primul minut,Primul minut“, cel mai valoros ghid pentru o comunicare clara si concisa la locul de munca

Editura Librex continua seria lansarilor din categoria de dezvoltare personala cu cartea ,,Primul minut“, de Chris Fenning. Aceasta carte premiata este un ghid pas cu pas care ne invata ce inseamna o comunicare clara si concisa in conversatiile de zi cu zi, in special in mediul de lucru.

Abilitatile de comunicare au un impact profund asupra succesului individual, dar si al echipelor, proiectelor si rezultatelor, daca sunt realizate corect. Cu toate acestea, numerosi oameni intampina dificultati atunci cand vine vorba de comunicarea la job.Aptitudinile de comunicare slabe sunt unul dintre principalele motive pentru care oamenii nu sunt promovati sau angajatiAcest lucru este valabil mai ales pentru cei care candideaza pentru posturi de conducere.

Comunicarea ar trebui sa fie clara, concisa si sa ajunga repede la subiect. Problema este ca nu intotdeauna stim cum sa facem asta. Ce inseamna sa fii concis? Cum poate fi rezumata o tema complexa in doar cateva randuri? Aceasta carte explica punctual cum sa incepem o comunicare eficienta, in diferite contexte. Printre acestea se numara conversatiile si e-mailurile cu echipele, colegii si managerii, respectiv peste 80% din comunicarea de la locul de munca. 

Chris Fenning, autor si trainer, este recunoscut pentru stilul sau de a transforma cuvintele in opere de arta si de a transmite emotii, indiferent de subiectul abordat, iar prin intermediul acestei carti, ne transmite o serie de tehnici care se bazeaza pe urmatoarele trei principii:

1.           Trebuie sa ne pregatim receptorul pentru a primi mesajul inainte de a-l transmite.

2.           Oamenii sunt ocupati, asa ca trebuie sa ajungem rapid la subiect.

3.           Cele mai eficiente conversatii de lucru se concentreaza pe actiuni si solutii, nu pe probleme.

La locul de munca, comunicam cu zeci si uneori sute de persoane in fiecare zi. Fiecare conversatie se refera la o sarcina sau un subiect diferit si toate au obiective si rezultate diferite. De fiecare data cand incepem o conversatie, stim despre ce urmeaza sa vorbim si de ce este important acest subiect. Cu toate acestea, oamenii cu care vorbim nu stiu intotdeauna aceste lucruri. Atunci cand incepem sa comunicam, creierul celor carora ne adresam trebuie sa lucreze pentru a intelege contextul cuvintelor. Incearca sa-si dea seama de ce le vorbim si ce trebuie sa faca cu informatiile. Daca aceste lucruri nu sunt clare inca din primele propozitii, mintea lor isi creeaza propria versiune a faptelor. Acest lucru duce la multe probleme, de la pierdere de timp la presupuneri incorecte si greseli mari.

Un studiu realizat de Siemens Enterprise Communications a constatat ca o intreprindere cu o suta de angajati petrece in medie saptesprezece ore pe saptamana pentru a clarifica comunicarile. Asta inseamna 884 de ore pe an care ar putea fi petrecute oferind valoare clientilor, in loc sa se repete informatiile pentru a fi clar ca sunt intelese. Pentru a evita aceasta repetitie, fiecare conversatie ar trebui sa inceapa clar si concis. Acest lucru este valabil indiferent daca vorbiti despre hartia de imprimanta sau despre lansarea unei campanii publicitare in valoare de un milion de dolari.

Fiecare conversatie poate fi pregatita pentru succes daca intentia, contextul si mesajul sunt clare. Chiar si cele mai complexe subiecte pot fi incepute simplu si clar, daca sunt rezumate folosind structura potrivita. De asemenea, prin aplicarea tehnicilor din aceasta carte, este posibil sa realizati toate acestea in mai putin de un minut.

Concentrandu-ne asupra primului minut, putem pregati fiecare conversatie de lucru pentru succes. Tehnicile din aceasta carte ne arata cum sa oferim informatiile de care receptorul nostru chiar are nevoie. Primul minut nu inseamna sa incercam sa condensam toate informatiile in saizeci de secunde. Este vorba despre a face intentia clara, de a vorbi pe rand despre fiecare subiect si de a ne concentra asupra solutiilor in loc sa insistam asupra problemelor.

De ce este important primul minut?

Petrecem mult timp la locul de munca, uneori peste opt ore in fiecare zi lucratoare. Peste 50% din acest timp este petrecut comunicand fie verbal, fie in scris. Comunicarea este listata ca o abilitate de top pentru aproape toate companiile, iar felul in care comunicam la locul de munca influenteaza modul in care suntem perceputi. Poate avea impact asupra oportunitatilor pe care le obtinem sau nu, iar consecintele pot fi semnificative.

Cartea se adreseaza tuturor celor care isi doresc sa dezvolte abilitatile esentiale de comunicare clara si concisa in munca, indiferent daca tintesc pozitii de conducere superioare, se afla la mijlocul carierei sau sunt proaspat absolventi. 

Cartea „Primul minut“este rezultatul a mai mult de 20.000 de conversatii atat in domeniul afacerilor, cat si in domeniul tehnic. Chris Fenning a pregatit persoane si echipe din intreaga lume cu ajutorul acestor tehnici. A lucrat cu o multime de organizatii, de la start-up-uri pana la companii Fortune 50 si FTSE 100. Toate aceste metode au functionat pentru toti pentru ca a avea o comunicare mai clara si mai concisa este mai usor decat ne-am astepta si totul incepe cu primul minut.

Cartea „Primul minut“, de Chris Fenning este disponibila pe site-ul librex.ro, in magazine online si in librariile din toata tara. 

De 12 ani ai liber la citit pe librex.ro!