Stiai ca hashtagul este un semn pe care il poti folosi pentru a creste vizibilitatea unui comunicat de presa? Semnul exista de ani de zile, fiind folosit in epoca romana ca prescurtare pentru “lb”, o abreviere a expresiei “libra pondo” care s-ar traduce “greutatea in aur”.
Mai tarziu, odata cu aparitia masinilor de scris, semnul a fost folosit pentru “numar”. Ulterior, programatorii au folosit simbolul # pentru a grupa mesaje si continut si a usura cautarile. Astfel, ajungem in 2007 cand simbolul a aparut pe Twitter alaturi de termenul “hashtag”, moment din care utilizarea acestuia a luat amploare. A fost adoptat imediat de activisti, partide politice si tendintele din retelele de social media. Dupa Twitter, # a fost adoptat si utilizat si pe Facebook, Instagram, Pinterest si Tumblr.
Care este rolul unui hashtag?
Hashtagul este folosit cel mai des pe retelele sociale pentru a grupa si a crea legaturi intre textele cu continut similar. Acest lucru ajuta cititorii interesati de un anumit subiect sa gasesaca rapid continut nou pe acelasi subiect. De exemplu, pe Twitter, Instagram, Youtube daca vei face o cautare dupa #catfight, iti vor fi afisate toate postarile care includ acest hashtag si, in doar cateva secunde, pagina ta va fi plina de videoclipuri amuzante cu pisici.
[embedded content]
Cum poti folosi hashtagurile in stiri despre activitatea firmei tale?
Hastagurile nu sunt doar pentru Twitter. Pentru a creste gradul de vizibilitate, implicarea si acoperirea si a ajunge la cat mai multi cititori, le poti folosi in comunicarea prin comunicate de presa. Daca vei tine cont de ce termeni ar cauta oamenii interesati de anumite stiri si informatii, poti folosi hashtagurile ca pe cuvinte cheie relevante.
Unde ar trebui sa pozitionezi hashtagurile intr-o comunicare?
Folosirea hashtagurilor in comunicari le permite cititorilor sa stie ca acestea sunt relevante pentru informatiile postate. Daca publici stiri despre un eveniment viitor pe care urmeaza sa il organizezi sau sa il gazduiesti, este recomandat sa folosesti hashtagul in subtitlul si in prima propozitie. De asemenea, poti adauga hashtaguri in descrierea companiei tale. Pe platformele sociale sau de mass media, hashtagurile le permit cititorilor sa gaseasca stiri similare cu ale tale si, totodata, dau un plus de valoare informatiilor postate de tine.
Cum stabilesti ce hashtaguri sa folosesti?
Daca vrei sa folosesti hashtaguri pentru a-ti promova firma, va fi nevoie de un mic studiu. Incepe prin a analiza ce folosesc concurentii tai pe retelele sociale, pe care le utilizeaza cel mai des si in ce combinatii.
Exista instrumente online gratuite care te pot ajuta sa creezi hashtaguri tinand cont de tendinte, de cuvinte cheie sau de nisa de activitate. De asemenea, exista instrumente online care te ajuta sa intelegi hashtagurile care au legatura cu cele folosite de tine.
O alta metoda ar fi sa accesezi LinkedIn, sa cauti un hashtag sau sa faci click pe unul dintr-o postare si sa selectezi optiunea “Descopera mai multe hashtaguri” dupa ce ai facut click pe punctele de suspensie.
Sfaturi de care sa tii cont cand folosesti hashtaguri
Esti gata sa adaugi hashtag-uri la postarile si comunicatele tale de presa? Iata cateva sfaturi de succes de care sa tii cont:
- Adauga #PressRelease la comunicatul tau de presa – va ajuta utilizatorii sa iti gaseasca stirea.
- Nu uita sa faci un mic studiu inainte si sa folosesti termeni relevanti.
- Nu exagera cu utilizarea acestora. Foloseste intre 3 si 5 hashtaguri – sunt suficiente pentru a creste vizibilitatea anuntului tau fara a coplesi utilizatorii.
- Alege termeni din comunicat sau din stire pentru a-i folosi ca hashtag.
- Daca stirea este specifica unei anumite locatii geografice, include termeni relevanti pentru oras, tara sau regiune.
- Daca participi la un targ sau o conferinta care are propriul hashtag, adauga-l in postarea ta.
- Poti crea hashtag pentru persoanele celebre din comunicatul tau de presa.
- Scrie hashtagurile cat mai lizibil, pastreaza-le accesibile si simple si foloseste majusculele pentru a le face mai usor de inteles.