Află mai multe despre provocările stilului de muncă „work from home” și cum le putem depăși:

Sistemul „work from home” și limitările sale

Unele persoane care au lucrat de acasă în timpul pandemiei au perceput o serie de beneficii, printre care: un echilibru mai bun între viața profesională și cea privată, economii de timp și de costuri sau faptul că s-au simțit mai productive. 

Timpul suplimentar câștigat l-au putut petrece cu familia și, în plus, au putut să economisească banii cu transportul și să aibă un control mai mare asupra programului de lucru. 

Însă, pe lângă aceste beneficii, estomparea granițelor dintre muncă și viața personală poate face mai dificil pentru unii angajați să se „deconecteze” și să nu se mai gândească la problemele legate de job atunci când nu lucrează. 

Așadar, există și unele dezavantaje ale sistemului „work from home”: 

– Pauza între job și casă: pentru mulți angajați, naveta consumă mult timp și poate fi costisitoare. Dar partea bună a drumului către și de la muncă este că ai o pauză clară între muncă și casă. Angajații care lucrează de acasă au în special sentimentul de a fi mereu conectați.

– Distragerea atenției: mulți dintre cei ce lucrează de acasă pot fi distrași de ceilalți membri ai familiei, mai ales atunci când sunt și copii în preajmă. 

– Limitări tehnologice: faptul că nu există echipamentul potrivit sau conexiunea Wi-Fi este slabă, precum și alte piedici tehnologice pot face ca munca la distanță să fie mai dificilă. Deși problemele tehnice pot apărea și la birou, este mai ușor să le rezolvi atunci când colegii de la IT se află în biroul alăturat. 

– Expunere prelungită la ecrane: întâlnirile video sunt folositoare și permit o interacțiune rapidă, dar vin cu un nou set de provocări. Contactul vizual și dimensiunea fețelor de pe ecrane sunt nefirești. De asemenea, trebuie să comunici mai mult în lipsa gesturilor obișnuite și a mesajelor non-verbale.

Așadar, în ciuda tuturor instrumentelor de colaborare și a modalităților pe care tehnologia ni le-a oferit pentru a comunica online, uneori nu există un substitut pentru interacțiunea față în față. Oamenii care stau în jurul unei mese pot fi capabili să rezolve o problemă în câteva minute, ceea ce ar putea dura mai mult când lucrăm online.

Sistemul de lucru hibrid

Sistemul de lucru hibrid a transformat modul în care ne raportăm la job. Acesta reprezintă o abordare flexibilă care combină munca la birou și munca de acasă. Totodată, le permite angajaților să aleagă cum și unde să lucreze și le oferă autonomie pentru a-și concepe săptămâna de lucru într-un mod care să funcționeze atât pentru ei, cât și pentru companie.

Modelul de muncă hibrid oferă un echilibru între viața profesională și cea privată pentru angajați. Atunci când angajații au mai mult control asupra programului de lucru, ei își pot rezerva timp pentru a se ocupa de viața personală. 

Acest lucru, la rândul său, stimulează productivitatea și angajamentul la locul de muncă și, ca urmare, ajută companiile să funcționeze mai eficient. Angajații au mai multă flexibilitate pentru a-și face treaba când, cum și unde sunt mai productivi. Acest lucru poate însemna programe și locații flexibile.

Într-un model de lucru hibrid, compania poate angaja persoane din mai multe regiuni. Acest lucru poate oferi organizației un avantaj competitiv, de a putea pătrunde pe noi piețe și a-și asigura productivitatea.

Cum arată biroul viitorului

Locul de muncă al viitorului nu este un loc. Este mai degrabă o abilitate – abilitatea de a lucra din orice loc și aproape oricând, folosind instrumentele pe care le alegi. Oriunde, oricând, pe orice platformă.

Companiile vor trebui să se concentreze asupra unei culturi a colaborării, a conceptului de „people centricity” și a unei modalități de a exploata un ecosistem construit special pentru a genera valoare. Locul de muncă al viitorului împuternicește și inspiră oamenii să comunice, să colaboreze și să rezolve probleme. Acesta aprofundează angajamentul, stimulează productivitatea și creează eficiență.  

YUNITY este un concept nou de real estate ce face parte din strategia de sustenabilitate a companiei Genesis Property. Viziunea YUNITY este de a reorganiza tendințele de lucru și de viață urbană ale viitorului într-un spațiu adaptat stilului de viață al angajaților.

Clădirile Novo Park din București vor  fi reorganizare în jurul acestui concept, despre care Liviu Tudor, fondatorul Genesis Property, spune că este un răspuns firesc la aspirația colectivă pentru „echilibrul între viață și muncă, readucerea naturii în spațiul urban și experiența unui mod de viață sănătos și sustenabil”.

Zone de recreere, experiențe creative, zone de lucru în aer liber, zone de interacțiune, săli de fitness, amfiteatru outdoor. Astfel de facilități ale conceptului YUNITY Park fac lucrul la birou mai atractiv pentru angajați.

Găsirea succesului în biroul viitorului necesită o abordare agilă, care să permită companiei să transforme procesele și serviciile într-un mod strategic pentru a stimula performanța și a reduce costurile.

Așadar, odată cu pandemia, companiile și-au închis peste noapte clădirile de birouri și au schimbat modul în care își desfășoară activitatea. Mai întâi au încercat să afle cum să facă munca la distanță posibilă și apoi productivă. Dar cu toate aceste restricții și limitări, mediul de lucru a evoluat cu 10 ani în decursul a doi ani.

Source