Compania ta are de mai bine de cativa ani un magazin online dar vanzarile sunt mici si te intrebi daca a fost o investitie buna sau nu? Sa stii ca mai sunt si alte companii in aceeasi situatie. Au facut un magazin online pentru ca au auzit ca… merita, iar rezultatele inca se lasa asteptate. Iar acum, dupa pandemie, cand vanzarile din magazinele fizice au scazut dramatic si se zice ca majoritatea cumparatorilor s-au mutat in mediul online, se intreaba unde au gresit si ce ar putea face pentru a le face rentabile.

Te numeri printre aceste firme si esti interesat de metode de valorificare a magazinului tau online? Sa stii ca exista si le vei gasi sub denumirea de solutii de optimizare SEO Magazin Online.

E-commerce Connection Internet Shopping Online

Merita sa investesti in optimizarea SEO a magazinului tau online?

Da, merita! Chiar si dupa trecerea pandemiei si revenirea la normalitate, se estimeaza ca un numar mare de clienti vor ramane fideli cumparaturilor online. De ce? Pentru ca au realizat ca au numai de castigat. Nu mai pierd timpul cautand prin magazinele fizice cea mai buna oferta, pot gasi mai usor cel mai bun pret, au de ales dintr-o gama mult mai diversificata de produse si modele, beneficiaza de filtre de cautare care le usureaza mult selectia, produsul vine direct la usa si, de loc in ultimul rand, online sunt mult mai multe promotii si oferte.

Prin urmare, chiar si dupa intrarea in normalitate si trecerea pandemiei, un numar mult mai mare de cumparatori vor ramane in mediul online, iar aceasta previziune ar trebui sa te motiveze sa faci acum demersurile necesare pentru a castiga pe viitor. Poti face acest lucru crescand bugetul pentru promovarea online sau imbunatatind ceea ce deja ai, astfel incat sa vinzi mai mult, adica facand optimizarea SEO.

Cum se poate optimiza un magazin online?

Optimizarea SEO a unui magazin online se poate realiza in doua directii:

  • Cresti rata de conversie adica probabilitatea ca un vizitator sa devina client sau
  • Cresti traficul natural catre site, adica faci optimizarea pentru motoarele de cautare astfel incat Google sa il aduca in primele rezultate si sa te gaseasca mai usor vizitatorii. Procedura poarta de numirea de Search Engine Optimization sau, pe scurt, SEO.

Ne vom ocupa pe larg de a doua varianta.

Ce implica optimizarea SEO a unui magazin online?

Daca vrei sa ajuga mai multi vizitatori la tine trebuie sa fii gasit de Google inaintea lor. Mai exact, sa ajungi in primele rezultate ale cautarilor pe care posibilii clienti le fac in Google pentru a gasi produsul de care au nevoie. De ce? Pentru ca primele rezultate sunt cele castigatoare, adica cele pe care utilizatorii le aleg. 

Nu vor trece niciodata la pagina a doua, sau, sa zicem, la pagina a cincea a rezultatelor unde, probabil, daca ai noroc, se afla acum si magazinul tau online. De obicei aleg primul, al doilea sau, cel mult al, cincilea rezultat – iar toate sunt pe prima pagina.

Acum vrei si tu sa fii acolo, nu?! Cum ajungi aici? Pai, va trebui sa ocupi locul altora si sa iesi cumva in evidenta in fata competitiei, adica sa faci optimizarea SEO si apoi sa investesti constant in aceasta.

Sa stii ca si marile companii o fac! De ce? Pentru ca nu vor sa fie “date afara” din prima pagina. De aceea, chiar daca au deja un renume si un brand, au un buget bine determinat pentru SEO, fac campanii pe mediile de socializare, trimit weslettere, vin cu promotii si oferte, angajeaza oameni care sa se ocupe de redactare de articole de blog atractive, cauta sa castige linkuri si multe altele…

Probabil acum iti spui: “Pare destul de complicat! De unde ar trebui sa incep?!”

Categorii de optimizari pentru un magazin online

In mare, exista trei categorii de optimizari pe care le poti face pentru magazinul tau online:

  • Optimizari tehnice la nivel de site care se reflecta asupra tuturor paginilor. Aici se incadreaza modificarile la nivel de meniuri, setari tehnice care cresc viteza site-ului, optimizarea modului de afisare pe mobil, adaugare de functionalitati noi cum ar fi cele de chat sau de apelare telefonica, pop-uri cu promotii si informatii despre oferte, etc.
  • Optimizari la nivelul paginilor cu categorii sau subcategorii.
  • Optimizari off-site sau promovarea paginilor site-ului.

Hai sa vedem ce ai putea face pentru a avea un site optimizat SEO.

Imbunatateste viteza de incarcare a site-ului

Unul din patru vizitatori abandoneaza site-ul daca va dura mai mult de patru secunde sa se incarce! Chiar daca Google nu premiaza site-urile cele mai rapide, le penalizeaza pe cele lente, iar vizitatorii sunt si mai critici – renunta si cauta ceea ce vor sa cunpere pe un site care merge mai bine.

In concluzie, daca vrei sa pastrezi vizitatorii, ai nevoie de o viteza de incarcare optima pentru paginile site-ului, adica de maximum 4s.

Elimina erorile

Da, stim! Internetul este complex, sunt atatea browsere, terminale si protocoale si, practic, poate fi imposibil sa elimini complet erorile. Dar le poti reduce! Daca nu poti avea un site perfect, fara nici o eroare, poti urmari sa ai unul cu cat mai putine erori. Pana la urma, tot ceea ce conteaza este sa fie mai bun decat celelalte si sa urci in clasament.

Imbunatateste structura site-ului si meniul

Daca iti vei imagina structura unui site ca fiind asemanatoare cu cea de rezistenta a unei cladiri, vei intelege mai usor de ce este atat de important sa o gandesti cat mai bine. De asemenea, pentru ca produsele vin si pleaca, structura magazinului online si optimizarea nu trebuie concepute la nivel de produs, ci la nivel de categorie.

Nu uita – produsele se schimba, categoriile nu! Produsele din orice magazin online au o viata finita (unul, doi sau trei ani), in vreme ce categoriile sunt pentru zeci de ani. Prin urmare, structura site-ului trebuie gandita la nivel de categorii si subcategorii de produse, iar optimizarea se va realiza la fel. Meniul si modul de impartire ar trebui concepute pornind de la acest aspect si nu de la produse.

De asemenea, cand cauta un produs, posibilii clienti cauta dupa termeni generici cum ar fi “pantofi de dama” sau “ciorapi barbatesti colorati” si foarte rar dupa denumirea exacta a produselor. Prin urmare, optimizarea SEO dupa cuvintele cheie trebuie realizata la nivel de categorie si subcategorie de produse.

Concepe un home page relevant si atractiv

Un alt aspect important care tine de optimizarea unui site este realizarea unei prime pagini (home page) cat mai relevanta. Ar trebui sa faca o prezentare generala cat mai succinta si atractiva despre activitatea ta, experienta, beneficii si alte informatii care sa convinga vizitatorul sa ramana pe site.

Elemente pe care trebuie sa le aiba magazinul tau online

Daca inca nu le-ai luat in considerare, aceste elemente trebuie sa fie adaugate pe site-ul tau si, totodata, sa functioneze impecabil:

  • Optiune pentru cautarea produselor – sa fie usor de gasit si sa returneze rezultatele cat mai repede si mai exact.
  • Filtrarea si sortarea produselor si a rezultatelor cautarilor dupa diverse criterii – Este o functionalitate conditionata de structura site-ului si care are un impact decisiv asupra vizitatorilor. Ei vor dori sa poata ordona produsele dupa relevanta, dupa pret (crescator sau decrescator), dupa cat de des sunt vandute, dupa culoare, dupa model, dupa brand si orice altceva. De ce? Pentru a le fi mai usor sa gaseasca ceea ce isi doresc si sa faca cea mai potrivita alegere.
  • Informatii de contact – Magazinul tau online trebuie sa furnizeze vizitatorilor toate informatiile de contact posibile (telefon, email, whatsapp sau formular de contact). Atfel iti creste credibilitatea, castigi lead-uri, poti fi gasit usor de clienti pentru a furniza informatii sau a raspunde reclamatiilor sau solicitarilor… Pe scurt, oamenii care intra in magazinul tau vor fi incantati sa stie ca pot vorbi cu tine in caz ca ceva nu merge cum trebuie.
  • Pagina “Despre noi” – Poate ca nu te-ai gandit, dar este important sa furnizezi cateva informatii despre tine, despre echipa cu care lucrezi, despre experienta ta in domeniu, despre cum ti-a venit ideea sa incepi acea afacere… De ce? Pentru a-ti consolida imaginea si a deveni mai de incredere.
  • Un sistem de plata sigur – Nu cred ca  mai trebuie sa explicam de ce este esential ca platile sa poata fi realizate online cat mai sigur. Asigura-te ca oferi clientilor tai o experienta satisfacatoare in acest sens si implementeaza un sistem de plata sigur care cripteaza informatiile.  

Chiar merita sa investesc in toate acestea?

Da! Si in multe altele! Nu uita: cu cat experienta vizitatorilor este mai buna si vor sta mai mult pe site-ul tau, cu atat Google il va puncta mai bine iar tu vei castiga o pozitie mai buna in rezultatele cautarilor, iar in scurt timp iti vor creste si vanzarile!

Source