În calitate de operator economic, există numeroase elemente de care este foarte bine să ții cont. Pe lângă responsabilitățile în materie de înființare a firmei, la fel de important este să iei în calcul și responsabilitățile față de mediul înconjurător. Toate aceste elemente fac parte dintr-o gamă mai mare, care reușește să facă din țara noastră un loc mai bun. Cu toate acestea, persoanele experimentate se pot confrunta cu diferite probleme în ceea ce privește obținerea autorizațiilor necesare. Nici nu este de mirare, întrucât lipsa informațiilor necesare se poate resimți pe termen scurt, mediu și lung. Tocmai din acest motiv, am pus la punct pentru tine toate informațiile necesare pentru a putea descoperi cum îți poți desfășura responsabilitățile de mediu, în calitate de operator economic!

  1. Cunoaște care sunt raportările de mediu pe care le vei avea de făcut în cel mai scurt timp

Ori de câte ori îți dorești ca toate aceste responsabilități să fie finalizate mai repede și mai eficient, poți să iei legătura cu un responsabil mediu. La rândul lui, acesta va putea finaliza toate raportările de mediu și să le depună pe suport hârtie, urmând ca multe dintre ele să continue să fie înregistrate online, folosind Sistemul Integrat de Mediu.

Potrivit dezvoltatorului, sistemul a fost gândit de către Agenția Națională pentru Protecția Mediului, astfel încât să facă din raportarea către instituțiile aferente un proces mult mai ușor și eficient. Astfel, luând legătura cu un responsabil de mediu, ai la dispoziție posibilitatea de a cunoaște care sunt acele raportări de mediu, pe care trebuie sa le finalizezi.

  1. Descoperă cum poți obține autorizația și acordul de mediu

Fiecare operator economic, în funcție de activitatea pe care o desfășoară, are nevoie de un cod CAEN alocat. Acesta se obține chiar înainte de a începe activitatea economică propriu-zisă și reușește să dispună de un impact semnificativ. Nici nu este de mirare, întrucât acesta are, la rândul lui, un efect direct asupra obținerii autorizației de mediu. Chiar dacă nu ai la dispoziție informațiile și experiența necesară pentru a putea obține toate aceste detalii în timp util, ceea ce poți să faci este să iei legătura cu o firmă specializată, cu mulți responsabili de mediu extrem de bine pregătiți.

  1. Alege să externalizezi aceste responsabilități

Fiecare dintre noi excelează într-un domeniu anume, iar responsabilitățile de mediu nu se înscriu întocmai printre specializările multora dintre noi. De aceea, nu de puține ori ne putem confrunta cu lipsa informațiilor necesare, care să ne ajute să putem lua cele mai bune decizii.

O soluție extrem de eficientă și rapidă pentru a scăpa de toate aceste probleme este să externalizezi aceste servicii, către o firmă specializată. Cu ajutorul specialiștilor în domeniu, vei putea avea parte de o interpretare corectă a legislației, obținând astfel de răspunsuri clare la toate întrebările pe care le-ai putea avea.

  1. De ce trebuie să faci raportări la Administrația Fondului pentru Mediu

Responsabilitatea față de mediu reprezintă un aspect stipulat în legislația țării. De asemenea, aceasta face parte dintr-o directivă europeană, care are în vedere creșterea procentului de deșeuri care sunt reciclate. La momentul actual, în țara noastră acesta atinge doar 14%, ceea ce înseamnă că o cantitate foarte mare de deșeuri rămâne nereciclată. 

Prin intermediul acestor raportări la Administrația Fondului pentru Mediu, te asiguri de faptul că îți respecți drepturile și obligațiile față de mediul înconjurător. La rândul lor, aceste documente vor putea fi depuse și constituite chiar de către un reprezentant de mediu, care să îți ofere toate informațiile necesare. De asemenea, deșeurile bine gestionate reușesc să se transforme în materiale reciclabile, ceea ce poate face ca mediul înconjurător să fie unul mult mai sigur și mai bun, pe termen scurt, mediu și lung.

Atunci când vrei să îți desfășori activitatea economică în termenii doriți, este esențial să iei legătura cu un responsabil de mediu, care să-ți ofere toate informațiile de care ai nevoie. Doar așa vei putea să ai parte de o activitate economică fără probleme birocratice, precum și fără amenzi sau alte neconcordanțe. Astfel, în cel mai scurt timp, vei avea posibilitatea să te axezi pe alte elemente importante din afacerea ta, pentru a îmbunătăți rezultatele finale.

februarie 28th, 2022 by

Source