma, intaresti increderea clientilor existenti si atragi noi clienti.
Exista numeroase tehnici si optiuni de personalizare care sunt in permanenta actualizate si care pot fi utilizate in diferitele faze ale relatiei cu clientii. Si este posibil sa oferiti o experienta personalizata clientului, prin combinarea diferitelor moduri: e-mailuri personalizate, continut pe web sau blog, produse precum – agende personalizate, pixuri personalizate, campanii publicitare individualizate si actiuni pe retelele de socializare, printre altele.
Pentru a intelege mai bine cum functioneaza si care sunt efectele pozitive, nu exista o formula mai buna decat sa incerci cateva exemple practice. Sau, cu alte cuvinte, sa analizezi activitatea companiilor si a marcilor din diverse sectoare, care au inteles personalizarea ca o metoda eficienta de conectare cu publicul lor.
Tendinta este clara, din ce in ce mai multe companii, indiferent de sectorul in care isi desfasoara activitatea, sunt constiente de potentialul de personalizare si il folosesc in campanii specifice si in tratamentul zilnic al clientilor lor. Consumatorul nu mai este o persoana care se limiteaza la cumpararea unui singur produs sau brand, ci dimpotriva, vrea sa interactioneze cu marcile, sa consume continut de calitate axat pe profilul sau si, in cele din urma, sa faca parte din povesti si experiente. Sta in mana ta sa-i furnizezi ce are nevoie si pentru asta niciodata nu este prea tarziu.