Orice produs sau serviciu are nevoie de o imagine profesionala care sa atraga consumatorii sau clientii si sa se remarce pe piata.
Atunci când un business are nevoie de o imagine solida, are nevoie de servicii de branding care presupun crearea unui brand solid, memorabil care sa îti atinga scopul.
Când ne gândim la servicii branding, ne asteptam la servicii complexe care sa includa un pachet de complete si anume:
Strategie – un document care presupune cercetare, analiza si descoperire a brandului, alaturi de aspectele ce tin de arthitectura brandului: pozitionare, voce, cultura, clienti, atribute, senzatie, impact. În acest document se analizeaza si competitia brandului si modalitatea prin care noul brand se poate diferentia. Uneori strategia presupune si naming-ul, un proces complex si dificil, întrucât numele brandului trebuie sa fie unic pe domeniul sau de activitate si sa spuna în acelasi timp o poveste. În strategie se hotareste directia de branding, se propun culori si tipuri de litere, tipuri de forme care pot fi rigide, geometrice, sau fluide si inovative.
Manual de brand – conform directiilor identificate si strabilite în strategia de branding, manualul de brand cuprinde logo design, întreaga identitate grafica alaturi de reguli de folosire, mesajele si tonul vocii, instructiuni privind tipurile de fotografie sau imagini care vor fi utilizate, culori principale, culori secundare, tipuri de litera, tipuri de forme si fundaluri admise, precum si template-uri pentru diverse materiale tiparite sau digitale. Uneori manualul de brand poate contine si un mic ghid de postari pe social media, care include: mesaje, atitudinea brandului, tipuri de personaje asimilate, reguli fixe de incadreare a logo-ului si a elementelor vizuale.
Productie – în functie de domeniul în care brandul activeaza, acesta poate avea nevoie de diverse produse: packaging (desing de ambalaj), materiale interne (documente), materiale de publicitate, materiale digitale sau elemente pentru web, design de elemente ambientale si personalizare de materiale.
Brand training pentru angajati – uneori angajatii reprezinta interactiunea directa a brandului cu publicul, iar acestia trebuie sa înteleaga brandul, sa îsi asumea valorile brandului, sa îsi adapteze comportamentul si comunicarea conform caracteristecelor brandului si sa reuseasca în cele din sa se identifice cu acesta.
Brand Audit – analizarea performantei brandului si identificarea aspectelor ce necesita îmbunatatire.
Desi categoria de servicii branding este vasta, la baza acesteia sta întotdeuna capabilitatea specialistilor de a întelege nevoile clientului si a livra servicii profesioniste si competente.