Ce este valoros pentru consumatori? Răspunsul îl obții întrebând clienții despre ce doresc să afle de la marca ta, ce informații sunt relevante pentru ei. Acesta este un început bun pentru a crea conținut valoros, dar există și alte moduri prin care un marketer poate determina ce subiecte aduc valoare publicului.

La momentul vânzării

Care sunt acele aspecte incluse în procesul de vânzare care au avut ca finalitate achiziția produsului/serviciului? Include-le în lista de valori în scopul creării de conținut. După o vânzare, marketerul/managerul de vânzări poate oricând întreba clientul ce informații dintre cele furnizare l-au ajutat să ia o decizie de cumpărare. Aceste informații sunt extrem de valoroase.

Întrebări ale clienților actuali și potențiali

Dacă auzi același tip de întrebări în mod repetat, atunci răspunsurile la aceste întrebări sunt valoroase pentru publicul brandului. Adăugă aceste răspunsuri la lista ta valoroasă și apoi determină diferite modalități prin care poți furniza aceste informații diverselor audiențe. Unora le place să citească, alții preferă videoclipurile, iar alții își doresc doar o imagine rapidă sau un grafic.

Analiza datelor demografice

Fiecare brand deține în prezent mai multe comunități. Fără a ști exact cine sunt oamenii care s-au alăturat brandului, ce apreciază ei, ce obiceiuri de consum au, conținutul nu va avea o direcție clară. Analizează-ți comunitățile și oferă valoare în mod personalizat!

Poți monitoriza ceea ce spun oamenii din comunitatea ta, dar și cei din comunitățile concurenților și companiilor similare din întreaga lume. Ce este important pentru ei și ce întrebări au? Notează toate aceste informații și clarifică întrebările frecvente pe care le-ai identificat pe rețelele sociale.

Reclamații/ Plângeri

Plângerile clienților (comentariile din social media, reclamațiile directe) oferă o mulțime de informații despre ceea ce este valoros pentru ei. Urmărește reclamațiile și răspunde la acestea împreună cu echipele de vânzări, management și marketing! Ai în vedere că răspunsuri clasice, precum „am primit feedback-ul dumneavoastra, vom încerca să remediem„ sau „mulțumim pentru atenționare, am transmis colegilor„, și alte variațiuni pe aceeași temă, nu rezolvă problema clientului. Găseșten în mod real modalități prin care să rezolvi problemele și să pui la dispoziția clienților soluțiile identificare și implementate. Prin content marketing poți schimba și îmbunătăți reputația brandului afectat de plângeri și reclamații.

Odată înțeles ceea ce clienții potențiali și actuali consideră valoros, poți începe să schițezi o strategie de conținut coerentă. Prin aceasta poți ajunge la diferite audiențe în funcție de nevoile lor, stilurile de viață ale acestora și obiceiurile de consum.

Dacă oferi în mod constant „nimic”, conținut irelevant, oamenii vor înceta să mai urmărească ceea ce oferi. Valoarea este critică, include-o în orice tip de conținut creezi!

Citește și: Cum să optimizezi strategia de content marketing ca să crești rata de conversie?

Source