Datorita naturii sale, marketingul digital este adesea asociat cu furnizarea de rezultate imediate; te poti astepta sa incepi sa vezi rezultate din anunturile de pe Facebook, de exemplu, in cateva ore de la difuzarea acestora – mai ales daca sunt bine configurate.

Si, sincer, pentru multe companii aceasta natura imediata face parte din atractia marketingului digital; oferindu-ti o perspectiva asupra performantei eforturilor tale de marketing, aproape imediat.

Datorita aparitiei marketingului digital, au disparut aproape in totalitate zilele in care o companie ar trimite o reclama pentru publicare intr-o revista traditionala si va petrece luna urmatoare asteptand sa sune telefonul.

Cu toate acestea, uneori, chiar si pe taramul in continua schimbare si evolutie al marketingului digital, cele mai eficiente solutii necesita timp pentru a fi incorporate. Si solutia eficienta despre care vorbim aici? Aceasta este optimizarea motorului de cautare (SEO).

Cat dureaza functionarea SEO?

Adesea, mi se pun intrebari de acest gen. Urmeaza: „cat timp pana vom ajunge pe locul 1 pe Google?” sau „trebuie sa fim gasiti pentru acest cuvant cheie …”. Dar, in mod realist, fiecare dintre aceste intrebari este mai complexa decat ati crede – variind de la o afacere la alta.

Spre deosebire de multi dintre verii sai digitali, SEO poate dura luni de zile pentru a incepe sa functioneze si, de fapt, au disparut zilele in care ai putea alege cateva cuvinte cheie relevante pentru afacerea ta si sa apara in partea de sus a rezultatelor cautarii Google in termen de 3 luni.

Oricat de frustrant ar fi, raspunsul la intrebarea „Cat dureaza functionarea SEO?” Este: depinde de multi factori diferiti.

Modificari ale tendintelor de cautare

Pe masura ce tehnologia avanseaza, tendintele de cautare ale utilizatorilor se schimba si motoarele de cautare trebuie sa invete din aceasta; cu totii simtim presiunea de a tine pasul cu vremurile, iar motoarele de cautare nu difera.

Nu cu mult timp in urma, de exemplu, Google a inceput sa tina cont de paginile si profilurile de pe retelele sociale atunci cand se claseaza pe rezultatele paginilor motorului de cautare (SERP) si abia in 2015, Google si-a schimbat regulile referitoare la site-urile responsive pentru a fi mai usor de accesat pentru a face fata mai bine numarul tot mai mare de utilizatori care acceseaza site-uri web pe dispozitive mobile (care acum fac peste 80% din cautari).

Ce include SEO?

Ceea ce ne putem referi aici ca „nou in SEO” include mai mult decat simple cuvinte cheie. Acesta cuprinde:

Proiectarea site-ului tau web: de la dimensiunea apelului tau la butoanele de actiune pana la tipografia pe care o utilizati, Google analizeaza totul si evalueaza cat de usor de utilizat si util este site-ul tau pentru cei care il viziteaza.

Toate acestea inseamna ca a devenit mult mai dificil si mai complicat pentru ca activitatea SEO sa aiba efect, ceea ce inseamna un termen lung, dar duce si la rezultate mai precise.

Setarea unor calendare realiste

Daca cauti solutii rapide sau castiguri ieftine, SEO nu este raspunsul er; pur si simplu nu poti introduce cateva cuvinte cheie in toate paginile tale web si sa te  astepti ca motoarele de cautare, cum ar fi Google, sa le preia peste noapte si sa te traga pana la numarul 1 chiar a doua zi.

Pentru a obtine SEO corect, trebuie sa investesti in:

  • Observare si cercetare
  • SEO tehnic
  • Crearea de continut
  • Amplificarea continutului
  • Intretinere continua

De ce SEO este o solutie pe termen lung

SEO cuprinde tot felul de domenii complexe care trebuie sa lucreze impreuna pentru a atinge un obiectiv comun. Fiecare are nevoie de consideratie, gandire si gestionare constanta pentru a o face corecta; elementul de observare si cercetare fiind una dintre cele mai consumatoare de timp.

Desi este o solutie pe termen lung si va necesita mult timp, munca si rabdare, este o solutie incredibil de puternica, pe termen lung, pentru o nevoie pe termen lung.

SEO nu se potriveste cu campaniile de o luna sau cu nevoile urgente; se potriveste obiectivelor pe termen lung si cu planuri de crestere pe 3 – 5 ani. De aceea este nevoieca atunci cand cautati servicii SEO sa va alegeti parteneri de incredere pe termen lung.

Source