Succesul echipei de vânzări duce la succesul întregii companii. De aceea, perfecționarea continuă a departamentului de vânzări e de nelipsit într-un business aflat în plină dezvoltare. De la traininguri periodice, până la organizarea internă și instrumente care reduc timpul petrecut în procesarea comenzilor, cum sunt softurile SFA și serviciile de integrare ERP. Aceste softuri sunt utile atât în cazul în care agenții de vânzări se află pe teren, cât și în cazurile în care vizitele la clienți nu sunt posibile.
Dezvoltarea echipei de vânzări pe niveluri multiple
Traininguri periodice. Conform unei analize publicate de Verizon, 71% dintre oameni își fundamentează decizia de cumpărare pe încrederea pe care o transmite compania. De aceea, trainingurile sunt extrem de importante pentru ca profesioniștii din domeniul vânzărilor să înțeleagă nevoile clienților și să își adapteze discuțiile astfel încât să transmită siguranță.
Stabilirea obiectivelor clare. Dacă echipa de vânzări știe de la început care sunt obiectivele pentru o perioadă fixă de timp, munca va fi mai ușor de organizat. Conform Pipedrive, cele mai importante obiective de vânzări au în vedere creșterea volumului de vânzări și a profitului, mărirea portofoliului de clienți, creșterea productivității și chiar eficientizarea timpului petrecut în activitățile de vânzări. Nu doar munca va fi mai ușoară prin stabilirea unor obiective clare, ci și monitorizarea rezultatelor.
Implementarea instrumentelor de eficientizare a timpului. Din studiile McKinsey aflăm că o treime din activitățile de vânzare pot să fie automatizate datorită evoluției tehnologice. Asta înseamnă o treime din timp economisit, timp care poate fi redirecționat către dezvoltarea afacerii și parteneriatelor cu clienții. De exemplu, soluțiile SFA ajută echipa de vânzări să reducă timpul petrecut pentru înregistrarea comenzilor și încasărilor, iar datele ajung în sistemul de gestiune și contabilitate.
De asemenea, softurile de automatizare contribuie la eficientizarea timpului chiar și când vizitele la client nu sunt posibile. Dacă clientul plasează o comandă în magazinul online, dacă acesta este integrat cu sistemul ERP printr-un serviciu dedicat, datele comenzii se sincronizează automat cu sistemul de gestiune și comanda poate începe să fie pregătită în timp util.
Îmbunătățește și tu serviciile echipei de vânzări cu Optimall
Fă un upgrade companiei tale și oferă oportunitatea echipei tale de vânzări să atingă potențialul maxim. În combinație cu trainingurile și stabilirea obiectivelor, soluțiile software pot duce productivitatea companiei tale la un alt nivel, indiferent de industrie. Cu o soluție personalizată de la Optimall, cum sunt aplicația SFA pentru agenții de vânzări și ConnectoR pentru integrarea ERP a magazinului online, poți gestiona mai rapid un volum mai mare de vânzări într-un timp mai scurt.
Optimall face parte din echipa AROBS Transilvania Software și are peste 18 ani de experiență în integrarea soluțiilor de mobilitate în afaceri pentru companii din diverse industrii, cum ar fi: distribuția de băuturi, produse alimentare și nealimentare, materiale de construcții și chiar produse farmaceutice și veterinare. Alege și tu o soluție personalizată Optimall pentru obiectivele afacerii tale!
E-mail: [email protected]
Nr. tel.: 0748 158 881
Sursă foto: pexels.com