În plus, 34% dintre respondenți consideră că bugetul va crește ușor pentru anul 2024, apreciind că starea de bine/fericire a angajaților este o prioritate, în timp ce doar 13% spuneau anul trecut că va crește bugetul în acest an din aceste considerente. Referindu-se strict la sănătatea mintală, 16% dintre intervievați o consideră o prioritate, în timp ce doar 6% apreciau acest lucru în 2022. 

Comparativ cu anul trecut interesul pentru sănătatea mintală a angajaților a crescut semnificativ, însă nu este încă în topul priorităților unei companii, care sunt în ordine: starea de bine/fericirea angajaților – 34%, achiziția de noi talente – 34%, trainingul și dezvoltarea profesională – 32%, retenția angajaților – 32%, dezvoltarea leadership-ului – 28%. 

În ultimii ani am simțit importanța comunicării deschise și transparente cu angajații. Comunicarea cu publicul intern a devenit o prioritate pentru managerii și liderii din toată lumea, comunicarea internă fiind plasată în centrul strategiei de comunicare corporate. Pe de o parte companiile se luptă cu lipsa de talente și loializarea angajaților, pe de altă parte studiile ne arată că oamenii devin din ce în ce mai anxioși și speriați de toate problemele economice, sociale și politice. Comunicarea constantă este cheia și echipele de PR, interne sau externe, trebuie să lucreze împreună mai mult în perioada următoare”, spune Ana-Maria Diceanu, Fondator și CEO Brain 4 Strategy. 

Comparativ cu 2022, companiile investesc semnificativ mai mult timp și resurse în măsurarea stării de bine a angajaților (cu o creștere de la 42% la 70%) și a sănătății mintale a angajaților (cu un salt de la 17% la 40%), dar satisfacția cu locul de muncă rămâne cel mai important lucru de măsurat pentru companii, observându-se ,de asemenea, o creștere semnificativă în rândul companiilor care măsoară acest lucru.

„Deși anul acesta am văzut mult mai multă deschidere și interes către starea de bine a angajaților, sănătatea mintală reprezintă în continuare o problema reală, majoritatea celor intervievați considerând că starea de bine și sănătatea mintală a angajaților ca fiind medie, cu loc clar de îmbunătățire. Mai mult, aceștia consideră că angajații ar trebui să aibă mai mult acces la resurse, companiile încă nereușind să gestioneze eficient acest aspect. Trebuie încurajate discuțiile despre acest subiect, scoaterea sănătății mintale din categoria de “subiecte tabu”, feedback-ul și  comunicarea constantă între angajați și angajatori fiind o măsură importantă de prevenție și de gestionare a problemelor de well-being”, a declarat Alexandra Cojocaru, Partner Unlock Research. 

 

 

Studiul a fost efectuat în luna septembrie în 50 de companii din toate domeniile de activitate, 76% companii cu peste 200 de angajați și 24% cu sub 200 de angajați.

De semnalat că miniștrii Muncii din Uniunea Europeană au cerut, în 9 octombrie, Comisiei Europene și statelor membre să promoveze politici pentru o muncă de calitate pentru a combate precaritatea, să consolideze sistemele publice care protejează sănătatea mintală în muncă şi să promoveze investigaţii privind sănătatea mintală în muncă. Anul trecut, 27% dintre persoanele care lucrează în Uniunea Europeană sufereau de stres, depresie şi anxietate, conform informațiilor prezentate la reuniunea miniștrilor Muncii, iar expunerea la anumiți factori de risc relaționați cu stresul și problemele mintale a crescut mai mult ca urmare a pandemiei de coronavirus.

# # #

 

Brain 4 Strategy, agenție înființată în 2018 de Ana-Maria Diceanu, oferă servicii de PR în cinci arii principale: managementul reputației, comunicare corporate, comunicare de criză, media training și simulări de criză, leadership profiling. Abordarea multidisciplinară în dezvoltarea strategiei de PR oferă clienților certitudinea unei comunicării coerente ce plasează reputația și rezultatele în prim plan. Din portofoliul Brain 4 Strategy mai fac parte FrieslandCampina România, Asociația Română a Băncilor, Caroli Foods Group, Centric, Vast&Curious by Andreea Roșca. www.brain4strategy.com.pr 

Unlock Research este o companie de know-how și cercetare de piață cu capital 100% românesc înființată în 2008. Unlock este specializată în studii de strategie de brand și marketing cultural, centrată pe descoperirea de insight-uri despre oamenii, categorii și branduri care să contribuie la creșterea business-urilor clienților pentru care lucrează.  În 2017 Unlock a lansat divizia Hunters. Noua divizie este specializată în cercetarea trendurilor în România și analizează noi tendințe, colectând informații în mod continuu. Divizia a luat ființă pentru a răspunde nevoii de conectare permanentă a brandurilor cu cele mai noi tendințe în modul de viață al consumatorilor români – de la identificarea zonelor de evoluție și măsurarea intensității trendurilor, până la oferirea de consultanță aplicată și analize de target pentru fiecare business în parte. 

 

Source