5 iulie 2022

Industria criptomonedelor trece printr-o perioada tulbure. Dat fiind cursul instabil al acestora, escrocii cripto s-au orientat catre noi moduri de a-si aborda victimele. Expertii Kaspersky au fost martorii unei astfel de scheme neobisnuite, in care atacatorii promoveaza servicii cripto false pe YouTube. Ei incearca sa ajunga la cei interesati de criptomonede ieftine, lasand comentarii la videoclipuri populare – dar, desigur, in final victimele nu primesc monedele pe care le doresc.

Atacatorii aleg videoclipuri in tendinte pe YouTube si lasa comentarii care promoveaza o „bresa” falsa pe piata cripto. Pentru a-si face mesajul mai vizibil, ei falsifica statisticile in comentarii si plaseaza raspunsuri generate de boti pentru a amplifica comentariul initial.

Botii raspund la comentariul inselatoriei

Comentariul incurajeaza spectatorii sa viziteze propriul canal YouTube al autorului si sa vizioneze un videoclip care ofera instructiuni despre cum sa beneficieze de o presupusa eroare a cursului de schimb. Este posibil ca utilizatorii sa nu observe ca acest videoclip este singurul publicat pe canal.

Un exemplu de canal promovat care contine un singur videoclip cu presupuse instructiuni

Videoclipul este cu siguranta fals: modificarile din randurile cursului de schimb sunt vizibile cu ochiul liber, iar comentariile evidentiaza feedback-ul pozitiv. Link-ul de sub videoclip duce catre o modalitate frauduloasa de schimb.

Videoclipul fraudulos si sectiunea de comentarii

De indata ce victima ajunge pe pagina web mentionata in descrierea videoclipului, ii este oferit accesul catre o facilitate pentru a schimba bitcoin – dar daca foloseste aceasta metoda de schimb, nu va mai vedea banii respectivi niciodata, pentru ca serviciul este fals.

Pentru a evita escrocheriile de acest fel, a economisi bani si a pastra datele personale in siguranta, expertii Kaspersky au urmatoarele sfaturi simple:

  • Verificati orice link inainte de a face click. Plasati cursorul peste el pentru a vedea adresa URL si pentru a repera eventualele greseli de ortografie sau alte nereguli. De asemenea, cand vi se cer un nume de utilizator si o parola, este bine sa le introduceti numai printr-o conexiune securizata. Cautati prefixul HTTPS inainte de URL-ul complet al site-ului, acest prefix semnaland conexiunile sigure.
  • Uneori, e-mailurile si site-urile web false arata exact ca cele reale. Depinde cat de bine si-au facut infractorii temele. In general, hyperlink-urile vor fi, cel mai probabil, incorecte – vor contine greseli de ortografie. Dar uneori si link-urile pot fi deghizate pentru a arata valide si a va redirectiona catre o alta pagina, uzurpand identitatea site-ului legitim.
  • Pentru a va proteja datele si finantele, e bine sa verificati daca pagina de plata este sigura. Pentru a va asigura de acest lucru, trebuie sa urmariti cativa indicatori: adresa URL a paginii web incepe cu HTTPS in loc de HTTP obisnuit; o pictograma a unui lacat va aparea de obicei langa adresa URL, iar bara de adrese din unele browsere va fi verde. Daca nu vedeti aceste caracteristici, abandonati tranzactia.
  • Utilizati o solutie de securitate de incredere care va poate ajuta sa verificati adresa URL pe care o accesati si ofera, de asemenea, posibilitatea de a deschide orice site intr-un tab protejat, pentru a preveni furtul de date sensibile, inclusiv detalii financiare.

Despre Kaspersky

Kaspersky este o companie globala de securitate cibernetica si confidentialitate digitala fondata in 1997. Expertiza Kaspersky in domeniul amenintarilor si al securitatii informatice se transforma constant in solutii si servicii de securitate inovatoare pentru a proteja companiile, infrastructura critica, guvernele si clientii individuali din intreaga lume. Portofoliul cuprinzator de securitate al companiei include protectie endpoint si o serie de solutii si servicii de securitate specializate pentru a lupta impotriva amenintarilor digitale sofisticate si in permanenta evolutie. Peste 400 de milioane de utilizatori sunt protejati de tehnologiile Kaspersky si ajutam 240.000 de clienti corporativi sa protejeze ceea ce conteaza cel mai mult pentru ei. Aflati mai multe pe www.kaspersky.com.

Source