Cunoasterea aspectelor de baza ce caracterizeaza codul EORI este necesara, chiar daca alegerea personala va viza colaborarea cu o firma specializata in prestarea de astfel de servicii, precum AxA Cont. De fapt o astfel de optiune este tot mai frecvent bifata intrucat totul decurge usor si fara stres pentru beneficiari.
Ce este un cod EORI si de ce e necesar?
Fiecare societate va primi un cod EORI – indiferent ca e persoana fizica sau juridica, atribuirea fiind facuta de autoritatile vamale. Acesta va fi apoi folosit pentru fiecare operatiune vamala care se va derula pe teritoriul UE.
De ce e necesar acesta? Prin atribuirea uni cod EORI, fiecare societate va avea numar de inregistrare si identificare, care va fi referinta comuna in relatia cu autoritatile vamale. De unde stii ca si tu ai nevoie de acesta? Legea te obliga sa detii un astfel de cod daca esti persoana fizica sau juridica, iar activitatea ta presupune introducerea, respectiv scoaterea de marfuri in si din Uniunea Europeana.
Exista o structura standard pentru el, stabilita de Comisia Europeana si se refera la idenfiticatorul statului membru ce atributie numarul (RO in acest caz), precum si de identificatorul national unic al statului membru. Spre exemplu, in tara noastra CUI – codul unic de identificare este folosit in structura codului EORI, in cazul persoanelor juridice, iar in cazul celor fizice – codul numeric personal va fi identificatorul national.
In acest sens, Directia Vamala elibereaza un document, in format electronic, denumit> Notificare de atribuire a numarului EORI.
Un aspect care trebuie sa ajunga in atentia celor care detin o societate, deci si un cod, este momentul in care va trebui acesta actualizat. Ei bine, orice modificare ce intervine asupra datelor din documentele anexate la cerere si aceasta in sine trebuie transmisa Directiei Regionale Vamale. Modificarile pot implica fie schimbarea denumirii societatii, a adresei sediului social, a formei de organizare, respectiv a codului CAEN. In cazul persoanelor fizice, implica schimbarea adresei de domiciliu, a numelui personal, precum si a formei de organizare si a codului CAEN.
Trebuie atentie sporita in acest sens pentru ca orice date gresite sau incomplete atrag dupa sine imposibilitatea de a efectua formalitatile de vamuire.
Avand in vedere toti pasii de parcurs pentru a obtine un cod EORI, multi opteaza pentru serviciile unei firme specializate, care se ocupa de tot. Este mai simplu si totodata mai sigur ca totul va fi realizat ca la carte – cand colaboratorul are experienta in acest sens. Printr-o astfel de calitate se recomanda si AxA Cont, despre ale carei servicii pot afla mai multe cei interesati pe site-ul oficial: axacont.ro.