Una dintre cele mai dinamice industrii este cea alimentară, în care evoluția pieței influențează nu doar vânzările, ci și modul în care profesioniștii din domeniu gestionează procesele interne. Pentru a gestiona informațiile despre vânzări cât mai eficient, aceștia au integrat în propriile afaceri automatizarea. De exemplu, softurile de tip SFA dedicate agenților de vânzări sunt ideale pentru planificarea vizitelor la clienți, monitorizarea încasărilor și transferul de date între departamente.

Ca producător sau distribuitor de produse alimentare, cu siguranță ai observat o schimbare a comportamentului consumatorilor. Mai exact, aceștia folosesc tot mai mult platformele de e-commerce, datorită accesibilității indiferent de locație și rapiditatea de vizualizare a informației. Și în acest caz tehnologia susține gestionarea vânzărilor datorită serviciilor de integrare ERP de automatizare a transferului de date.

Obiceiurile de cumpărare nu doar că influențează modul în care antreprenorii gestionează procesele interne, ci și standardele de calitate ale produselor și serviciilor oferite, sustenabilitatea devenind o prioritate.

Calitate și sustenabilitate pe piața alimentară

Datele Comisiei Europene arată că industria alimentară este printre cele mai valoroase de pe continent în materie de locuri de muncă oferite și tranzacții în afara spațiului european. De aceea, calitatea și securitatea produselor sunt esențiale pentru progresul companiilor, motiv pentru care îți recomandăm să urmărești trendurile europene. Poți începe chiar de azi, continuând lectura cu o parte din tendințele analizate de EIT Food, instituție care susține inițiativele de îmbunătățire a sistemului alimentar. Mai jos sintetizăm trei dintre aceste trenduri.

Echilibrul climatic. Companiile care își desfășoară activitatea în domeniul alimentar vor lua deciziile de dezvoltare a produselor luând în calcul impactul asupra mediului. Consumatorii sunt tot mai informați și responsabili, ceea ce se vede și în preferințele acestora pentru produse sustenabile.

Orientarea către publicul tânăr. Rolul tinerilor în susținerea unui stil de viață sănătos nu este de neglijat. Vocile acestora au printre cele mai puternice răsunete în comunitățile online, împrăștiind informații despre importanța alegerii unor produse prietenoase cu mediul și practicarea unui stil de viață sănătos.

Eticheta ecologică. Se estimează că în 2022 tot mai multe companii vor adopta eticheta ecologică – un semn al responsabilității față de mediu recunoscut în întreaga Uniune Europeană. Conform site-ului oficial al UE, etichetarea ecologică determină clienții să aleagă mai ușor produsele provenite de la branduri care îndeplinesc criterii ecologice riguroase.

Cu Optimall by AROBS ai mai mult timp pentru deciziile de business

Orientarea către echilibrul climatic, publicul tânăr și etichetarea ecologică sunt doar câteva dintre tendințele anului 2022 în industria alimentară europeană. Site-urile organizațiilor specializate abundă în informații referitoare la piața competitivă și evoluția vânzărilor. E dificil să iei decizii în business, dacă încă nu ți-ai automatizat afacerea și petreci timpul gestionând operațiuni repetitive.

Ca să ai o grijă în minus și să fii cu un pas în fața competiției, alege să-ți digitalizezi afacerea. Optimall by AROBS oferă o suită complexă de soluții, de la automatizarea vânzărilor online și offline, până la optimizarea rutelor de livrare. Vei economisi timp și resurse prețioase ca să fii mai implicat în dezvoltarea afacerea ta! Experții Optimall au implementat cu succes astfel de soluții în diverse industrii, încă din 2003. Contactează-ne pentru succesul firmei tale!

E-mail: [email protected]

Nr. tel.: 0748 158 881

Source