Pornirea la drum in saua unei motociclete de ultima generatie depinde de buna functionare a sistemului electric al vehicului. Una dintre componentele definitorii ale partii electrice este releul de incarcare. Acesta are un întreruptor instalat la intrare pentru un curent nominal de 25 A, încărcarea reală a aparatelor electrice este mult mai mare. Pentru a evita suprasarcina,  este instalat un dispozitiv cu două canale, care vă permite să activați și să dezactivați două încărcări. În acest caz, primul grup de consumatori este o prioritate și este permanent în muncă. A doua și a treia grupă nu au prioritate și se opresc atunci când valoarea pragului stabilit al puterii curente este depășită – în acest caz 25 A. În același timp, cel de-al treilea grup este mai mic decât al doilea ca prioritate și în timpul supraîncărcării este oprit primul. Dacă consumul de energie electrică nu a scăzut, atunci cel de-al doilea grup de consumatori este oprit și rămâne în funcțiune doar primul grup prioritar. Pe măsură ce încărcătura scade, releul prioritar va activa automat al doilea și al treilea grup de consumatori.

Cum se utilizeaza?

Utilizabilitatea acestei unități este vizibilă mai ales dacă, înainte de instalarea sa, problema deconectării frecvente a întrerupătorului de deschidere era relevantă. O întrerupere bruscă a cablurilor electrice aduce o serie de inconveniente, funcționarea aparatelor electrice se rătăcește, iar un întreruptor care este deconectat din cauza supraîncărcării poate fi pornit numai după răcirea unei degajări termice declanșate.

Schimbătoarele de robinet la sarcină sunt de asemenea utilizate în întreprinderi. Acestea vă permit să folosiți echipamente și diverse aparate electrice într-o limită de putere limitată, ceea ce elimină necesitatea de a-l crește. Tot la întreprinderi, acest releu este utilizat dacă este necesar pentru a implementa măsuri de economisire a energiei. De exemplu, dacă limita energiei electrice consumate este determinată pentru anumite nevoi, atunci pentru a evita depășirea acesteia, dispozitivul va opri o anumită parte a consumatorilor.

[embedded content]

Simptome releu incarcare defect

Poate fi dificil pentru un proprietar al unei motociclete obisnuite sa diagnosticheze astfel de probleme, dar exista inca cateva lucruri de baza pe care proprietarii si riderii le pot verifica pentru a exclude problemele comune. Releul de incarcare principal este situat, de obicei, sub plansa de bord, in interiorul cutiei de sigurante a vehiculului, dar depinde si de marca si modelul motocicletei.

Un alt simptom care te avertizeaza ca releul motocicletei nu functioneaza este faptul ca motorul nu porneste, efectiv, deoarece releul incarcare moto ajuta la controlul strict al combustibilului ce alimenteaza motorul. In conditiile in care releul este defect, acesta nu va mai alimenta motorul cu energie electrica care nu va mai furniza carburant. Astfel, motocicleta nu va mai porni, iar tu vei ramane in parcare, fara posibiltatea de a pleca.

Source