Automatizarea proceselor este o necesitate pentru afacerile de retail. A ține pasul cu cererea constantă de produse și a rămâne competitiv pe piață poate fi o provocare. Automatizarea comerțului cu amănuntul schimbă regulile jocului pentru unul dintre cele mai competitive domenii de afaceri.

Un raport Statista arată că automatizarea globală a retailului va atinge o dimensiune a pieței de 26 de miliarde de dolari până în 2028. Această creștere arată importanța serviciilor software care să sprijine dezvoltarea de soluții tehnologice pentru comerțul clasic și e-commerce.

Planificarea reaprovizionării

Unul dintre cele mai critice aspecte ale operațiunilor de vânzare cu amănuntul este planificarea reaprovizionării. Aceasta implică prognozarea cererii viitoare de produse și asigurarea disponibilității unui stoc adecvat pentru a satisface această cerere. Cei mai puternici jucători de afaceri nu ghicesc niciodată numărul de produse pe care clienții le-ar putea cumpăra. Ei folosesc analize aprofundate pentru a le asigura clienților ce își doresc atunci când își doresc.

Pentru a îmbunătăți planificarea cererii, planificarea reaprovizionarii folosește algoritmi și analize avansate pentru a colecta și sorta date din diverse surse, cum ar fi istoricul vânzărilor, tendințele pieței și date externe. De asemenea, autorizează simularea impactului diferitelor scenarii asupra lanțului de aprovizionare și ajută la efectuarea celor mai potrivite ajustări.

Planificarea sortimentelor

Cum pot companiile de vânzare cu amănuntul să evalueze mixul optim de produse pentru a satisface nevoile clienților?

Este un proces complex, deoarece comercianții cu amănuntul trebuie să ia în considerare factori precum tendințele pieței, preferințele clienților și concurența. Înțelegerea profundă a comportamentului și preferințelor clienților este o parte semnificativă a muncii unui comerciant cu amănuntul. Planificarea sortimentelor aprofundează nevoile cumpărătorului. Prin implementarea unei soluții de planificare a sortimentelor, comercianții se pot asigura că oferă produsele potrivite la momentul potrivit, ceea ce duce la creșterea vânzărilor și la o loialitate mai puternică a clienților.

Gestionarea și optimizarea promoțiilor

Rezultate excelente în campaniile promoționale vin cu personalizarea lor pentru fiecare grup de consumatori. Clientul va cumpăra acel tricou pe care îl are în coș de două luni. Poate că tot ce are nevoie este este o reducere de 20% numai pentru acel client sau grup de clienți.

Comercianții cu amănuntul se pot asigura că promoțiile lor sunt direcționate și eficiente, ceea ce duce la creșterea vânzărilor și la îndeplinirea unei acțiuni de către clienți. Software-ul folosește algoritmi avansați pentru a analiza date din diverse surse, cum ar fi istoricul vânzărilor, tendințele pieței și preferințele clienților, pentru a crea promoții țintite și eficiente. De asemenea, permite comercianților să stabilească diferite ierarhii de promovare și să atribuie promoții diferitelor grupuri. Se poate personaliza oferta în funcție de linia de produse, regiuni sau canale.

Dincolo de creșterea vânzărilor, managementul și optimizarea promoțiilor va duce la atingerea obiectivelor companiei. Aceste aplicații permit comercianților să își optimizeze promoțiile ținând cont de constrângerile bugetare, obiectivele și preferințele clienților.

Concluzii

Planificarea sortimentelor se concentrează în principal să asigure că produsele potrivite sunt oferite clienților potriviți. În schimb, planificarea reaprovizionării se concentrează pe furnizarea cantității potrivite de produse ca ele să fie disponibile la momentul potrivit. Managementul promovării, pe de altă parte, se concentrează pe impulsonarea vânzărilor și creșterea gradului de brand awareness prin crearea și execuția de campanii promoționale.

Toate aplicațiile lucrează împreună pentru a optimiza procesul lanțului de aprovizionare și pentru a crește eficiența generală a operațiunilor de vânzare cu amănuntul. Automatizarea proceselor salvează ore de lucru.

Source