Așadar, să facem un bilanț al campaniei care s-a bucurat de un real succes în rândul bucureștenilor:

–        Șase evenimente în cadrul campaniei de informare și educare privind comportamentul față de animalele de companie. Având ca grup-țintă locuitorii Capitalei, acțiunile au fost organizate fie în locuri publice în aer liber – două în parcul Titan, unul în parcul Sebastian și unul în parcul Romniceanu – pentru bucureștenii de toate vârstele, adulți și copii, fie în unități de învățământ, dedicate copiilor – unul la Liceul ”Timotei Cipariu” și unul la Școala Gimnazială Vasile Alecsandri;

–        Două ateliere de lucru pentru prezentarea concluziilor unui studiu sociologic realizat în cadrul proiectului și având ca temă interacțiunea dintre oameni și animale, cu scopul de a face din București un oraș prietenos cu animalele;

–        O conferință de închidere a proiectului, în vederea prezentării rezultatelor obținute pe parcursul implementării;

–        Un site dedicat bunăstării animalelor, pe care sunt publicate o serie de informații utile, printre care peste 20 de articole de specialitate care tratează  subiecte de interes pentru iubitorii de animale și realizate la cererea acestora

–        Un cont de facebook cu informații și povești de succes pentru încurajarea spiritului pet friendly al locuitorilor orașului

–        O campanie audio de educare, constând în  difuzarea unui sport radio la Magic FM

–        Un studiu sociologic pe tema ”București, oraș pet friendly”

–        Peste 1 500 de beneficiari direcți și indirecți ai proiectului

–        Peste 1 500 de persoane informate

 Participanții la activitățile proiectului au fost răsplătiți cu premii (cărți, jucării sau produse pentru prietenii necuvântători), diplome și materiale de promovare, care să stimuleze comportamentul responsabil al deținătorilor de animale (sterilizare, microcipare, înregistrare în RECS, acordarea de îngrijire medicală atunci când e necesar etc.), iar pe cei ce-și doresc un animal de companie să-i determine să adopte responsabil.

 Cel mai important câștig al proiectului este, fără îndoială, studiul sociologic ”București, oraș pet friendly”, care reflectă atitudinea locuitorilor față de animale, trage concluzii și face recomandări pentru creșterea bunăstării animalelor de companie și a gradului de educație al cetățenilor pe această temă. Îmbucurător este faptul că, din răspunsurile la chestionar, reiese atitudinea generală a populației participante la studiu ca favorabilă animalelor de companie. Alte teme sunt abordate și primesc opinia bucureștenilor, precum: condițiile adecvate sau nu oferite de oraș pentru creșterea animalelor, gradul de responsabilitate al stăpânilor lor în raport cu acestea, soluțiile adecvate pentru descurajarea abandonului și, totodată, pentru încurajarea sterilizării și a adopției. Despre toate acestea în detaliu aflați opinia avizată a sociologului dr. Sorin Mitulescu pe site-ul proiectului, www.animalefericite.ro, și pe contul de facebook animalefericite.

Proiectul ”Să dăm o viață mai bună animalelor din București!”, implementat cu sprijinul financiar al Municipiului București, se încheie, dar misiunea Asociației pentru Dezvoltare Comunitară Caleidoscop de a educa bucureștenii în spiritul pet friendly continuă. Urmăriți site-ul și contul de facebook al proiectului pentru informații la zi, recomandări și sugestii ce vă pot fi de folos atunci când căutați soluții și răspunsuri avizate pentru animale fericite.

 Date de contact: [email protected].  

Source