Majoritatea oamenilor declară că joburile lor sunt, ori au fost, extrem de stresante. Dacă și tu te numeri în această categorie, știi deja că stresul la locul de muncă este foarte dăunător nu doar pentru angajați, dar și pentru angajator. Deși nu poți controla în totalitate locul și mediul de muncă, asta nu înseamnă că nu poți face nimic. Chiar dacă o anumită presiune la birou ajută la concentrare și la eficientizarea lucrului, atunci când apare stresul, se vede foarte bine care este diferența dintre succes și eșec. 

Atunci când stresul nu mai poate fi ignorat sau tolerat, trebuie să faci ceva. Dacă ai nevoie de inspirație, îți prezentăm în continuare 6 idei.

  1. Discută cu angajatorul

Este primul lucru pe care trebuie să-l faci, altfel stresul te va afecta și mai mult. Dacă îl ții doar pentru tine, lucrurile se vor agrava în cel mai scurt timp, iar consecințele vor fi și mai neplăcute. Discută cu managerul tău despre problemele pe care le ai și găsiți împreună o soluție legată de sarcinile și responsabilitățile pe care le ai. 

  1. Fă mișcare regulat

Exercițiul fizic îți ajută corpul să elibereze endorfine, care te fac să te simți mai puțin stresat. Acești hormoni ai binelui te vor ajuta și să relaxezi muschii pe care îi încordezi din cauza stresului. Poți alege orice tip de mișcare, de la o plimbare în jurul clădirii, până la o alergare rapidă sau un curs de fitness online. Sportul îți ridică starea de spirit, accentuează concentrarea și crește nivelul de energie. Mergi la plimbare sau folosește cât mai des bicicleta ca să ajungi la birou. Mișcarea fizică regulată te va ajuta să regăsești echilibrul de care ai nevoie. 

  1. Fă-ți timp pentru tine

Nu uita ca munca este doar o parte din viața ta, dar adevărata distracție și satisfacție începe atunci când pleci de la birou. Dacă, totuși, orele de muncă se prelungesc mult după ora 18, atunci alege să faci pauze regulate care să te relaxeze. Dacă aveți o mică curte la birou, poți ieși pentru o cafea în aer liber sau pentru o mică discuție cu colegii. Împreună, puteți cere managerului un set de canapele de grădina rezistente, pe care vă puteți destinde atunci când orele de muncă se adună îngrijorător. 

  1. Învață tehnici de relaxare

Stresul îți poate afecta emoțiile și modul în care te comporți, dar și sănătatea fizică și cea mentală. Învață câteva tehnici de relaxare rapide, pe care să le aplici ori de câte ori simți că începi să te comporți ciudat sau dacă stresul a depășit un nivel acceptabil. Pe lângă asta, poți citi cateva pagini dintr-o carte amuzantă ori asculta niște muzică relaxantă. Este dovedit științific faptul că orice activitate relaxantă va duce rapid la scăderea stresului, și la o stare mentală mai bună. 

  1. Mănâncă sănătos și la ore regulate

Probabil că știi și tu ca declarația ”nu am timp să mănânc” este doar o scuză. Și la fel de bine ești conștient de faptul că o dietă adecvată este importantă pentru sănătatea ta și poate face cu adevărat diferența într- o zi plină de stres și una extrem de calmă. Alimentele hrănitoare îți pot oferi energia necesară pentru a face față tuturor provocărilor de la job. Evită alimentele grase, de la fast food, cu mult conținut de zahăr. De asemenea, încearcă să limitezi consumul de stimulente, cum sunt cofeina și nicotina. 

  1. Lucrează la organizare

Atunci când sarcinile neterminate încep să se adune, își face apariția și stresul. Planifică tot ce ai de făcut și organizează lista de task-uri. Vei obține o imagine completă referitor la ce ai de terminat pentru ziua respectivă, dar și pentru săptămâna sau luna în curs. 

august 13th, 2021 by

Source