Sănătatea și securitatea în muncă reprezintă preocuparea numărul unu pentru majoritatea organizațiilor. Cu toate acestea, există în continuare decese și răniri.
Conform Organizației Internaționale a Muncii (OIM), în prezent există peste 2.5 milioane de decese pe an ca urmare a accidentelor de muncă sau a bolilor profesionale. În afara impactului enorm asupra familiilor și comunităților, costul pentru organizații și economia țării este semnificativ.
La nivel european, nouă din zece întreprinderi sunt IMM-uri (întreprinderi mici și mijlocii). Acestea generează două din trei noi locuri de muncă, astfel se poate spune că IMM-urile sunt motorul economiei europene. Ele conduc la crearea de locuri de muncă, la creșterea economică și garantează stabilitatea socială.
Riscurile de accidente sunt mai mari pentru angajații din IMM-uri. Frecvența accidentelor mortale din întreprinderile cu mai puțin de 50 de angajați este aproape dublă față de cea înregistrată în organizațiile de dimensiuni mai mari.
Standardul SR ISO 45001, Sisteme de management al sănătății și securității în muncă. Cerințe și îndrumări pentru utilizare este primul standard internațional pentru sănătatea și securitatea în muncă (SSM). Acesta înlocuiește SR OHSAS 18001 și oferă un cadru pentru creșterea siguranței, reducerea riscurilor, îmbunătățirea sănătății și a bunăstării la locul de muncă, permițând organizației să își îmbunătățească în mod proactiv performanța SSM la locul de muncă.
1 octombrie este data la care certificatele emise conform standardului SR OHSAS 18001 nu vor mai fi valide, acesta fiind înlocuit în anul 2018 de SR ISO 45001.
ASRO – Organismul Național de Standardizare vine în sprijinul întreprinderilor mici și mijlocii și a publicat ‚SR ISO 45001 – Sisteme de management al sănătății şi securității în muncă – Ghid practic pentru întreprinderi mici și mijlocii’ care își propune să ajute IMM-urile să implementeze cerințele acestui standard.
Cui se adresează?
Tuturor managerilor și antreprenorilor întreprinderilor mici și mijlocii, indiferent de sectorul în care activează.
De ce este necesar?
Ghidul are rolul de a încuraja IMM-urile să conceapă un sistem de management al sănătății și securității în muncă adecvat situației lor individuale și care să fie conform cu SR ISO 45001.
Utilizarea sa va ajuta la îmbunătățirea performanțelor în materie de SSM. Rezultatele vor fi: un loc de muncă mai sănătos și mai sigur, mai puține fluctuații în cazul personalului, și mai multă stabilitate pentru a permite organizației să își poată atinge scopul principal.
Cât costă și de unde se poate achiziționa?
Ghidul costă 63 RON (cu TVA) și se poate comanda din magazinul online ASRO sau printr-un e-mail la adresa: [email protected]
Despre ASRO
Organismul Național de Standardizare este platforma națională pentru elaborarea și adoptarea standardelor europene și internaționale.
Ca parte a comunității globale de standardizare, fiind membru al ISO, IEC, CEN, CENELEC și ETSI, ASRO joacă un rol important în punerea la dispoziție a unei platforme ușor accesibile și necesare pentru o gamă cât mai largă de părți interesate în vederea participării acestora la activitatea de standardizare. Aceasta ajută la furnizarea soluțiilor eficiente pentru afaceri competitive, sprijinirea obiectivelor politicilor publice, sprijinirea certificării și supravegherii pieței și oferă un mecanism eficace de promovare a protecției consumatorului și a responsabilității sociale.