In spatele initiativei de sustinere a tinerilor in dobandirea abilitatilor de printare 3D se afla ECDL Romania si Dedeman, alaturi de AOAR (Asociatia Oamenilor de Afaceri din Romania) si in acord cu Ministerul Educatiei, intr-un demers ce vizeaza crearea unei baze solide de competente si de know-how teoretic si practic pentru tineri, care sa asigure dezvoltarea invatamantului in vederea unei pregatiri mai bune pentru noua piata a muncii.

„Proiectul a evoluat natural de la o editie la alta, fiind un modul international accesibil in toate tarile unde exista ECDL. Se regaseste a fi esential pentu scolile din Romania si pentru profesorii care trebuie sa aduca tehnologia in clase, dar si pentru antreprenorii care cauta noi competente digitale la candidati.” – mentioneaza Irinuca Vaduva, General Manager ECDL Romania.  

  Anuntul editiei din acest an a fost realizat vineri, 21 ianuarie, in cadrul unei conferinte online care a urmarit o dezbatere cu privire la tipuri de competente noi ce devin deja obligatorii pentru absolventi, astfel incat sa fie pregatiti pentru meseriile viitorului, alaturi de specialisti in educatie, tehnologie si afaceri: Florian Lixandru, Secretar de Stat, Ministerul Educatiei; Florin Pogonaru, Presedinte AOAR; Georgiana Grigoras, Specialist PR Dedeman; Marian Stas, Presedinte Asociatia Clubul Liderii Mileniului Trei; Diana Popescu, Prof. Univ. Universitatea Politehnica Bucuresti si Dan Panciu, Co-founder iMake3D Romania.

„Doresc sa salut initiativa de a derula acest proiect „Meseriasii viitorului vor lucra cu imprimanta 3D”, ajuns la a patra editie, care a suscitat interesul multor elevi si cadre didactice de la colegii de prestigiu din tara. Ministerul Educatiei sustine orice initiativa care vine in sprijinul scolii romanesti si care contribuie putin cate putin la procesul de adaptare la tendintele actuale, dar si viitoare ale pietei muncii.” – a declarat Florian Lixandru, Secretar de Stat, Ministerul Educatiei.

Totodata, in cadrul conferintei urmaritorii au asistat si la o demonstratie live ECDL 3D design & printing, realizata de catre specialistul Mihai Peca, finalizata cu lansarea concursului national „3DUTECH – Design pentru educatie” dedicat elevilor si „Teach for future” dedicat profesorilor. Competitia pentru elevi de anul acesta propune tema Un design inovativ pentru un prototip al unui obiect sau ansamblu functional, ce poate fi folosit ca instrument in procesul educational, in timp ce concursul dedicat cadrelor didactice se axeaza pe un proiect de lectie inovativ care sa integreze imprimantele 3D in procesul de invatare pe diverse activitati desfasurate in scoala. Cele doua competitii se desfasoara in perioada ianuarie – mai 2022 si cumuleaza premii in valoare de 2.000 euro, alaturi de materiale consumabile din partea iMake3D Romania.

Prin intermediul campaniei „3DUTECH. Modeleaza viitorul. Printeaza-l 3D!”, mai multe scoli din Romania devin anual hub-uri de imprimare 3D. La fiecare editie 10 licee din tara sunt dotate cu imprimante 3D performante si consumabile, iar cel putin 20 de profesori si 200 de elevi au oportunitatea sa obtina gratuit certificarea recunoscuta international ECDL 3D Printing.

„Inainte de implicarea in proiect m-am lovit cel mai des de problema componentelor, in special a pieselor mecanice. Primul robot a fost facut din lemn, dar am descoperit alaturi de echipa ECDL Romania tehnologia 3D. Astfel, am incercat sa ofer elevilor posibilitatea de a-si construi singuri capacitatile pentru a face un robot.”  – a declarat Gabriel Anastasiu, profesor in cadrul Colegiului National Dragos Voda Campulung Moldovenesc si profesor 3DUTECH.  

Pana in prezent sunt implicate 40 de licee care au fost transformate in hub-uri de imprimare 3D, colegii nationale, tehnice si tehnologice din 28 de judete din Romania, cu sute de profesori si elevi care au trecut prin proiect.

 

Primele editii „Meseriasii viitorului vor lucra cu imprimanta 3D” au demonstrat faptul ca atat profesorii, cat si elevii prezinta o mare curiozitate in ceea ce priveste competentele de baza in domeniul tehnologiilor de imprimare 3D si evolutia acestora. Un studiu de impact al tehnologiei 3D Printing realizat de ECDL Romania, cu sprijinul Ministerului Educatiei, arata faptul ca din randul elevilor, 90.64% au fost interesati sa afle mai multe informatii despre imprimarea 3D, considerand util un astfel de curs, iar din randul profesorilor, 94.49% ar fi interesati sa afle mai multe detalii despre imprimarea 3D si ar propune sau ar fi de acord cu introducerea unui astfel de optional.

 

Liceele care s-au alaturat proiectului la cea de-a patra editie:

 

Colegiul National Gheorghe Lazar – Bucuresti Colegiul National B.P. Hasdeu – Buzau Colegiul National de Informatica – Piatra Neamt, NeamtColegiul National Cuza Voda – Husi, VasluiColegiul National Calistrat Hogas – Tecuci, Iasi Liceul Teoretic Bolyai Farkas – Tg. Mures, MuresColegiul Tehnic Alesandru Papiu Ilarian – Zalau, SalajColegiul Tehnic General Gheorghe Magheru – Tg. Jiu, GorjLiceul Ioan Buteanu – Gurahont, AradColegiul Tehnic Constantin Brancusi – Petrila, Hunedoara

 

Conferinta despre meseriasii viitorului si dezbaterea cu privire la noile competente digitale poate fi urmarita online aici.

Afla mai multe detalii despre proiect pe www.3dutech.ro si pe pagina de Facebook 3DUTECH.

Partener media: Adevarul.ro

 

ECDL in educatie:

 

ü  Liceenii pot echivala proba de Competente digitale din cadrul Bacalaureatului cu ECDL PROFIL BAC.

 

ü  Cadrele didactice din invatamantul preuniversitar pot beneficia de credite profesionale transferabile daca obtin una dintre certificarile ECDL PROFIL DIDACTIC, inclusiv pentru ECDL Pedagogie digitala, Computing si 3D Printing.

 

ü  ECDL include si module de certificare IT pe competente digitale pentru tehnologii actuale, precum Computing (programare in Python si gandire algoritmica), 3D Printing (modelare si imprimare 3D), Online Collaboration sau Digital Marketing.

Utilizarea tehnologiilor de modelare si imprimare 3D este aprobata de Ministerul Educatiei ca disciplina optionala in liceu. 

 

ECDL / ICDL – standardul international pentru competente digitale

 

 

Source