La această etapă trebuie să lași o impresie bună, indiferent dacă aplici pentru o poziție de top management sau pentru postul de menajeră. Scopul tău la interviu este să convingi echipa de HR că trebuie să faci parte din companie.
La interviu este binevenit să răspunzi detaliat la întrebările, pe care le adresează șeful/șefa sau managerul resurse umane. Astfel, îi lași să cunoască mai multe amănunte despre experiența ta profesională și cine ești tu ca persoană. De exemplu, la un interviu de angajare pe poziție de infirmieră, poți să povestești despre ce te-a motivat să alegi domeniul, cu ce situații te-ai confruntat de-a lungul carierei și ce te motivează să continui să lucrezi. Pentru un job de cofetar trebuie să vorbești despre tehnicile profesionale, pe care le cunoști, deserturile preferate și despre experiențele, care te-au marcat. Vezi mai jos top 3 abilități, de care trebuie să dai dovadă la interviul de angajare.
Punctualitate
Vino mai devreme cu 15 minute de ora stabilită. Dacă te simți agitat (ă), poți să faci câteva exerciții de respirație, ca să te calmezi. De asemenea, atunci când ajungi mai devreme la un interviu, demonstrezi că iei lucrurile în serios, că acest interviu este important pentru tine și că ești responsabil (ă). Acesta este și un semn de respect față de potențialul angajator, care te va percepe ca pe un adevărat profesionist, care nu va întârzia cu termenii stabiliți.
Sinceritate
Adoptă un comportament firesc și nu încerca să pari ceea ce nu ești. Angajatorii apreciază candidații, care se evidențiază în mod natural. Povestește sincer despre rezultatele, pe care le-ai obținut de-a lungul carierei, fără să adaugi merite, care nu-ți aparțin.
Povestește despre acțiunile, pe care le-ai implementat în anumite situații și prezintă niște situații concrete. O asemenea atitudine va fi înalt apreciată de angajator, o să-ți aducă un plus considerabil de imagine și vei fi perceput (ă) ca un angajat (ă) de perspectivă. Acest skill trebuie să-l evidențiezi în special atunci când o să-ți fie adresate întrebări, despre unele situații cu care te-ai confruntat la job. Este important să răspunzi deschis la toate întrebările, să-ți demonstrezi valorile și aptitudinile. Pentru o prezentare mai amplă a personalității tale, abordează, pe scurt, subiectul hobby-urilor și a activităților, pe care le ai în timpul liber. O asemenea discuție te va ajuta să creezi o conexiune cât mai autentică cu viitorii tăi colegi.
Curiozitate
Înainte de interviu trebuie să aloci timp să studiezi compania, în care vrei să te angajezi, ca să cunoști în linii generale cu ce se ocupă, ce produse vinde și cine sunt concurenții. Astfel, la etapa de discuție poți să afli mai multe detalii, dacă ești curios/curioasă și adresezi întrebări corecte. Exemple de întrebări pentru HR manager:- Cât de important este feedback-ul în companie?
– Cât de frecvent sunt organizate întâlniri one-to-one, ședințe de raportare și de planificare?
– Cum este măsurat succesul echipei?
Aceste întrebări demonstrează că vrei să cunoști în profunzime organizația și cultura companiei. De asemenea, acest skill o să te ajute în procesul de acomodare la job.
Interviul de angajare este un test important, pe care trebuie să-l treci cu brio, ca să te angajezi la jobul dorit. Dacă îți cultivi aptitudinile enumerate anterior, ești cu un pas mai aproape de obiectivul tău.