Reciclarea a ajuns o tema de interes international. Incepand cu 2021, Uniunea Europeana a pus foarte mult accent pe acest subiect prin infiintarea programului Green Deal(Pactul Verde European), prin schimbari legislative in acest sens.
De ce este important sa reciclam
Romania este pe locul 26 din 27 la nivel European. Capitolul reciclarii este unul controversat in acest stat, avand in vedere ca rata noastra de reciclare se afla in jurul valorii de 10%, sub media europeana de 40%.
Insa, mai presus de aceste date statistice, realitatea sumbra a lipsei practicilor de reciclare se concretizeaza in efecte precum: schimbarile climatice inexplicabile si fenomenele meteorologice( seceta, inundatiile, micsorarea calotei glaciare, cresterea temperaturilor medii).
Totodata, poluarea cu plastic afecteaza animalele de uscat si de apa. Ranile provocate fiintelor acvatice de catre materialele plastice le pot impidica sa scape din lupta cu un pradator sau le pot cauza diferite infectii.
Poluarea se manifesta pe o paleta extinsa de domenii, insa reciclarea poate reduce efectul daunator al acestui fenomen.
Avantajele reciclarii
Existenta deseurilor elibereaza in aer si in apa diverse substante poluante care pot afecta considerabil sanatatea umana.
Limitarea acestor deseuri reduc efectul emiterii de gaze cu efect de sera.
Reciclarea hartiei ar putea combate fenomenul defrisarilor de paduri.In ultimii 40 de ani, productia de hartie a crescut cu 400%, iar 35% din copacii taiati din intreaga lume sunt folositi pentru crearea materialului de hartie. Singura solutie la aceasta problema este reciclarea acestor materii prime.
Rezultatele unei colaborari intre companiile mari si centrele de reciclare
1.Costuri de productie reduse
In functie de context, se pot limita considerabil costurile de productie pentru anumite produse comercializate. Comparativ cu pretul original al unei materii prime, costul de comercializare al materiei reciclate este mult mai scazut.
De exemplu, companiile de telefonie mobile pot apela la serviciile unui centru de reciclare care se ocupa cu prelucrarea plasticului pentru furnizarea de materie de productie a produselor electronice.
2.Construirea unei imagini favorabile
Campaniile de constientizare:
Companiile mari pot demara diverse campanii pe tema reciclarii in colaborare cu un centru de reciclare.
Se pot realiza campanii de constientizare in parteneriat cu brand-urile recunoscute sau cu insitutille publice in acest sens. Avand in vedere faptul ca reciclarea este un subiect de interes universal, abordarea sa in cadrul unei potentiale campanii ar creste substantial vizibilitatea companiei pe retelele sociale.
- Campanii de sustinere a persoanelor defavorizate:
Se pot crea campanii de sustinere a persoanelor defavorizate.
Un exemplu ilustrativ este reprezentat de copiii care nu beneficiaza de un dispozitiv mobil pentru participarea la cursurile online. Oamenii ar putea recicla plastic, iar companiile care produc dispozitivele electronice ar putea dona cateva copiilor aflati in aceasta situatie.
Asadar , colaborarea intre companiile de renume si centrele de colectare a deseurilor au potential de a produce rezultate vizibile pentru ambele parti. Poluarea este un fenomen care trebuie combatut la nivel global, insa poate fi o resursa esentiala pentru marile intreprinderi.