In prezent, piata de rent a car este intr-o situatie destul de neplacuta. Aeroporturile atunci cand nu sunt inchise, sunt limitate ca si numar de calatori. De asemeni, traficul aerian este ingreunat in mod constant de situatia pandemiei din intreaga lume. Si, dupa cum stiati deja, situatia financiara a unei companii de inchirieri masini va fi tot timpul in stransa legatura cu aeroporturile.
In acest articol nu ne vom lega de contextul pandemiei in piata de rent a car. Vom vorbi despre scalare! Asa ca toti antreprenorii din domeniul de inchirieri auto vor trebui sa afle de aceasta data cand si cum se poate scala business-ul de inchirieri masini!
Cand si cum se poate scala firma ta de rent a car?
In contextul scalarii, va trebui ca firma ta de inchirieri auto sa fie profitabila si sa promita oportunitati de viitor. Este un element extrem de logic. Nu ne putem gandi la multiplicarea afacerii, daca aceasta nu este in primul rand profitabila. Acest factor este vital in orice fel de business. Inainte de a te gandi la deschiderea unor noi puncte de lucru pentru firma ta de rent a car, vei fi nevoit ca locatiile pe care compania ta le gestioneaza in prezent sa fie pe plus. Ce inseamna companie de inchirieri masini pe plus si cand va trebui scalat acest business, veti vedea in randurile ce urmeaza…
Cand se scaleaza o afecere de rent a car?
Scalarea unui business de rent a car, presupune ca punctele ce se afla in subordine sa fie deja pe profit. Mai mult de atat, pe langa situatia profitabila, va trebui facut un studiu de rentabilitate. Acesta trebuie impartit in doua. El trebuie sa contina raportul ce contine implicarea dumneavoastra ca si antreprenor, dar trebuie realizat si un raport ce va analiza situatia in care d-voastra va veti implica doar pe partea manageriala.
De ce trebuie facute rapoartele, ce analizeaza sansa de scalare a unei companii de rent a car?
Vom oferi in urmatoarele randuri un exemplu mai concret, ce va face sa intelegeti mai bine acest fenomen. Sa spunem ca dumneavoastra aveti o firma de rent a car cu sediul in orasul Bucuresti. Compania respectiva functioneaza in prezent cu implicarea dumneavoastra, adica a antreprenorului. Implicarea se manifesta atat pe plan executiv, cat si pe plan managerial. Dumneavoastra, veti dori sa va extindeti cu afacerea de inchirieri masini in alt oras. Pana la urma, asta inseamna scalare. Mai departe vom scoate profitul mediu lunar si vom vedea daca renteaza aceasta extindere.
In cazul in care firma de rent a car obtine un profit mediu lunar de 2000 de euro, situatia extinderii nu va renta pe mai departe. Acei 2000 de euro se obtin cu tot cu implicarea antreprenorului pe partea de executie.
Acest fapt va insemna ca daca antreprenorul companiei de inchirieri masini nu se va mai implica pe partea executiva, el va trebui sa angajeze o persoana. Salariul pentru un astfel de post va fi de la 800 de euro net, respectiv 1300 de euro brut. Dupa cum vedeti, din tot profitul companiei de inchirieri, dumneavoastra veti mai ramane cu 700 de euro. Deci, din raportul de rentabilitate vedem ca situatia nu este tocmai placuta. Adica, este in continuare profitabila, dar nu este sub nici o forma rentabila pentru scalare.
Daca firma de rent a car are un profit de 4500 de euro, atunci se vor schimba polurile de putere. Angajand aceeasi persoana care va prelua in continuare atributiile de executie ale antreprenorului,… Dumneavoastra veti continua afacerea cu un profit de 3200 de euro. Aceasta suma vine catre dumneavoastra aproape pasiv si este normal sa va ganditi la scalarea ei.
Cum trebuie scalata afacerea de rent a car?
Afacerea dumneavoastra de inchirieri auto si viitoarele puncte de lucru depind de urmatoarele decizii. Scalarea afacerii de rent a car va fi in stransa legatura cu ceea ce ofera noile zone, in care vor fi deschise noile puncte de lucru.
Analizati situatia econimica si piata de rent a car ale orasului in care doriti sa scalati pe viitor afacerea respectiva
Analiza pietei de rent a car si a situatiei economice a orasului unde va doriti sa va deschideti noul punct de lucru sunt cele mai importante in scalarea afacerii de inchirieri auto. Spre exemplu: Daca doriti sa scalati afacerea de rent a car pentru orasul Alba Iulia, va trebui sa vedeti:
-Care este valoarea pietei din acest oras pentru domeniul de inchirieri masini
-Ce competitie este in orasul respectiv, pe piata de inchirieri auto
-Cat de receptivi sunt clientii la firmele noi de rent a car
Toate aceste elemente vor trebui analizate inainte de a da drumul punctului de lucru in orasul respectiv. Trebuie sa vedeti care este valoarea pietei de inchirieri masini din orasul in care va veti deschide punctul de lucru. Daca nu exista piata si deschidere pentru domeniul de rent a car, nu incercati sa deschideti nici o sucursala. Nu incercati sa fiti dumneavoastra inovativi si sa incepeti primul serviciu de inchirieri masini in acest oras. Nu exista cerere, nu trebuie deschis nici un punct de lucru de irent a car.
Atunci cand deschideti o noua agentie de inchirieri masini, competitia este urmatorul factor pe care trebuie sa il luati in considerare. Cu cat aceasta este mai mare, cu atat sansele dumneavoastra de reusita vor fi mai mici. Trebuie sa analizati nivelul competitiei, nivelul serviciilor oferite si raportul calitate-pret. Spre exemplu: Daca intr-un oras cu 200.000 de locuitori, sunt 12 companii de rent a car, dumneavoastra va trebui sa ocoliti cu siguranta acest oras.
Cam acesta a fost articolul nostru. Ati urmarit de aceasta data cum si cand se poate scala un business de rent a car.