În cadrul acestei întâlniri s-au prezentat activitățile desfășurate până în prezent, stadiul îndeplinirii acestora, activitățile care urmează a fi realizate până la următoarea întâlnire de lucru din Valencia (Spania), precum și aspecte de ordin financiar, de mediatizare și de testare a produselor intelectuale care vor fi realizate în cadrul acestui parteneriat. După activitățile antidoping, în săptămânile următoare urmează a fi concepute modulele pentru platforma de e-learning tip Moodle destinate formării profesorilor/antrenorilor și părinților copiilor din grupul-țintă. 

Scopul urmărit:

Proiectul “DORGIS-AR” își propune să încurajeze și să promoveze mișcarea și alimentația sănătoasă, ca o contrapondere a culturii pro-doping, folosind o tehnologie modernă, inovatoare și activități antidoping.

 Grupuri-țintă:

*sportivii juniori,

*părinții și tutorii acestora,

*profesorii / antrenorii sportivilor juniori,

*publicul interesat.

 Obiectivele proiectului: să informeze și să educe sportivii juniori cu privire la pericolele consumului de substanțe interzise, să prezinte riscurile dopajului din mediul recreativ și, totodată, să promoveze etica în sport și alimentația sănătoasă prin intermediul unei aplicații mobile antidoping inovatoare, utilizând o tehnologie revoluționară (realitatea augmentată).

Jocul educativ folosește tehnologia realității augmentate (AR). Jocul tip AR va include utilizarea unei holograme 3D (la alegere dintre o față și un băiat) care, în timp real, vor interacționa cu utilizatorul. Reprezentarea hologramei 3D suprapusă peste imaginea din lumea reală (denumită “realitate augmentată”) va apărea pe smartphone-ul / tableta utilizatorului în mediul înconjurător al acestuia (de exemplu pe o masă în fața acestuia). Holograma poate fi rotită 360°, micșorată sau mărită, poate efectua mișcări pentru a părea și mai reală.

 Jocul DORGIS propus în cadrul proiectului nostru se va desfășura în trei etape, necesitând:

a) activități fizice,

b) o tehnologie inovatoare pentru dispozitive mobile,

c) suport online pe o platformă de e-learning.

1. În prima parte a jocului, propunem un set de 70 de jocuri / activități fizice pentru conștientizarea sportivilor juniori, prin exemple-model, cu privire la importanța respectării eticii în sport.

2. În a doua etapă a jocului (care de poate desfășura și în afara orelor de curs/antrenamentelor), se va utiliza o aplicație mobilă inovativă folosind tehnologia realității augmentate (câte o versiune pentru fiecare stat partener) pentru a încuraja și a educa sportivii juniori să adopte un regim alimentar sănătos și pentru a evidenția efectele negative pe care le poate avea consumul de substanțe interzise asupra sănătății acestora.

3. Ultima parte a jocului se adresează profesorilor și antrenorilor care, prin 42 de module de e-learning (în șase versiuni, câte una pentru fiecare stat partener) conectate la o platformă Moodle, vor fi formați în vederea dezvoltării spiritului etic al juniorilor, promovării Codului antidoping al WADA, familiarizării cu testul WADA și cu procedurile legale.

Proiectul nostru va fi diseminat prin patru evenimente de multiplicare (în România, Portugalia, Polonia și Croația).

Source