Flexibilitatea de a vă crea propriul program este adesea una dintre cele mai mari atracții ale cursurilor online. Dar această libertate poate fi și dăunătoare dacă nu dețineți abilități solide de gestionare a timpului.
În absența acestor abilități, s-ar putea să constatați că întârziați chiar și la cursurile online sau că predați proiecte realizate în grabă. Totuși, nu este niciodată prea târziu pentru a vă îmbunătăți propriile abilități de gestionare a timpului.
Îmbunătățirea abilităților de gestionare a timpului
Ceea ce puteți face este să verificați programa de la începutul semestrului și să notați care sunt sarcinile majore. Marcați-le într-un calendar pe care îl verificați în mod regulat, astfel încât să știți tot timpul ce volum de muncă urmează. Nu uitați să luați în considerare angajamentele anterioare care ar putea interfera cu programul regulat de cursuri digitale, cum ar fi petreceri sau vacanțe, astfel încât să vă puteți acorda suficient timp pentru a finaliza toate temele și proiectele. Mai puteți crea un program săptămânal pe care să îl respectați, desemnând anumite ore în fiecare săptămână pentru parcurgerea lecțiilor predate, vizionarea tutorialelor, finalizarea proiectelor sau participarea la discuții și forumuri. Cursurile online pe care le urmați ar trebui să facă parte din rutina săptămânală. Încercați să vă examinați și atitudinea pe care o aveți față de aceste cursuri, încercând să constatați dacă lăsați proiectele pe ultima sută de metri sau dacă întotdeauna spuneți că finalizați mai repede o temă și în realitate durează mai mult.
Creați un mediu prielnic pentru studiu
Încercați să puneți la punct un mediu de învățare unde puteți să vă dedicați în întregime studiului. Implicându-vă cu seriozitate și în mod constant în platforma e-learning, veți începe să stabiliți o nouă rutină. Indiferent dacă zona de studiu înseamnă masa din bucătărie, o bibliotecă sau un mic colț din camera de zi, este important să vă dați seama ce tip de mediu vă susține să învățați de la distanță. Experimentați pentru a descoperi ce tip de mediu vă sporește productivitatea. Orice loc ați alege, asigurați-vă că este prevăzut cu acces la internet de mare viteză și că este și destul de liniștit. Amenajarea unui mediu de lucru obișnuit, cum ar fi un mic birou acasă, vă ajută, de asemenea, să rămâneți organizați. Știind exact unde sunt datele, fișierele, formularele, cărțile și programele și intrând în mod repetitiv în acest mediu dedicat studiului, vă veți menține pe calea care duce către îndeplinirea obiectivelor. Când vă amenajați mediul de studiu, asigurați-vă că aveți conexiune la internet de mare viteză, că aveți cărțile, materialele și software-ul necesar pentru curs și dispuneți de căști pentru a asculta discuțiile și prelegerile.