În contextual energetic actual, JYSK implementează mai multe inițiative de economisire a energiei în toate spațiile din cadrul organizației. Printre acțiunile implementate se numără scăderea nevoilor de energie electrică, prevenirea risipei și controlul aparatelor de reglare a temperaturii.
JYSK economisește energie electrică în peste 3200 de magazine, 10 centre de distribuție și 40 de birouri în 48 de țări în care compania este prezentă. Compania se concentrează asupra acțiunilor de reducere a consumului de lumina, acolo unde este posibil, cum ar fi stingerea unora dintre luminile din magazine, stingerea semnelor signalisticii cu logo de pe centrele de distribuție și reglarea temperaturii în toate spațiile companiei. În același timp, mai multe inițiative mici de economisire a energiei, cum ar fi concursuri între magazine privind economisirea energiei și întrerupătoare cu senzori automați de lumini, au fost implementate în diferite țări.
Odată cu această inițiativă, JYSK se așteaptă să scadă consumul de energie cu cel puțin 25% la iluminatul magazinului, comparativ cu nivelurile actuale, datorită noului concept de iluminat.
„În JYSK, suntem conștienți de responsabilitatea noastră ca organizație internațională mare. Ne-am asigurat că eforturile noastre de economisire a energiei sunt implementate în toate sediile, magazinele și centrele noastre de distribuție, cu indicații clare pentru toți angajații. De asemenea, căutăm în permanență modalități de a economisi energie, ceea ce este bine pentru mediu și pentru a menține costurile la un nivel scăzut”, spune Jan Bøgh, Președinte și CEO JYSK.
Un nou concept de iluminat în magazine
JYSK a gândit un nou concept de iluminare pentru magazinele Store Concept 3.0, care va fi implementat în toate magazinele din toate țările cel târziu vineri, 25 noiembrie 2022.
Conceptul și execuția au fost testate în magazinele JYSK din Polonia, Suedia, Danemarca și Republica Cehă pentru a ne asigura că, în continuare, clienții au o experiență grozavă de cumpărături, chiar dacă există mai puțină lumină.
Inspirat de o inițiativă suedeză și pentru a sprijini activitatea de reducere a consumului de energie, JYSK a implementat și concursuri anuale de economisire în Danemarca. În ambele țări, toate magazinele concurează între ele pentru a economisi cea mai mare cantitate de energie, raportat la o bază anuală de calcul, comparativ cu anul precedent. Aici, accentul se pune pe reducerea risipei, prin stingerea luminilor atunci când părăsești o încăpere, și pe menținerea temperaturii la minimum.
„Utilizăm cu succes competițiile în JYSK, ca o modalitate de a menține spiritul competitiv în companie și de a-i inspira angajații noștri. Și, deși economia de energie este o problemă foarte serioasă în acest moment, colegii noștri suedezi au demonstrat că, prin competițiile dintre magazine, putem intensifica economica de energie”, spune Jan Bøgh.