Astăzi, marketingul video oferă mari beneficii companiilor, afacerilor și organizațiilor care doresc să furnizeze informații sau să stabiliească legături profesionale cu potențiali clienți. De asemenea, încărcarea videoclipurilor pe YouTube sau alte rețele sociale online cum ar fi Facebook impune încorporarea acestora și în site-urile companiilor cu scopul de a îmbunătăți utilitatea și eficiența acestora.
Conform unor statistici, utilizarea de conținut video poate crește cu 400% rata de conversie a unei pagini web, care facilitează conversia vizitatorilor în clienți, atât timp cât utilizarea materialelor video este utilă și interesantă pentru utilizatori.
În ceea ce privește conținutul video care ar trebui introdus pentru a obține o pagină web eficientă, există diverse opțiuni. Dacă ne concentrăm pe punctul de vedere al clientului, principalele teme care merită să fie abordate sunt:
- Prezentare video despre site sau despre companie: un film explicativ care salută clientul, spune despre informațiile pe care le pot găsi și, de asemenea, scoate în evidență modul în care clientul poate solicita mai multe informații, modul în care poate avea acces la respectivul business. În mod normal, aceste video-uri prezintă fața unei persoane reprezentative din companie și care transmite mesajul cu scopul de a crește credibilitatea.
- Videoclipuri suport: Majoritatea site-urilor care au motoare de rezervare (pentru hoteluri de exemplu) sau coșuri de cumpărături (cum ar fi comercianții online), pot avea mari avantaje dacă pun la dispoziție videoclipuri explicative care arată pas cu pas cum se face o cumpărătură, o rezervare sau cum se utilizează site-ul.
- Prezentare video despre angajați: utilizarea acestor tipuri de videoclipuri oferă un bun prilej de a arăta latura umană a activității și de a crea un climat de încredere și apropiere între client și afacere. Când creați clipuri pentru o pagină web este important a vorbi despre teme care sunt interesante din punctul de vedere al utilizatorului.
Cele mai multe companii folosesc tehnologia Flash pentru a prezenta videoclipurile pe pagina lor web. Cu toate acestea, chiar și astăzi, metoda cea mai recomandată este de a încărca clipuri video pe YouTube sau Fusion Wall și apoi încorporate în pagina web a companiei. Aceasta este o metodă simplă, dat fiind faptul că videoclipurile pe YouTube sau Fusion Wall pot fi vizualizate de toate tipurile de utilizatori și de pe toate tipurile de gadget-uri, cum ar fi iPhone sau iPad.
Acest detaliu este important, deoarece procentul de persoane care folosesc dispozitive mobile sau un iPad pentru a avea acces la informații este într-o creștere explozivă, astfel în scurt timp va reprezenta o cotă de piață semnificativă.