Conform unui studiu din 2021, 69% dintre comercianti au investit in SEO, iar 75% au declarat ca tacticile lor SEO au fost eficiente in a-i ajuta sa isi indeplineasca obiectivele de marketing.
Dar fiecare marketer nu este un expert SEO sau chiar competent in domeniu. Companiile trebuie sa angajeze un specialist SEO care stie exact ce trebuie sa faca pentru ca site-ul si continutul lor sa se claseze pe prima pagina a paginilor de rezultate ale motoarelor de cautare (SERP) si sa aduca trafic.
Ce este un specialist SEO?
Intr-o propozitie, un specialist SEO analizeaza site-urile web si le optimizeaza astfel incat acestea sa se claseze mai sus in paginile de rezultate ale motoarelor de cautare.
Aceasta persoana este un expert in „cautarea organica” – rezultate de cautare care nu sunt reclame, dar pe care Google le considera cel mai bun si mai relevant continut – si poate crea o strategie SEO care sa imbunatateasca experienta utilizatorului si, in acelasi timp, sa atraga atentia celor mai noi algoritmi ai motoarelor de cautare.
In afara de o pozitionare mai buna in cautari, un expert SEO se poate asigura ca paginile dvs. web apar pentru termeni de cautare relevanti in loc de termeni aleatori.
De exemplu, daca cautati „spalatorie auto premium”, veti obtine companii precum Carhaus, care vinde servicii premium de spalare si curatare auto, si articole care enumera cele mai bune servicii de detailing. Ambele rezultate sunt determinate de un SEO bun.
O buna strategie SEO poate ajuta companiile, indiferent de marime, sa atraga mai multi utilizatori si sa genereze lead-uri de inalta calitate. In consecinta, conversiile cresc, la fel si veniturile.
Desi acest lucru suna foarte bine, proprietarii de afaceri au adesea cunostinte SEO la nivel de suprafata. Ei stiu ca este un termen de marketing, dar nu inteleg diferitele componente, cum ar fi SEO on-page, off-page si tehnic, sau modul in care acestea au impact asupra clasamentului motoarelor de cautare.
De asemenea, acestia se pot lupta sa faca diferenta intre SEO si SEM (Search Engine Marketing), care au acelasi obiectiv – atragerea de trafic si venituri din motoarele de cautare – dar cu componente si tactici diferite. Aceasta lipsa de intelegere ii determina adesea sa ia decizii incorecte in ceea ce priveste angajarea si stabilirea obiectivelor in aceste domenii.
Acesta este momentul in care este nevoie de profesionisti SEO. Acestia se pot ocupa de toate procesele necesare pentru a va stimula clasamentul in cautari.
Care sunt responsabilitatile profesionale ale unui specialist SEO?
Fiecare consultant SEO are un set diferit de responsabilitati, in functie de industria si compania cu care lucreaza. Cu toate acestea, majoritatea expertilor SEO sunt competenti in urmatoarele:
Cercetarea cuvintelor cheie
Un cuvant cheie corespunde, de obicei, subiectului principal al continutului paginii dumneavoastra. Este un cuvant, o fraza sau o intrebare pe care utilizatorii o cauta pentru a gasi pagini web si continuturi specifice pe acest subiect. Poate fi un singur cuvant, cum ar fi „pantofi”, sau o fraza mai lunga, cum ar fi „pantofi de alergare pentru femei”.
Un specialist SEO efectueaza o cercetare a cuvintelor cheie pentru a determina ce cuvinte cheie ar trebui sa vizeze fiecare pagina de pe site-ul dvs. web. Apoi se va concentra pe modul in care fiecare dintre aceste pagini poate fi clasificata pentru cuvantul (cuvintele) cheie specific(e).
Fara o cercetare a cuvintelor cheie, continutul dvs. este un amalgam de subiecte pe care credeti ca utilizatorii dvs. le-ar putea placea. Din pacate, majoritatea site-urilor web fac aceasta greseala, motiv pentru care un studiu din 2020 a constatat ca 90% dintre acestea nu obtin trafic organic de in Google.
Este treaba specialistului SEO sa foloseasca cercetarea cuvintelor cheie pentru a identifica exact ceea ce cauta utilizatorii si de ce. Acestia adapteaza apoi continutul site-ului dvs. web pentru a corespunde intentiei de cautare.
Optimizare on-page
Optimizarea on-page este un termen general folosit pentru a descrie modul in care un expert SEO optimizeaza toate elementele care se afla pe sau in spatele site-ului dvs. web.
Acest lucru include meta titluri si descrieri, etichete de antet, utilizarea imaginilor potrivite, structura HTML adecvata, legaturi interne si viteze rapide de incarcare a paginilor (cum ar fi comprimarea intotdeauna a imaginilor care se afla pe paginile dvs. web).
Aici, specialistul SEO se asigura ca fiecare pagina web urmareste sa apara pentru termenii de cautare corecti, ofera o experienta buna pentru utilizator si conduce utilizatorii spre conversie.
Optimizarea necesita, de asemenea, testarea unor versiuni diferite ale elementelor de pe pagina web pentru a vedea care dintre ele imbunatateste generarea de lead-uri. De exemplu, faptul de a avea un buton de apel la actiune detaliat poate avea performante mai bune decat un buton de baza „Click aici”.
Optimizarea mobila
Utilizatorii de telefoane mobile reprezentau peste 92% din utilizatorii globali de internet la sfarsitul anului 2021. Site-ul dvs. trebuie sa fie prietenos cu dispozitivele mobile, pur si simplu nu exista nicio cale de a evita acest lucru, atat pentru utilizarea generala, cat si in scopuri SEO. Fiecare pagina de pe site-ul dvs. trebuie sa fie 100% vizibila si perfect utilizabila pe dispozitivele mobile.
Motoarele de cautare apreciaza prietenia cu dispozitivele mobile in 2022. Google a implementat indexarea mobile-first de ani de zile, ceea ce inseamna ca site-urile web care nu sunt mobile-friendly primesc automat clasamente mai mici. Acestia ofera chiar si un instrument gratuit pentru a testa cat de prietenoasa cu dispozitivele mobile este o pagina web.
Un specialist SEO trebuie sa analizeze modul in care poate imbunatati experienta utilizatorului mobil si sa faca paginile dvs. web usor de navigat pentru utilizatori, indiferent de dispozitivul pe care il folosesc.
Link building & optimizare off-page
Construirea de linkuri este o modalitate de a informa Google ca continutul sau pagina dvs. web este valoroasa. Este procesul de obtinere de linkuri catre site-ul dvs. web de pe site-uri externe pentru a va imbunatati autoritatea.
Linkurile pot fi o referinta la articolul dvs. de pe blog sau un recenzent care adauga un link catre un produs ca parte a unei recenzii elogioase.
Construirea unei retele de linkuri din mai multe surse creste sansele ca site-ul dvs. sa obtina o pozitie mai buna. Un studiu recent a aratat ca rezultatele de cautare de top au avut semnificativ mai multe backlink-uri decat rezultatele mai slab cotate.
Un specialist SEO va avea o strategie de link-building care sa dezvolte backlink-uri prin intermediul postarilor de invitati, a activelor bazate pe continut (infografice, statistici etc.) si alte metode. Unii ar putea lua in considerare cumpararea de linkuri, dar acest lucru este riscant, deoarece incalca Ghidul Google pentru administratorii de site-uri web si trebuie sa aveti incredere ca vanzatorul va fi onest si isi va respecta partea sa de intelegere.
Construirea de linkuri trebuie combinata cu orice alta componenta SEO pentru a functiona. De exemplu, puteti avea mai multe backlink-uri catre o pagina, dar daca continutul de pe acea pagina este slab, atunci generarea de lead-uri va fi afectata.
Marketingul de continut este o strategie eficienta pentru construirea prezentei dvs. online in afara paginii. Daca investiti timp in construirea de relatii cu alti bloggeri din nisa dvs. si in crearea de continut stelar si valoros, este doar o chestiune de timp pana cand veti castiga mai multe link-uri relevante si de inalta calitate.
Analize
Fiecare expert SEO trebuie sa stie cum sa analizeze rezultatele obtinute prin campaniile sale, sa cunoasca diferitii parametri de utilizat si sa stie ce inseamna de fapt cifrele. Intelegerea acestor date este mai complicata decat pare.
Sigur, este usor sa te uiti la lead-urile generate sau la traficul web si sa decizi daca o campanie este de succes sau nu. Dar, exista multi alti indicatori mai mici, dar cu impact pe parcurs. Fiecare dintre acestea indica modul in care functioneaza anumite parti ale campaniei dvs. SEO.
Specialistii SEO vor analiza metricile corecte, vor evalua rezultatele si vor lua decizii privind campania pe baza acestora. Daca un anumit aspect esueaza, ei vor trebui sa testeze noi elemente sau sa implementeze modificari ale procesului pentru a obtine rezultate mai bune.
Denumiri si titluri URL
Pentru o colectare precisa a datelor si pentru urmarirea campaniilor, specialistii SEO trebuie sa utilizeze URL-uri personalizate. Aceste URL-uri le vor permite sa stie de unde provine traficul, fie ca este vorba de un backlink, de un anunt, de o postare in social media sau de un activ de marketing, cum ar fi un newsletter.
Sa presupunem ca ati angajat un expert SEO pentru a va creste traficul din rezultatele de cautare. Daca exista o crestere brusca a traficului, de unde stie daca aceasta se datoreaza faptului ca isi atinge efectiv obiectivul pe care l-ati stabilit sau daca cresterea numarului de vizitatori provine din alte surse, cum ar fi un concurs in social media?
URL-urile personalizate sunt utilizate pentru a monitoriza datele pentru diferite campanii, active si surse.
Caracteristicile unui specialist SEO eficient
Daca doriti sa deveniti un expert SEO sau sa angajati unul, iata sase caracteristici esentiale de care aveti nevoie:
#1. Intelege diferitele niveluri de SEO
Exista trei niveluri principale de SEO – on-page, off-page si tehnic – pe care fiecare expert trebuie sa le inteleaga in profunzime.
SEO on-page este de obicei legat de continut, dar include tot ceea ce intra in pagina dvs. web. Este procesul prin care va asigurati ca tot continutul de pe site-ul dvs. web foloseste cuvintele cheie, meta tag-urile, etichetele de titlu si link-urile interne corecte. Aceste elemente permit motoarelor de cautare sa cunoasca subiectul pe care il abordati si de ce sunteti o resursa de incredere pe acest subiect.
Expertii SEO trebuie sa stie cum sa optimizeze continutul si sa formeze legaturi intre pagini web conexe, astfel incat utilizatorii sa fie condusi de la o pagina la alta, apropiindu-se de finalizarea achizitiei.
- SEO tehnic se refera la optimizarea componentelor care nu sunt bazate pe continut. Se asigura ca fundatia site-ului web este buna.
- Viteza site-ului web, arhitectura, indexarea, capacitatea de accesare si prietenia cu dispozitivele mobile, sunt cativa factori tehnici pe care un expert SEO trebuie sa ii analizeze si sa ii imbunatateasca.
Imbunatatirea elementelor tehnice arata motoarelor de cautare ca site-ul dvs. este bine construit si ofera o experienta mai buna pentru utilizatori.
- SEO off-page se refera la activitatile din afara site-ului dvs. web care ajuta la imbunatatirea clasamentului de cautare. Backlink-urile sunt vitale pentru SEO in afara paginii, deoarece actioneaza ca dovada sociala a autoritatii dvs. pe un subiect si ii permit lui Google sa stie ca pagina dvs. web este o sursa de incredere.
- In afara de backlink-uri, orice activitate externa care va poate imbunatati clasamentul de cautare este considerata SEO in afara paginii, inclusiv campaniile de marketing in social media si in media traditionale, mentiunile de marca si marketingul de influenta.
Specialistii SEO colaboreaza adesea cu echipele de marketing si PR pentru a crea campanii externe care vor avea un impact pozitiv asupra clasamentului SERP.
Se asteapta ca un specialist SEO sa fie un expert in aceste domenii de baza si sa stie cu exactitate modul in care acestea va afecteaza clasamentul. Desi este posibil sa nu se ocupe personal de toti acesti factori, cunostintele lor ii vor ajuta sa supravegheze eforturile altor echipe.
#2. Ramane la zi
Google isi actualizeaza in mod constant algoritmul de cautare, iar aceste modificari pot afecta clasamentul si autoritatea domeniului. Deci, cum fac ca prin SEO sa ramana la curent cu viteza? Industria SEO continua sa evolueze pe masura ce expertii descopera noi strategii sau idei pentru a se adapta la cele mai recente evolutii.
Un expert SEO trebuie sa urmareasca toate aceste actualizari, tendinte si metode pentru a elabora strategii eficiente. Tacticile invechite vor duce adesea la rezultate slabe.
De asemenea, acestia trebuie sa fie la curent cu cele mai recente tendinte din industria clientului, astfel incat sa poata crea continut relevant. De exemplu, daca toata lumea din industrie se concentreaza pe X, dar toate blogurile dvs. sunt despre Y, sansele de a obtine trafic de nivel urmator sunt minime. Asadar, doriti sa valorificati tendintele pentru a capta atentia utilizatorilor.
#3. Colaboreaza cu alte echipe
Deoarece in SEO intra atat de multi factori, un specialist rareori lucreaza singur. Este mai frecvent ca acestia sa lucreze mana in mana cu alte echipe, cum ar fi marketingul social media, marketingul de continut si dezvoltarea web.
Pentru campanii de succes, expertii SEO trebuie sa fie excelenti comunicatori si colaboratori. Ei trebuie sa comunice cu claritate, astfel incat toti membrii echipei sa inteleaga de ce si cum sa indeplineasca obiectivele campaniei.
De asemenea, ei trebuie sa fie convingatori. Deseori trebuie sa explici de ce sunt necesare schimbarile si cum acestea aduc beneficii site-ului web unor persoane care nu au cunostinte SEO, cum ar fi partile interesate sau echipa de dezvoltare web. Trebuie sa fiti capabili sa ii convingeti pe acesti oameni sa se alature.
#4. Are o mentalitate de marketing
Optimizarea pentru motoarele de cautare si marketingul merg mana in mana. Campaniile de marketing eficiente duc la o mai buna pozitionare in cautari.
Specialistii SEO trebuie sa aiba o mentalitate de marketing, in care sa se concentreze pe publicul tinta si sa stie cum joaca continutul un rol general in atingerea obiectivelor de afaceri.
In plus, un consultant SEO va lucra adesea cu echipa de marketing interna a unei companii. Asadar, ei trebuie sa fie la curent cu tendintele si strategiile actuale de marketing. Continutul pe care il creati trebuie sa fie atractiv pentru cititori daca are sanse sa urce in clasament.
Cunostintele suplimentare privind tendintele din social media, psihologia consumatorului, dezvoltarea web si strategiile virale le permit expertilor SEO sa creeze un continut mai convingator si sa optimizeze site-urile web pentru a avea cel mai mare impact asupra utilizatorilor.
#5. Capacitatea de a defini si urmari obiectivele SEO
Expertii SEO trebuie sa fie capabili sa priveasca imaginea de ansamblu si sa stabileasca obiectivele corecte. Obiectivul general este acela de a creste gradul de constientizare a marcii, de a creste clasamentele, de a conduce traficul sau de a stimula conversiile? Acestea sunt legate intre ele, dar intelegerea obiectivului principal ajuta la stabilirea unor repere mai mici bazate pe SEO.
De exemplu, daca obiectivul este de a creste traficul, puteti stabili repere bazate pe numarul de vizite prin cautare organica pe luna. Un instrument gratuit de verificare a traficului de pe site-ul web va poate ajuta in acest sens.
Un consultant SEO trebuie sa stie cum sa stabileasca obiective, sa foloseasca indicatorii potriviti pentru a le masura si sa analizeze rezultatele initiale pentru a face schimbari sau pentru a creste productivitatea.
#6. Adaptabilitate
Ati creat foaia de parcurs perfecta pentru a aduce site-ul companiei pe prima pagina a SERPs, si apoi BAM! Google isi schimba algoritmul de cautare sau o noua tendinta de marketing viral preia controlul.
Acesta este un scenariu comun pentru un expert SEO, iar acesta trebuie sa fie capabil sa se adapteze la el.
Expertii SEO lucreaza adesea cu mai multe companii din diferite industrii. Adaptabilitatea este, de asemenea, esentiala aici. Trebuie sa intelegeti nevoile clientului dumneavoastra, industria acestuia si modul in care il puteti duce in fruntea clasamentelor de cautare pentru cuvintele cheie specifice.
Unde gasiti specialisti SEO?
Puteti angaja un specialist SEO independent sau un consultant SEO pentru proiecte punctuale. Acestia sunt persoane cu experienta care lucreaza cu companiile pe baza de proiect, contract sau retainer.
Cu toate acestea, este posibil ca acestia sa nu fie viabili pentru multe organizatii, deoarece freelancerii pot fi costisitori si nu exista nicio garantie de stabilitate sau de rezultate sau de relatii productive pe termen lung. In plus, un singur specialist SEO poate ajuta la elaborarea strategiei, dar se lupta cu implementarea, mai ales la scara mai mare.
A doua optiune este sa angajati un specialist SEO cu norma intreaga care sa lucreze cu echipele de marketing pentru a obtine rezultate. Dar, din nou, acest lucru poate deveni costisitor, iar setul lor de competente este adesea limitat la un singur aspect al SEO.
Acesta este motivul pentru care majoritatea companiilor opteaza pentru un specialist seo certificat Google precum Mario Grigorescu. Lider in cautarile Google de peste 10 ani ca si „consultant marketing online”, el poate produce continut mai rapid, ceea ce inseamna ca va puteti scala eforturile de marketing in mod exponential.
In plus, consultantii pot fi mai ieftini si, adesea, au un model bazat pe abonament, prin care platiti doar pentru ceea ce aveti nevoie si puteti anula in orice moment.
Specialistii SEO pot ridica brandul si afacerea dvs.
Orice afacere care doreste sa aiba succes in domeniul digital are nevoie de experti SEO pentru a o ghida in topul SERPs. Specialistii SEO va pot ajuta sa vizati utilizatorii potriviti, sa creati continut personalizat la scara larga si sa stimulati traficul.
Expertul nostru a petrecut ani din viata aprofundand lumea tehnica (adesea plictisitoare) a SEO, astfel incat sa nu trebuiasca sa o faceti si dvs.