Realizati-va branding-ul in mod corect, iar afacerea dvs. ar putea deveni profitabila si ar putea culege dividendele pentru urmatoarele decenii. Daca acesta este facut intr-un mod eronat, ar putea fi cea mai costisitoare greseala. Deci, cum puteti evita acest lucru?

1. Cunoaste-ti publicul

Este inutil sa investiti timp sau bani in dezvoltarea marcii fara a afla mai intai nevoile publicului dvs., iar pentru a intelege obiceiurile, dorintele si nevoile clientilor este esential sa vorbiti cu acestia, spune Matthew Crole Rees, sef al departamentului de marketing la carfused.com, o ramura a brandului confused.com. Cunoasterea publicului dvs. este prima si cea mai importanta sarcina in construirea unui brand. „Startup-urile trebuie sa-si cunoasca publicul tinta din toate punctele de vedere; Ceea ce le place, ceea ce nu le place, nevoile si motivatiile acestora, precum si profilul general „, explica acesta.

„Ganditi-va la brandul dvs. ca la o fiinta umana si creati o persoana pentru clientul dvs. ideal. Ar fi el sau ea prietenul apropiat in care te poti increde sau ruda atotstiutoare care-i tot timpul acolo sa te ajute?”

2. Folositi-va cu atentie cunostintele

Cu toate acestea, puteti bifa toate etapele evidente de constructie a marcii – cercetarea pietei, dezvoltarea unei identitati a brandului, designul brandului si a logo-ului si integrarea completa a povestii brandului dvs. pe toate canalele de comunicare – dar daca nu reusiti sa transmiteti mesajele potrivite la oamenii potriviti in mod eficient, aceste eforturi vor fi in zadar.

Nial O’Loughlin, managerul britanic al furnizorului de design grafic, 99designs, crede ca ceea ce faceti cu aceste cunostinte este secretul real pentru construirea unui brand de succes. Acesta spune:

„Trebuie sa cunoasteti piata pentru a intelege pe deplin cum sa evocati emotiile potrivite prin designul brandului … Ajustati cu atentie activitatile de design, vanzari si marketing pe piata dvs. tinta si faceti acest lucru in mod constant pe toate canalele, astfel incat brandul devine usor de recunoscut”.

Jemma Jones, directorul departamentului de comunicatii de marketing de la Honda Motor Europe Ltd, considera ca o comunicare consecventa reprezinta piatra de temelie a construirii eficiente a brandului, dar spune ca este surprinzator numarul de proprietari de afaceri mici care omit acest lucru:

„Ar putea parea evident, dar intrebati-va cui oferiti un serviciu si care sunt mesajele cheie pe care doriti sa le transmiteti”

3. Imbratiseaza esecul

Imbunatatirea esecului ar putea sa nu fie primul lucru care ne incolteste in minte atunci cand vine vorba de sfaturi de branding, dar Ian Cowley, directorul general al Cartridge Save, considera ca este o parte esentiala a procesului de construire a marcii si spune ca firma lui a invatat lectii valoroase de la o personalitate de marca care a esuat. Cowley explica:

„Este aproape imposibil sa gasiti o piata care sa nu fie aglomerata, asa ca trebuie sa incercati sa iesiti din competitie pentru a ramane in memoria clientilor”

„Am creat o fata pentru afacerea noastra pentru a ne ajuta client sa isi aminteasca de noi si astfel s-a nascut Dave Bursucul – un personaj prietenos de desene animate. El a adaugat o anumita personalitate si umor brandului in ceea ce ar putea fi considerat o piata pur functionala a cartuselor de imprimanta. Dar clientii nostri nu erau interesati de Dave si, prin concentrarea energiilor noastre in crearea lui, am pierdut din vedere ceea ce voiau cu adevarat clientii: servicii excelente, livrare rapida si cele mai bune preturi posibile. „

In ciuda demisiei lui Dave, brandul firmei a continuat sa evolueze si acum se invarte in jurul valorii de baza care poate fi rezumata intr-o singura linie: simplificati totul pentru client. Aceste valori sunt reprezentate in tot ceea ce face compania, iar Cowley crede ca acest lucru adauga mai multa valoare afacerii decat ar putea avea vreodata Dave. Cowley completeaza:

„Chiar daca va aflati intr-o piata nesanatoasa, nu este necesar sa creati o personalitate pentru marca dvs. Ar putea fi important daca marca este aspiranta si trebuie sa se incadreze intr-un stil de viata special, dar daca afacerea dvs. ofera ceva ce clientii au nevoie, mai degraba decat ce isi doresc, atunci preturile si serviciile pot fi mult mai importante decat personalitatea brandului”.

4. Nu ganditi ca o afacere mica

Daca exista o greseala de evitat in construirea unui brand – bursucii numiti Dave nu rezista – greseala este aceea de a avea mentalitatea unei afaceri mici, spune Leanne Ross, consultant de comunicatii digitale la A Cup of Lee.

„Principalul meu sfat pentru intreprinderile mici care se angajeaza intr-un exercitiu de branding este sa gandeasca la un nivel inalt inca de la inceput; Realizati exercitiul ca si cum ati fi deja implicat in operatiuni pe mai multe continente, pentru ca nu exista niciun motiv pentru care nici macar cel mai mic micro-business nu poate fi pe o piata globala „.

5. Culoare si detalii de proiectare

Identitatea vizuala, inclusiv logo-ul dvs., reprezinta prima intalnire a consumatorului cu brandul, deci trebuie sa creeze impresia potrivita.

„Daca nu sunteti un designer grafic, evitati abordarea de tip DIY si investiti intr-un designer profesionist pentru a va crea si dezvolta logo-ul„, sfatuieste Paul Strong, directorul de creatie la expertul social media, Hoopla Marketing. „Folositi site-uri precum Fiverr.com sau Peopleperhour.com pentru a gasi un designer independent potrivit stilului si bugetului dorit”

Strong mai spune:

„Pentru a pastra identitatea marcii dvs. consecventa pe toate canalele media, creati un set de reguli pentru brand care contin informatii detaliate despre paleta de culori, fonturile si tonul vocii pentru a fi utilizate in branding, impreuna cu alte elemente. Marca ar trebui sa apara pe uniformele personalului, in literatura de marketing si in materialele publicitare. „

6. Mergi dincolo de logo-ul tau

Multe companii mici fac greseala de a le confunda brandul cu logo-ul lor, dar este vital sa se faca diferenta intre cele doua, adauga Martin Farrar-Smith, director de arta al agentiei integrate de comunicare Manifest Comms.

O marca este mult mai mult decat o sigla, este personificarea publica a companiei dvs., transmitand tot ceea ce credeti si indragiti in ceea ce faceti, spune el.

„Dar, in cele din urma, ceea ce oferiti nu este diferit de ceea ce ofera concurentii dvs., asa ca ceea ce trebuie sa faceti trebuie sa fie fata si centrul brandingului, deoarece, asa cum se spune, oamenii cumpara un produs, dar se alatura cauzei. Airbnb a facut acest lucru spectaculos, brandul sau nu a fost niciodata despre gasirea de cazare; ceea ce clientii lor cumpara efectiv este apartenenta si gasirea unei comunitati.”

7. Alegeti cu atentie numele brandului

In cele din urma, nu va distrugeti branding-ul stralucitor alegand un nume nepotrivit pentru marca dvs. Un nume de brand poate avea un efect negativ asupra constientizarii generale a marcii dvs., deci alegeti-o cu atentie, sfatuieste Strong.

„Un nume de brand trebuie sa consolideze elementele-cheie sau obiectivele afacerii dvs. pentru ca, in cele din urma, cu cat comunica mai mult publicului despre afacere si ceea ce ofera, cu atat veti depune mai putine eforturi pentru a o explica”.

Salvează

Source