Observăm cum corporațiile se aliniază tot mai accentuat cu acest concept și în fiecare zi sunt anunțate obiective și proiecte în zona ESG.
Evaluarea companiilor cuprinde modul în care acestea își pun amprenta asupra mediului în care activează. Indicii bursieri sunt afectați pozitiv sau negativ de noutăți din această sferă, fie că vorbim de o investiție pentru a reduce amprenta de carbon, un proiect social sau modul în care guvernanța operează în organizație, asigurând investitorii că banii lor corect gestionați.
Mai nou, finanțatorii anunță că includ indicatorul ESG în scorul pentru finanțare și, mai mult decât atât, au fost lansate oportunități de finanțare dedicate.
Toate acestea vin la pachet cu asumare și responsabilitate – fiind esențial că obiectivele și proiectele ESG să nu rămână doar pe hârtie. Companiile înregistrează costuri operaționale suplimentare și bugete de investiții dedicate, deloc de neglijat.
Ce pot face IMM-urile pentru o poziționare câștigătoare în mediul concurențial, având în vedere această nouă zonă de competiție?
1. Alegem o axă de acțiune care are o sinergie maximă cu obiectivele companiei și clientul țintă.
IMM-urile nu dispun de bugete și sunt obligate să găsească soluții pentru a-și păstra competitivitatea și clientela.
Câteva exemple:
- alegerea unui ambalaj îmbunătățit
- modificarea unei componente a produsului
- simplul fapt că găsesc soluții de producție și livrare în proximitate
- reducerea cantității de ambalaje introduse pe piață, a cantității de plastic
pot fi câteva inițiative care ajută micii producătorii, companiile românești, să crească angajamentul clienților și chiar să câștige noi clienți.
2. Identificăm cum impactează investiția rezultatele financiare ale companiei.
„În contextul actual, marcat de creșterea prețurilor materiilor prime și utilităților, a costurilor de transport și logistică, a costurilor finanțării, inflația persistentă, asumarea unei direcții ESG implică creșterea costurilor de producție, iar antreprenorii trebuie să calculeze impactul în marje și să stabilească dacă prețurile actuale sunt corecte, petru a asigura sustenabilitatea financiară a companiei.”- spune Ioana Arsenie.
3. Gândim din punct de vedere strategic – pe termen mediu și lung – ce etape și investiții sunt necesare, pentru a avea impactul maxim pe nișă aleasă și facem o comunicare onestă și permanentă cu publicul țintă.
„Suntem bucuroși să observăm în portofoliul nostru antreprenori care inovează și găsesc soluții pentru a încânta clientul dornic să cumpere produse românești, produse cât mai naturale, care nu afectează sănătatea și mediul. Clienții apreciază și sunt loializati pe termen lung, devenind adevărați ambasadori de brand. De aceea, un demers în zona ESG, bine gândit și implementat, aduce beneficii mari și investiția este recuperată, adaugă Ioana Arsenie.
Ioana Arsenie este profesionist în finanțe cu experiență de peste 20 de ani în roluri strategice, board advisor și fondatoarea Trusted Advisor & Trusted App- aplicatia de raportare financiară și bugetare digitalizată pentru IMM-uri.
Mai multe info https://trustedadvisor.ro/ si https://ioanaarsenie.ro/