Crearea unui brand este un proces complex si de durata ce presupune alocarea unui buget consistent. In functie de domeniul in care un brand se situeaza, durata de dezvoltarea a acestuia se poate intinde de la 3 luni, chiar pana la 6 luni, uneori si pana la 1 an. Prima etapa in dezvoltarea unui brand este strategia de branding, un document vital care asigura succesul si functionalitatea brandului. In strategia de branding se stabilesc caracteristicile definitorii ale brandului si se realizeaza o cercetare ampla a competitiei.

Cercetarea competitiei presupune observarea in detaliu a acesteia, de la culori si mesaje, pana la promisiuni si angajament fata de clienti. Cu cat domeniul competitiei este mai popular si mai variat, cu atat cercetarea este mai ampla si mai amanuntita. Atunci cand se doreste crearea unui brand pentru un produs de consum, pe langa testarea propriu-zisa a produsului, trebuie sa se testeze si imaginea acestuia. Aspectul produsului este cel care atrage atentia potentialului consumator si il diferentiaza in acelasi timp fata de restul. Intrucat se stie ca imaginea este cea care vinde, un alt element important este  persoana care il cumpara. In functie de necesitatile si preferintele consumatorilor se stabilesc atributele produsului care trebuie evidentiate in prim plan, astfel incat sa comunice eficient cu audientele vizate. Valorile pe care produsul le comunica trebuie sa se regaseasca in setul de valori pe care grupul tinta il detine sau spre care aspira. Diferenta intre produse care au aceeasi functionalitate dar valori diferite, se produce atunci cand audientele vizate au valori diferite. Spre exemplu, atunci cand grupul tinta aprecieaza valori precum rafinamentul, eleganta si estetica, vor cauta aceste aspecte in produsul dorit si vor fi dispusi sa plateasca pretul cuvenit. In acest caz, brandul se va situa in sfera brandurilor premium, ceea ce inseamna ca si competitia urmarita va fi la acelasi nivel. De multe ori, brandurile premium intampina mai multe probleme decat brandurile medii intrucat trebuie sa se ridice intotdeauna la asteptarile clientilor si sa nu compromita standardele de calitate. Acesta este motivul pentru care crearea unui brand solid are intotdeauna in spate o strategie de branding realizata de experti in domeniu.

Source