Fii clar și concis în descrierea proiectului

Totul începe de la tine. Dacă îți exprimi suficient de bine dorințele și oferi un brief mai larg, încât oamenii care aplică să analizeze proiectul cap-coadă pentru a vedea dacă se potrivesc, atunci vei atrage doar talentele care te interesează cu adevărat.

Asigură-te că descrierea proiectului acoperă:

-detalii despre companie;

-viziunea companiei;

-misiunea companiei;

-obiectivele de lungă/scurtă durată etc.

Doar așa candidații vor avea o viziune mai amplă asupra dorințelor pe care le ai pentru site-ul web. Înainte de a selecta pe cineva, este foarte important să ai câteva cunoștințe din domeniu. Așa vei știi cum să găsești profesionistul talentat și cum să îi comunici cât mai corect viziunile.

Pune candidații puțin la încercare

Există o multitudine de talente care așteaptă să fie exploatate, însă nu tot timpul se potrivesc cu cerințele pe care le ai. Așadar, poți să pui candidații la încercare folosind modalitatea „întrebărilor surpriză”.

Fiecare antreprenor ar trebui să aibă un as în mânecă înainte de a încheia un contract de colaborare cu cel ce urmează să își pună amprenta în afacerea sa. În timpul interviului adresează o întrebare care crezi că l-ar pune în dificultate pe candidat.

În funcție de modul cum îți răspunde și de câte informații valoroase primești ca și răspuns, poți să-ți faci o imagine asupra abilităților pe care le deține și nivelului de pregătire.

Mai mult decât atât, te va ajuta să înțelegi modul de gândire pe care-l are și dacă se aseamănă cu a ta sau poate să-ți aducă plus valoarea prin creativitatea de care dă dovadă.

Nu te baza doar pe portofoliu

Un mesaj urmat de un portofoliu nu este tocmai cea mai bună strategie de alegere a unui web designer, mai ales când ești în căutarea unui specialist de top printre sutele de aplicanți.

În timpul interviului întreabă persoana de față despre:

-proiectul său preferat;

-ideea și conceptele din spatele unor site-uri prezentate în portofoliu;

-ce l-a inspirat să creeze cele prezentate.

Este o modalitate prin care obții o înțelegere mai vastă asupra modului de abordare a proiectelor și respectului față de propriile capodopere. Dacă web designer-ul este atent la detalii și răspunde repede, fără să aibă ezitări, atunci poți să fii sigur că va fi la fel de atent și în cadrul proiectului tău.

Proba micului proiect

Una dintre cele mai folosite metode de selecție este de a oferi web designerilor un mini proiect pe care să-l realizeze într-un interval de timp, plătit, bineînțeles. De obicei, astfel de selectări îți vor scoate în evidență:

-modul de lucru;

-dacă respectă deadline-urile;

-dacă respectă detaliile/brief-ul;

-nivelul de înțelegere a proiectului;

-expertiza din spate.

Este foarte important să îi plătești pentru aceste mini-proiecte, deoarece oferi încredere că ești un client serios în care își pot încredința munca. Până la urmă își rup din timpul lor, iar munca trebuie răsplătită.

Alege-l pe cel cu experiență în domeniu

Și aici nu mă refer doar la experiența ca și web designer, ci la experiența pe care o are în industria în care activezi. Un profesionist ce deja a mai realizat alte proiecte asemănătoare cu ale tale se va descurca cu ușurință și îți va oferi anumite informații cheie legate de aria afacerii tale.

Acest lucru va face ca proiectul să se realizeze într-un timp scurt, tu vei avea parte de ceea ce-ți dorești fără prea multe „retușuri”, iar publicul țintă își va dori să petreacă cât mai mult timp pe site-ul tău.

Web design-ul face parte din industriile creative. Așadar, asigură-te că îți faci timp să afli despre ceea ce-l motivează să practice această meserie a viitorului: din pasiune sau obligație?

Vei observa o diferență la profesioniștii ce o fac din pasiune. Au o viziune mai specială și-și doresc să fie implicați cu totul în proiectul tău, motiv pentru care vor încerca să atingă perfecțiunea.

Web design-ul este un domeniu care nu se oprește din evoluție, așa cum nici practicanții săi nu o vor face, deoarece trebuie să țină pasul cu vremurile actuale.

Source