Până la 31 octombrie 2022, au fost înmatriculate 1.003 motociclete și scutere Honda noi, astfel Honda își păstrează poziția de leader de piață, cu o cotă de 24,9%1.

Pentru prima dată în România, un brand moto depășește pragul psihologic de 1.000 de unități noi înmatriculate pe parcursul unui an.

Piața moto din România atinge 4.030 de unități înmatriculate în 2022, cu o creștere de peste 51,2% față de anul 2021.

În anul 2022, Honda Trading România a continuat ascensiunea în piață mulțumită calității produselor Honda, îmbunătățirii continue a serviciilor oferite clienților, disponibilității unităților, precum și introducerii Programului de Garanție Extinsă. Honda rămâne brandul numărul 1 în ceea ce privește înmatriculările de motociclete și scutere noi, acoperind o cotă de piață de 24,9%, cu 1003 unități înmatriculate².
Piața moto a revenit la modul de relaționare directă cu clientul, ca efect post-pandemic, însă aglomerația din marile orașe conduce spre o creștere a pieței motocicletelor noi cu 51.2%.  La finalul lunii octombrie, în România au fost înscrise în circulație 4030 unități² și se estimează ca până la finalul anului 2022 să se înmatriculeze aproximativ 4500 de unități.

Majorarea preturilor la carburanți, precum și dorința de a evita aglomerația din marile orașe, au dus în 2022 la creșterea segmentelor de piață dedicate scuterelor și motocicletelor de cilindree medie, care facilitează mobilitatea urbană. Astfel, cele mai vândute modele Honda au fost CB650R (127 unități), scuterul PCX 125cc (124 unități) și Rebel 500 (109 unități), urmate de CB125F (71 unități), NC750X (69 unități), Africa Twin (61 unități), CB500X (57 unități), CBR650R (54 unități), CRF300 (53 unități), Forza 350 (48 unități). Cifrele de vânzări indică o schimbare a paradigmei de achiziție în România: este evidentă tranziția de la achiziția motocicletelor de cilindree mare pentru satisfacerea unui hobby, la achiziția motocicletelor și scuterelor de cilindree mică și medie văzute de clientul final ca un mijloc de transport alternativ in mediul citadin.

În acest context, adoptarea legii ce permite conducerea scuterelor de până la 125cc cu permis categoria B (în anumite condiții specifice legilor europene și care să permită buna desfășurare a traficului în siguranță deplină) ar putea contribui decisiv la dezvoltarea fenomenului moto din România. Totodată, ar alinia contextul legislativ al traficului la nivelul țărilor occidentale.

Mai mult, anul 2023 aduce pe piață două modele noi purtând denumiri consacrate: Honda Hornet (CB750) și Honda TransAlp (XL750), precum și un al treilea model scrambler: Honda CL 500. Acestea completează gama Honda, oferind o plajă largă de alegeri care să acopere nevoile și preferințele oricărui client.

[1] În cazul motocicletelor și scuterelor noi cu o cilindree de peste 50cc
[2] Potrivit datelor emise de DIRECȚIA REGIM PERMISE DE CONDUCERE ȘI ÎNMATRICULARE A VEHICULELOR: https://www.drpciv.ro/news-and-media/statistica

Source