Filtrul de particule este cunoscut ca DPF sau FAP. El se gaseste pe masinile cu motor diesel si opreste substantele nocive sa ajunga in atmosfera prin neutraliarea acestora. In interiorul DPF-ului veti gasi un fagure, care daca ar putea fi intins ar avea o suprafata desfasurata cat un teren de fotbal. Fagurele contine o serie de metale printre care si platina ( cateva grame ) care sparg in bucati mai mici gazele de evacuare. 
Gazele sunt fortate sa treaca print-un fagure cu granulatie foarte mica si in acest proces o parte din ele sunt neutralizate si transformate in apa iar o alta parte raman efectiv in fagure. Din cauza acestui ultim proces, cu timpul, toate DPF-urile ajung sa se infunde chiar daca isi fac constant regenerare.
Masinile mai vechi cu DPF isi fac regenerare. Cand filtrul ajunge sa fie prea plin masina trebuie sa intre in regenerare in anumite conditii. Conditia principala este ca temperatura din filtru sa ajunga la 800 de grade Celsius. Atunci cand doriti sa faceti regenerarea fortat puteti merge la drum intins cu masina turata, 3.000-3.500 de turatii, timp de 15-30 de minute pentru a ajuta masina sa creasca temperatura din DPF.
Masinile mai noi injecteaza tot timpul AdBlue in filtru si nu mai au nevoie de regenerare.
Anulare DPF. Merita si cat costa?
Un DPF nou costa mult, cateva zeci de mii de lei si unul la mana a doua poate ajunge la 1000 de lei. Asa ca multi soferi ajung sa isi anuleze filtrul de particule. Dar trebuie sa stie ca procedura nu este tocmai legala. Conform legislatiei in domeniu (G 78/2000 si OG 81/2000), anularea DPF-ului este o operatiune care trebuie acceptata de RAR.
Aici intervine marea dilema a soferilor, multi dintre ei incercand sa scape de acest proces din cauza costului mare de inlocuire. Problema este ca practica nu este tocmai legala. Conform legislatiei in domeniu (mai exact: OG 78/2000 si OG 81/2000), modificarea vehiculelor trebuie sa fie validata la Registrul Auto Roman.
Dupa ce ai primit aprobarea de la RAR trebuie sa te intrebi cu siguranta si care sunt beneficiile.
Avantaje anulare DPF
-Un DPF nou poate costa cateva mii de euro, avantajul financiar este evident;
-Performantele motorului vor fi categoric imbunatatite; Acceleratia va fi mai lina si temperatura gazelor de evacuare va scadea;
-Vei economisi combustibil.
Dupa anulare DPF vei avea mai multi cai putere si masina va consuma mai putin.

Source