Când ai nevoie de un notar pentru a susține o tranzacție?
Contrar credinței populare, nu toate tranzacțiile necesită un notar public, dar desigur, cele mai multe dintre ele nu pot fi realizate fără un astfel de sprijin și fără un acord oficial, deoarece sunt considerate invalide. În baza articolelor care reglementează procesul, înregistrarea cumpărării și vânzării de bunuri imobiliare prin intermediul unui notar București, este obligatorie în astfel de cazuri: încheierea unei înțelegeri cu înstrăinarea acțiunilor; vânzarea de acțiuni diferite în cadrul aceleiași proceduri; dacă obiectul aparține unui minor; transfer de bunuri imobiliare prin contract de închiriere; împărțirea proprietății comune dobândite în timpul căsătoriei.
Notar București – Avantaje
Achiziționarea unui imobil printr-un notar București, este practic lipsită de riscuri, deoarece, documentele sunt întocmite strict în conformitate cu normele legislative și este foarte greu să recunoști tranzacția ca nevalabilă. Notarul trebuie să verifice dacă obiectul a fost însușit de cumpărător, iar cumpărătorul este convins de puritatea juridică a obiectului.
Notarul întocmește textul convenției și poartă răspunderea patrimonială pentru actele notariale efectuate. Adresându-te unui notar, poți obține toate actele necesare care confirmă proprietatea unui apartament, casă, birou etc., fără cozi și vizite suplimentare la alte autorități. Semnarea unui acord de vânzare a imobilelor prin intermediul notarului, necesită o decizie prealabilă – cine exact se va ocupa de asta și găsirea unui compromis între proprietarii privați ai părților. Apoi, se selectează o dată și o oră potrivite pentru etapa finală a procedurii.
Pentru ca vânzarea și cumpărarea unui imobilul prin notar să fie legală și de încredere, vânzătorul și cumpărătorul trebuie să furnizeze anumite documente. Principalele documente furnizate de părți sunt specificate în lege. Efectuând procedura de certificare și înregistrare, notarul verifică cărțile de identitate ale cumpărătorului și vânzătorului, pachetul de documente care confirmă dreptul de proprietate asupra proprietății care poate fi apartament, casă, teren. Toate datele tranzacției sunt introduse într-un registru. Înregistrarea dreptului de proprietate se efectuează în cazul participării la capitaluri proprii.
Eliberarea unui certificat de moștenire
Certificatul de drept la moștenire este documentul principal care confirmă dreptul moștenitorului asupra bunurilor moștenite, și de asemenea, îi dă dreptul de a dispune de un astfel de bun. Un certificat de drept la moștenire se eliberează de către un notar București la locul deschiderii moștenirii (ultimul loc de reședință al testatorului) la cererea scrisă a moștenitorului care a acceptat moștenirea în modul prescris, în termenele stabilit de lege (ca regulă generală, după șase luni de la data deschiderii moștenirii). Pentru a elibera un certificat de drept la moștenire, notarul trebuie să primească documentele și informațiile necesare, în special, care să confirme decesul testatorului, momentul și locul deschiderii moștenirii, componența și locul moștenirii.