La ce vârstă ar trebui să învețe o limbă nouă un copil?
Creierul copiilor este fascinant, mult mai puternic decât cel al adulților, asta deoarece în primii ani de viață creierul lor se dezvoltă foarte mult prin învățare. Un bebeluș ascultă și asimilează sunetele chiar înainte de a le înțelege, motiv pentru care o a doua limbă poate fi învățată încă din copilăria foarte timpurie.
De la vârsta de 3 ani, un copil știe să formeze grupuri de cuvinte și chiar începe să formuleze propoziții complete. Ei învață zilnic noi cuvinte și în limba maternă: acesta fiind momentul potrivit pentru a adăuga cuvinte noi în vocabularul lor.
Prin urmare, este esențial să introducem o limbă străină în viața de zi cu zi a copilului prin orice metodă care ne este la îndemână.
Unii părinți se tem că cei mici nu vor putea face distincția între două limbi sau chiar că cea de-a doua limbă va avea prioritate față de limba maternă. Aceste temeri nu sunt însă justificate, iar dacă învățarea se va produce în paralel, atunci sunt șanse mari ca cel mic să devină bilingv.
Astfel, este importantă învățarea unei limbi străine între 3 și 6 ani, iar acest lucru se datorează faptului că, începând cu vârsta de 7 ani, creierul atinge un prag de maturitate care nu-i mai permite să facă acest lucru în mod intuitiv. În acest caz, nu mai este o limbă pe care o asimilează, ci o „limbă” pe care o învață printr-un proces conștient. Expunerea la o limbă straină poate fi realizată încă de la naștere – ne spun cei de la Twinkle Star – cel mai bun centru Cambridge din România. Aceștia au realizat o serie de clipuri pentru părinți în care explică cum pot aceștia să introducă jocurile în limba engleză: https://www.youtube.com/TwinkleStarRO068.
Asul din mâneca: bilingv fără efort
Până la acest moment credem că este destul de clar de ce procesul de învățare ar trebui să înceapă cât mai devreme în copilărie. Dar de ce ai vrea ca micuțul tău să fie bilingv?
Dezvoltarea abilităților cognitive
Atunci când creierul învață o nouă limbă, trebuie să jongleze cu mai multe simboluri și să-și dezvolte abilitățile cognitive.
Această gimnastică îi permite să creeze noi conexiuni care facilitează alte tipuri de învățare. În acest fel, copilului îi este mai ușor să comunice, să se concentreze, să înțeleagă și să memoreze.
Aceste particularități îi vor fi utile pe tot parcursul vieții și îl vor ajuta chiar să învețe noi limbi străine, dacă își dorește acest lucru.
Îmbogățirea cunoștințelor generale
Cursurile de limbă străină îi pun pe copii față în față cu diferite culturi. De la tipuri de mâncăruri tradiționale la obiceiuri și tradiții, cei mici descoperă o nouă cultură și, nu de puține ori, cultivă un apetit crescut pentru călătorit și socializat cu străini.
Prin urmare, bilingvismul duce la o îmbogățire personală și o mai mare toleranță față de diferențele dintre societăți și etnii, iar acestea sunt calități indispensabile într-o lume multiculturală.
Construirea unei baze solide pentru viitor
Copiii bilingvi au un avantaj real față de cei monolingvi, atât din perspectiva dezvoltării personale, cât și profesionale. Nu întâmplător limba engleză este introdusă în programa școlară încă prin primele clase.
Stăpânirea mai multor limbi străine aduce multe oportunități din perspectivă profesională, indiferent de domeniul de activitate.
Cauți un curs de limba engleză pentru copilul tău?
Centrul lingvistig Twinkle Star oferă cursuri de limba engleză pentru copii și adolescenți, cu posibilitatea pregătirii pentru susținerea examenelor Cambridge. Beneficiile cursurilor online Twinkle Star:
interacțiune directă și permanentă cu profesorul.
garanția rezultatului
rata de promovabilitate de 99.92%;
metode interactive de învățare, într-o manieră plăcută și fără efort;
trainerii Twinkle Star sunt în același timp și pedagogi, și psihologi, astfel încât copilul tău progresează atât din punct de vedere didactic, cât și uman;
componența grupei este mereu aceeași și copilul tău se va simți confortabil să interacționeze și să lucreze;
ateliere suplimentare gratuite pentru comunitatea Twinkle Star;
monitorizarea procesului de învățare prin evaluări constante;