Ce fel de traverse găsești la Pamirco?

          Pamirco Mănăștiur este o fabrică care se ocupă cu prelucrarea lemnului de esență tare. Astfel, la noi vei găsi traverse de cale ferată din lemn de esență tare. Traversele de cale ferată, sau așa numitele „ railway sleepers ” pot fi fabricate și din oțel, beton armat sau din lemn de esență moale, dar cea mai bună opțiune o reprezintă lemnul de esență tare.

          Fabrica noastră folosește lemn de fag și de stejar, adică doar lemn de esență tare. Acesta este prelucrat cu deosebită atenție de către echipa noastră de profesioniști. Lemnul trece prin numeroase procese care îl vor transforma într-un final în produsul dorit. Despre procesele prin care trece lemnul vom discuta în cele ce urmează.

          La Pamirco vei găsi mai multe tipuri de traverse de cale ferată, dar și alte produse din lemn, astfel:

    traverse de cale ferată utilizate în cadrul macazurilor și încrucișărilor
    traverse de cale ferată normale
    traverse de cale ferată utilizate la poduri
    cherestea tivită
    cherestea netivită
    panouri asamblate.

Ce rol au traversele de cale ferată?

          Rolul principal al traverselor de cale ferată este acela de a întări suprastructura feroviară. Traversele sunt acele elemente care unesc cele două șine pe care circulă trenul. Astfel, ele mențin o distanță egală pe toată lungimea căii ferate. Dacă distanța nu ar fi egală, ar fi imposibil ca trenul să circule.

          Un alt rol important al traverselor este preluarea presiunii și a șocului produs de tren în momentul trecerii pe șine. Dacă nu ar exista traversele și nu ar prelua acea presiune mare, calea ferată s-ar degrada foarte rapid. Astfel, cu ajutorul traverselor presiunea este distribuită egal, nefiind un șoc atât de mare pentru calea ferată.

          Traversele din lemn sunt totuși cu adevărat speciale, deoarece prezintă o flexibilitate care nu este întâlnită la traversele din beton sau din oțel. Datorită acestei plexibilități, traversele rezistă cu brio în timp și nu se degradeaza sub presiunea exercitată de tren. De asemenea, lemnul reduce și zgomotul în interiorul trenului, călătoria devenind cu adevărat mai silențioasă în prezența lor.

Cum se fabrică o traversă de cale ferată?

          Ei bine, în primul rând trebuie să se identifice tipul traversei care se fabrică. Astfel se va ști lungimea, lățimea și înățimea traversei , dar și modul în care trebuie prelucrată. Traversele norale sunt de 4 tipuri, iar fiecare din ele are fețele prelucrate diferit.

    Tipul  A1 – are toate fețele prelucrate, netede.
    Tipul  A2 – are colțurile superioare netedite la 2 unghiuri de 45 de grade.
    Tipul B – are 3 fețe netede, prelucrate, și o față naturală.
    Tipul C – are 2 fețe netede, prelucrate și 2 fețe naturale.

          După ce se stabilește tipul traversei, lemnul urmează să treacă prin alte 3 procese:

1. Impregnarea – cu creozot de huilă, proces menit să îi confere rezsitență impotriva unor factori externi de distrugere:

    împotriva umezelii și formării mucegaiului
    împotriva razelor UV
    împotriva temperaturilor extreme
    împortiva sării ( pentru când sunt utilizate în apropierea mărilor)
    împotriva viermilor mâncători de lemn
    împotriva altor microorganisme.

2. Aburirea – este procesul care face lemnul flexibil pentru a putea fi modelat, îndreptat, îndoit în forma dorită.

3. Uscarea artificială – care ajută la o creștere a capacității de producție, fiind un proces mult mai rapid decât uscarea naturală, care poate dura chiar și zile întregi. Astfel, procesul este grăbit într-o serie de uscătoare de ultimă generație, cu temperatură și umiditate controlată.

Colaborează și tu cu Pamirco Mănăștiur!

          Alege și tu să colaborezi cu Pamirco Mănăștiur și descoperă singur toatye beneficiile care îți vor fi aduse! Ne dorim ca fiecare client să aibă o experiență impecabilă alături de noi, așadar vom încerca ca de fiecare dată să satisfacem cerințele și nevoile pe care le ai.

Source