Rulmentii unei motociclete sunt pozitionati pe sasiul motocicletei, chiar pe furca de directie, sub ghidon. Aceste componente ale motocicletei au forma conica si actioneaza astfel incat ghidonul moto sa fie intors foarte usor. Pe rotile din spate se gasesc, de obicei, doi rulmenti: unul este pozitionat pe partea lantului, iar celalalt pe partea discului. De obicei, ambii sunt la fel.
Primele simptome ale unor rulmenti stricati sunt un bazait, un zgomot sau un mormait ce creste odata cu accelerarea si intoarcerea vehiculului. Vei auzi, de altfel, si un zgomot foarte puternic in timp ce vehiculul se deplaseaza. Durata de viata a unui rulment moto variaza intre 136000 si 160000 de kilometri.
Demontarea rulmentilor
Demontarea mecanică a rulmenților se efectuează cu ajutorul unui extractor. Extragerea se face la nivelul inelului menținut strâns. Alegerea extractorului rulmenti depinde de:
-natura și diametrul cuplajelor oferite pentru definirea distanței, deschiderii și forței necesare extragerii
-accesibilitatea cuplajelor: exterioare, interioare sau speciale
-forța de extragere necesară: alegeți un punct de sprijin pe axul central, în exteriorul piesei sau cu ajutorul accesoriilor de extragere. Extractoarele prevăzute cu pompă și mecanism de acționare hidraulic le oferă operatorilor dvs. o forță de extragere foarte importantă, în plus față de forța lor musculară. Extragerea este facilitată datorită sistemului de centrare automată a brațelor.
Particularitatile demontarii
Optați pentru demontarea hidraulică pentru a demonta componentele mecanice de toate dimensiunile, care necesită eforturi importante de extragere.
Vă sunt oferite 2 tipuri de extragere a rulmentului:
-extragerea arborelui conic
-extragerea manșonului de strângere și a manșonului de demontare cu piuliță hidraulică
Utilizarea presei de rulmenti
Scoate presa de rulmenti si extinde-o in asa fel incat sa poata sa ajunga in spatele butucului pe care este montat rulmentul. Ar trebui sa arate ca un paianjen cu mai multe brate. Tot ce trebuie sa faci este sa impingi bratele astfel incat sa ajunga in butucul rulmentului. Aceste brate vor ajunge in partea din spate a rulmentului si se vor strange in jurul acestuia. Strange bine centrul presei de rulmenti tragand de brate in timp ce faci asta. Ulterior, poti trage presa catre tine pana cand rulmentul iese singur din butuc.
Utilizarea extracotrului este o operatiune compuna si este necesara in momentul in care trebuie sa scoti un rulment si sa il indepartezi. Extractorul clasic este format dintr-o banda transversala prin care trece un ax si de care sunt atasate niste brate, care vor prinde rulmentul ferm si care te vor ajuta sa il extragi.
Astfel, cu ajutorul unei prese de rulmenti nu vei mai deteriora suprafetele si vei lucra mult mai curat, riscul de accidente fiind diminuat complet. Daca nu stii ce presa de rulmenti sa alegi pentru proiectul tau, poti lua legatura cu comerciantul pentru a cere sugestii in acest sens, la fel cum faci si in cazul unor piese noi scuter sau motocicleta.