Dacă vrei să atragi atenţia cititorilor şi a canalelor media asupra lansării unui proiect pentru o afacere, redactarea unui comunicat de presă eficient poate fi soluţia. Iată câteva sfaturi despre cum ar trebui redactat un comunicat de presă pentru lansarea unui proiect. Înainte de a începe trebuie să știi că un comunicat de presă pentru lansarea unui proiect reprezintă cel mai eficient tool ce crește notorietatea.

Informaţia trebuie să fie atractivă şi de actualitate

Înainte de a începe să redactezi un comunicat de presă, aminteşte-ţi că lucrurile care atrag şi sunt căutate în mass-media sunt cele inedite, inovatoare şi care oferă soluţii pentru problemele curente. Prin urmare, înainte de a începe redactarea comunicatului de presă pentru lansarea unui proiect, răspunde-ţi la câteva întrebări:

-Ce este inovator în ştirea ta;

-Ce este neaşteptat în proiectul tău;

-În ce mod proiectul tău ar putea atrage atenţia celor din jur;

-Care este publicul nişat pentru acel comunicat de presă.

Găseşte un titlu cât mai interesant şi captivant

Pentru a avea impact şi a atrage atenţia jurnaliştilor, a canalelor de ştiri sau a reţelelor de socializare, titlul comunicatului tău de presa ar trebui să fie cât se poate de interesant. Totodată, este absolut necesar ca subiectul să fie bun, de actualitate şi să ofere soluţii pentru probleme curente. 

Cititorii sau jurnaliştii vor petrece doar câteva secunde citind titlu, moment în care vor decide dacă ştirea este sau nu interesantă. Dacă nu vor înţelege imediat despre ce este vorba, vor trece la următoarea ştire sau comunicat de presă.

Fă un rezumat cât mai concis al ştirii în primul paragraf

Este esenţial ca primul paragraf din comunicatul tău de presă să fie un rezumat clar şi concis al poveştii sau ştirii pe care vrei să o faci cunoscuta. Acesta ar trebui să aibă maxim 20 de cuvinte şi să trezească interesul, pentru că va deschide ştirea.

Totodată, ar fi bine să ţină cont de stilul jurnalistic care presupune că linia de sus a unui articol de presă răspunde la cele cinci întrebări esenţiale: cine, ce, unde, de ce şi când.

Imaginează-ţi că ştirea ta va ajunge la TV

Pentru a redacta cât mai adecvat un comunicat de presă, poţi apela la un mic truc: imaginează-ţi că povestea ta va ajunge la TV sau la radio. Prezentatorii de ştiri au aproximativ 6 secunde pentru a introduce fiecare informaţie. Imaginează-ţi cum ar fi prezentată în aceste 6 secunde povestea ta la radio sau la TV şi concepe textul din acest punct de vedere.

Source