Orice companie încearcă să își vândă produsele sau serviciile. Pentru aceasta încearcă să se facă remarcată în fața potențialilor clienți, astfel încât aceștia să fie convinși să cumpere de la ea și nu de la altcineva.

Marketing-ul invaziv, numit și outbound presupune abordarea directă a clientului. Aici întră cam tot ce este plătit: reclamele TV, webbanner-ele, comunicatele de presă plătite, advertorialele, etc. Pur și simplu compania se pune în fața clientului și încearcă să nu îl lase să treacă mai departe, indiferent de momentul sau scopul plimbării lui prin viață. Compania invadează universul clientului din afară (OUT), fără vreo permisiune declarată.

Marketing-ul neinvaziv, numit și inbound presupune să lași clientul să te descopere de bunăvoie, fără să îl tragi de mânecă să îți cumpere produsele și serviciile. Prin blogging propriu, printr-un PR mai “cald”, prin Social Media, prin newslettere, cu alte cuvinte prin CONȚINUT PROPRIU de instruire și cu răbdare, se poate crea o relație de “prietenie” cu clientul. De exemplu, un psiholog care oferă permanent niște informații utile, apreciate de client, construiește încredere și stimulează să îi fie cumpărată cartea sau încurajează a se apela la serviciile de consultanță pe care le oferă. Acest exemplu poate fi adaptat oricărui domeniu.

Ambele tipuri de marketing nu se exclud unul pe celălalt, dimpotrivă, se completează. Trebuie făcute în momentele potrivite pentru a nu risca să îți faci rău ca și companie. Marketing-ul invaziv (outbound) se pretează în cadrul unei piețe, unui târg pentru că aici omul vine special pentru a i se vinde ceva și atunci „cine zbiară mai tare” câștigă mai mulți clienți. Oamenii sunt diferiți, situațiile sunt diferite, prin urmare și abordarea trebuie să fie diferită.

Source