Anul 2020 a fost unul dificil pentru piața de consultanță și training din România. Perioada de lockdown și starea de alertă care a urmat au forțat companiile să treacă la un regim de muncă de acasă și să transfere urgent toate interacțiunile sociale în online.

În aceeași măsură, furnizorii de consultanță și training au generat programe compatibile livrării la distanță ca metode alternative de pregătire. Această nouă formă de învățare s-a perfecționat accelerat și este recunoscută a fi o metodă interactivă, urmare a noilor tehnologii și metodologii de livrare utilizate. O sesiune livrată la distanță poate include toate tipurile de interacțiune cu care participanții se întâlnesc și în sesiunile clasice: exerciții individuale, exerciții de grup, jocuri de rol în plen sau în grupuri de trei, exerciții de învățare experiențială etc.

Schimbările rapide au reprezentat și pentru noi, Trend Consult, cea mai grea provocare de până acum, fiind obligați de circumstanțe să ne schimbăm rapid metodologiile și modelele de livrare. Noi am rămas alături de clienții noștri și am continuat să construim împreună soluții de învățare care să îi ajute cu adevărat pe oameni.

Și am reușit.

Am încheiat anul financiar 2020 cu o cifră de afaceri de 1.7 MEur.

La nivelul pieței de Consultanță și Training pe care activăm, analizând rezultatele publicate pe site-ul Ministerului de Finanțe de top 8 jucători, am observat că aceasta s-a contractat în medie cu 51% în această perioadă, în timp ce noi ne-am situat sub medie, având o scădere a cifrei de afaceri față de 2019 de doar 32%. În baza acestor rezultate, cota noastră de piață a ajuns la 12%, în creștere cu 3 procente față de 2019, când  dețineam 9%.

 

Odată cu repornirea economiei percepem și un val de creștere a solicitărilor pentru programe de învățare. Luna iunie a anului 2021 este cea mai bună lună iunie din ultimii noștri 20 de ani, atât din perspectiva livrărilor, cât și din cea a contractelor noi încheiate și preconizam că și luna iulie va fi una de referință.

Privite în contextul global, aceste rezultate bune nu ar fi fost obținute fără o adaptare continuă a conținutului soluțiilor oferite, a efortului susținut în organizare ca urmare a regândirii intervențiilor de la 1-2 zile la câteva ore. Am crescut numărul sesiunilor de 1-1, avem programe de customer experience adaptate realității prezente, programele de leadership și management sunt dintre cele mai solicitate, la fel și cele de dezvoltare personală care îi ajută pe oameni să depășească această perioadă dificilă.

Solicitările primite pentru desfășurarea programelor noastre au fost pentru livrări online (73%), offline, dar și în variantă mixtă, în care workshop-urile se desfășoară în sala de curs, iar unele dintre sesiunile de follow-up, coaching sau transmitere de bune practici se fac online. Deocamdată, toate programele care țintesc populații mari în sesiunile de învățare se desfășoară exclusiv online.

«În prezent suntem implicați în proiecte strategice de leadership și în programe de schimbări culturale pentru sectorul public, iar contribuția noastră sperăm să aducă schimbări în bine pentru noi ca țară, aceasta susținând totodată una dintre valorile care ne guvernează compania: SENS-ul. 

 Simplificarea soluțiilor pe care le oferim rămâne în continuare cea mai mare provocare internă pe care o avem, dar, în același timp, suntem mult mai puternici și mai bine echipați pentru a ne livra soluțiile pe teritorii extinse, atât în România, cât și în afara țării, în piața internațională» – declară Andrei Ristea, Managing Partner, Trend Consult.

Source