Pentru a înțelege diferența dintre o anvelopă de autoturism și o anvelopă off road, trebuie să cunoști ambele tipuri de vehicule. În primul rând, există o diferență de design, care arată că anvelopele off road sunt mai voluminoase și mai grele, dar designul general este același cu cel al anvelopelor standard. Cele standard sunt concepute pentru drumuri netede și asfaltate, spre deosebire de off road-uri, care sunt special concepute pentru a se deplasa pe o varietate de terenuri, inclusiv pe terenuri accidentate și stâncoase.

Care este diferența dintre anvelopele off road și cele standard

  • Diferențe externe

La fel ca și vehiculul în sine, aceste anvelope off road sunt mai mari și mai voluminoase decât cele montate pe autoturisme. Aceste anvelope au o bandă de rulare dințată potrivită pentru utilizarea ocazională în afara drumului.

Pe de altă parte, anvelopele pentru vehicule ușoare sunt concepute pentru a oferi o rulare mai lină pe suprafețe asfaltate, în timp ce designul benzii de rulare este conceput pentru a canaliza apa, prevenind astfel aquaplanarea, deoarece întregul element de cauciuc este în contact cu drumul.

  • Compoziția cauciucului

Aceasta poate fi numită o regulă de bază în industria auto: pe măsură ce greutatea mașinii crește, este necesar un compus de cauciuc mai dur pentru a rezista la creșterea treptată a uzurii prin frecare. Să luăm ca exemplu o mașină de curse de 900 kg, care folosește cauciuc cu aderență ridicată pentru a oferi o aderență excelentă sau o aderență strânsă la șosea pentru viraje line.

Există, de asemenea, anvelope de tractor al căror cauciuc este la fel de dur ca betonul pentru durabilitate, în timp ce trenurile au roți metalice cu forță electromagnetică care mențin vehiculele în mișcare. Utilizarea anvelopelor cu un compus de cauciuc dur oferă un compromis cert! Întrucât cauciucul moale asigură o aderență excepțională, compoziția mai dură a anvelopelor off road îngreunează orientarea vehiculului în viraje.

  • Construcția pereților laterali

un set de anvelope off road au, de obicei, un perete lateral mai înalt, care este partea verticală a benzii de rulare a anvelopei care leagă banda de rulare de jantă. Toate celelalte lucruri fiind egale, acesta se poate înclina foarte mult în viraje. Pentru a preveni ca peretele lateral să se întindă sau să se îndoaie sub greutatea mare a vehiculului, inginerii de anvelope off road folosesc un compus de cauciuc mai gros. Ține cont de faptul că toate acestea au un impact asupra netezimii deplasării!

  • Modelul benzii de rulare

Anvelopele auto au nervuri ale benzii de rulare, care sunt mult mai monolitice decât elementele similare ale anvelopelor off road. Acest lucru permite ca mai mult cauciuc să intre în contact cu șoseaua în orice punct, ceea ce crește tracțiunea pe drumuri uscate.

Anvelopele off road au blocuri mai rectangulare ale benzii de rulare, ceea ce mărește forța pe centimetru pătrat în punctul de contact al anvelopei cu solul. Aceste caracteristici sunt motivul pentru care anvelopele trebuie să taie mai adânc în denivelări pentru o tracțiune fiabilă.

  • Indicele de viteză

Anvelopele off road-urilor au, în general, indici de viteză mai mici decât cele ale autoturismelor, în mare parte din cauza benzilor de rulare mai noduroase, care sunt mai puțin capabile să disipeze căldura constantă acumulată atunci când se circulă la viteze mai mari.

Acum că știi care sunt elementele caracteristice ale anvelopelor off road și a celor standard, poți face alegerea corectă! 

Source