Promovarea proiectului

 

„Servicii publice partajate digitalizate – Continuarea simplificării procedurilor administrative și reducerea birocrației pentru cetățeni în Municipiul Giurgiu (SEPAR)”

Municipiul Giurgiu, în calitate de Beneficiar, implementează proiectul „Servicii publice partajate digitalizate – Continuarea simplificării procedurilor administrative și reducerea birocrației pentru cetățeni în Municipiul Giurgiu (SEPAR)”, cod SIPOCA 791/cod MySMIS 135893.

Proiectul este cofinanțat de Uniunea Europeană din Fondul Social European prin Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014-2020, Axa prioritară 2 – Administrație publică și sistem judiciar accesibile și transparente, Obiectivul specific 2.1. Introducerea de sisteme și standarde comune în administrația publică locală ce optimizează procesele orientate către beneficiari în concordanță cu SCAP, Cererea de proiecte CP13/2019 – „Fundamentarea deciziilor, planificare strategică și măsuri de simplificare pentru cetățeni  la nivelul administrației publice locale din regiunile mai puțin dezvoltate”.

Obiectivul general al proiectului îl reprezintă creșterea calității și transparenței procesului administrativ la nivelul Municipiului Giurgiu, prin continuarea implementării de măsuri de simplificare a procedurilor administrative și reducere a birocrației pentru cetățeni, atât din perspectiva back-office (adaptarea procedurilor interne de lucru, digitalizarea arhivelor), cat și front-office, pentru serviciile publice furnizate aferente competențelor partajate ale administrației publice locale.

Obiectivele specifice ale proiectului sunt:

– Dezvoltarea capacitații instituționale a Municipiului Giurgiu pentru asigurarea planificării strategice pe termen lung și fundamentării deciziilor prin elaborarea Planului de Mobilitate Urbană Durabilă a Municipiului pentru perioada 2021-2027;

– Simplificarea procedurilor administrative din perspectiva back-office, prin introducerea unor soluții aplicative noi și integrarea cu cele existente pentru serviciile furnizate partajat de către autoritatea publica locală;

– Reducerea birocrației pentru comunitatea locală prin implementarea unui portal de servicii către cetățeni și a unei aplicații mobile ce va asigura accesul on-line la serviciile partajate.

Rezultatele propuse la nivelul proiectului sunt:

Prin soluțiile propuse, se are in vedere plasarea in centru a cetățeanului, respectiv integrarea proceselor aferente unui serviciu și garantarea securității informațiilor colectate si/sau prelucrate, cu scopul reducerii poverii pentru utilizatori (front-office), concomitent cu adaptarea și simplificarea funcțiilor și proceselor suport (back-office) care să acopere diferite domenii de interes ale municipalității cum ar fi:

– Sistem financiar-contabil de planificare și gestiune a executiei bugetare – pentru Primărie;

– Sistem financiar-contabil de planificare si gestiune a execuției bugetare – pentru toate instituțiile din subordine;

– Investiții si achiziții publice – componenta a gestiunii si planificării bugetare, parte a eficientizării cheltuielilor;

– Urbanism;

– Asistență socială;Poliție locală și ordine publică;

– Stare civilă;

– Aplicație mobile pentru funcționarii instituției (centralizator informații, politie locala, gestiune parcări).

Perioada de implementare a proiectului este de 30 luni, începând cu data de 08.05.2020 până la data de 08.11.2022.

Valoarea totală a proiectului este 3.769.177 lei, din care: 3.693.793,46 lei asistența financiară nerambursabilă (3.203.800,45 lei este valoarea cofinanțării Uniunii Europene din Fondul Social European și 489.993,01 lei este valoarea finanțării din bugetul național) și 75.383,54 lei contribuția din partea beneficiarului.

Pentru informații suplimentare despre proiect, persoana de contact este:

Manager de proiect: Adela Popescu

Primăria Municipiului Giurgiu

Tel.: 0246 215 631; Fax: 0246 215 405

E-mail: [email protected]